  • 11. Data: 2012-01-02 11:32:43
    Temat: Re: piec akumulacyjny - wybór
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jdrtif$os0$1@inews.gazeta.pl...
    > Jackare <1...@1...tralala.com> napisał(a):
    Według mnie piece akumulacje mają poważne
    > wady. Jedna to przypalanie kurzu na elementach o bardzo wysokiej
    > temperaturze.
    > Druga to rozmiar. W tej samej objętości żelaza daje się zmagazynować ponad
    > trzy razy więcej ciepła. Czyli piec akumulacyjny z żelaznym wkładem może
    > być
    > trzy razy mniejszy.

    ale przypalanie kurzu w piecu z rozładowaniem dynamicznym nie powinno mieć
    miejsca, przynajmniej w stały sposób - ten piec nie ma goracej obudowy,
    zasobnik ciepła jest izolowany a ciepło z niego jest uwalniane w sposób
    kontrolowany - komora cieplna otwiera się co jakiś czas i na jakiś czas. Nie
    twierdzę że tego zjawiska nie ma - nie występuje ono ciągle jak w przypadku
    innych wysokotemperaturowych rozwiązań grzewczych (piece żelazne, żeliwne,
    kominki, grzejniki o dużej powierzchni i wysokiej temperaturze itd)
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2012-01-02 19:08:49
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > to nie bedzie tak, że jak rozumie nowszy piec jest bardziej ekonomiczny i
    > wydajniejszy a wiec pobierając tyle samo prądu da wiecej ciepła/ dłuzej
    > bedzie trzymał ciepło?

    1. Dłuższe trzymanie ciepła jest istotne w razie koniecznosci włączeń w I
    taryfie. Aby piec się w I taryfie nie włączał w ogóle.
    2. Nowsze piece mają rozładowanie dynamiczne. TZN nie grzeją w nocy
    (trzymają to ciepło) a oddają go po 14, gdy domownicy przyjdą do domu. To
    jednak kwestia wygody a nie kosztów.
    3. Piece akumulacyjne mają identyczną sprawność, tzn. niezależnie od wieku
    pieca. Liczenie na oszczędności bo "piec ma być nowy" jest iluzją.
    4. Zamiast na piec należy pieniądze wydać na ocieplenie pomieszczenia. '
    T.