  • 161. Data: 2018-01-12 23:42:04
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 23:38, Lisciasty pisze:
    > Czyli kupujesz nie dość że droższą pompę, to potem jeszcze musisz ją
    > specjalnie ustawiać. Nadal nie widzę w tym zysku dla użytkownika,
    > ani żadnego szachamata. :>
    >
    > A sterowanie pompami gruntowymi nie kończy się na przycisku on-off
    > tylko na ściennym sterowniku za 2 stówy, który odwala całą robotę.

    Mój odkurzacz też ma modulację mocy, chcecie powiedzieć że odkurzanie
    nim w nocy jest mniej ekonomiczne niż za dnia? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 162. Data: 2018-01-12 23:43:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 23:38, Lisciasty pisze:
    > Czyli kupujesz nie dość że droższą pompę,

    LOL, czekaj. PW jest właśnie tańsza - przynajmniej przy zakupie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 163. Data: 2018-01-13 00:12:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Musi miec inaczej po obnizeniu czestotliwosci przepalily by sie uzwojenia w silniku
    indukcyjnym. A jak zwiekszyc czestotliwosc to napiecie rosnie. Jak nie wiedziales to
    juz wiesz. Slowo kluczowe to reaktancja.

  • 164. Data: 2018-01-13 00:39:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 23:43:10 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > LOL, czekaj. PW jest właśnie tańsza - przynajmniej przy zakupie.

    Ryli?
    Moja gruntówka 9kW kosztuje 15,1k pln brutto.
    Powietrzna altherma 8kW to 22k pln brutto.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 165. Data: 2018-01-13 00:43:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 23:33:08 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Przypadek czwarty - ustawiam na panelu pompy inwerterowej, żeby w
    > tańszych godzinach chodziła z pełną mocą?

    To po co kupiłeś inwertera? :-)

    > Teraz szach mat! Bo:
    > a) ktoś tu nie przeczytał manuala do urządzenia, które ma w kotłowni

    Ja mam najprostszą z możliwych gruntówkę.

    > b) sterowanie pompami gruntowymi kończy się na przycisku on-off

    W gruncie rzeczy ;) masz rację - ale o to właśnie chodzi. Jest sterowniczek,
    który włącza lub wyłącza stycznik podający napięcie na sprężarkę.
    Nie ma żadnego dodatkowego elementu pomiędzy - i to jest najlepsze,
    najwydajniejsze, najprostsze, najtańsze rozwiązanie. Dlatego dalej uważam,
    że pompa inwerterowa nie ma sensu - nie opłaca się w eksploatacji, jest
    droższa od pompy "on/off" w przypadku posiadania podłogówki / akumulacyjnego
    domu. Można ją rozważać wyłącznie jak ma się ogrzewanie na kaloryferach
    (i trzeba je grzać non stop - wtedy to super rozwiązanie) lub/i przy
    jakimś kanadyjczyku gdzie po wyłączeniu ogrzewania (nawet podłogowego)
    temperatura spada na łeb na szyję.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 166. Data: 2018-01-13 00:46:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 23:42:05 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Mój odkurzacz też ma modulację mocy, chcecie powiedzieć że odkurzanie
    > nim w nocy jest mniej ekonomiczne niż za dnia? :-D

    Przy liczniku dwu taryfowym - jest bardziej ekonomiczne w nocy, mniej za
    dnia. Toć dokładnie to Ci tłuczemy w kilku ostatnich postach.
    Czego nie zrozumiałeś z mojej symulacji?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 167. Data: 2018-01-13 11:49:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.01.2018 o 00:39, Adam Sz. pisze:
    > Ryli?
    > Moja gruntówka 9kW kosztuje 15,1k pln brutto.

    A o dolnym źródle w postaci odwiertów lub poziomych rur to nie łaska
    dopisać? Bez tego ta pompa przecież nie będzie działać.

    > Powietrzna altherma 8kW to 22k pln brutto.

    Powietrzną z COP ~4.0 dostajesz za 18k brutto - już pisałem które
    konkretnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 168. Data: 2018-01-13 11:52:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.01.2018 o 00:46, Adam Sz. pisze:
    > Przy liczniku dwu taryfowym - jest bardziej ekonomiczne w nocy, mniej za
    > dnia. Toć dokładnie to Ci tłuczemy w kilku ostatnich postach.
    > Czego nie zrozumiałeś z mojej symulacji?

    Bez obrazy, ale najpierw gadasz o jednym a potem piszesz o drugim.
    Pisałeś że modulacja ma wpływ na sposób działa w taryfie dwustrefowej.

    Także mając pokrętło na odkurzaczu do modulacji mocy, jaki to będzie
    miało negatywny wpływ na odkurzanie w jednej strefie albo drugiej?
    Czekam cały czas gdy załapiesz :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 169. Data: 2018-01-13 12:13:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.01.2018 o 00:43, Adam Sz. pisze:
    > To po co kupiłeś inwertera?:-)

    Żeby w całym okresie działania włączała-wyłączała się jak najmniej razy?
    Interesowałeś się sposobem działania sprężarki? Kiedy jej działanie
    będzie dłuższe a kiedy krótsze?

    Zauważasz już że inwerter nie ma związku z wydajnością urządzenia? :-)

    > Ja mam najprostszą z możliwych gruntówkę.

    Ja też mam jedną z prostszych powietrznych - taki standard na dzisiaj.

> [...]
    > (i trzeba je grzać non stop - wtedy to super rozwiązanie) lub/i przy
    > jakimś kanadyjczyku gdzie po wyłączeniu ogrzewania (nawet podłogowego)

    Jak to się czyta, to się zastanawia o czym Ty myślisz pisząc "pompa
    inwerterowa", bo ta wypowiedź nie ma za bardzo sensu w innym razie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 170. Data: 2018-01-13 12:47:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 11:52:32 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Bez obrazy, ale najpierw gadasz o jednym a potem piszesz o drugim.
    > Pisałeś że modulacja ma wpływ na sposób działa w taryfie dwustrefowej.

    Napisałem, że inwerter nie ma sensu (nie opłaca się). Nie że ma wpływ na
    sposób działania. Czytaj dokładniej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.