  • 31. Data: 2010-02-23 08:50:37
    Temat: Re: podatek od działki
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    Rafał <a...@c...nospam.pl> napisał(a):

    > aż mnie dzis poskręcało jak zobaczyłem jaki mi przyszedł podatek za dom i
    > działke 1500m2 aż 750zł na rok !!!!

    To pewnie zależy od gminy. Ja za dwie działki o podobnej wielkości w tym na
    jednej dom płacę całe 40 zł rocznie i to jeszcze chcieli mi to rozłożyć na
    kilka rat.
    Gmina Aleksandrów Łódzki.
    Teściu za działkę ok. 300 metrów dalej płaci 200 zł rocznie. Pytaliśmy się
    nawet dlaczego tak dużo ale nikt nie był w stanie wytłumaczyć skąd takie
    różnice się biorą.

  • 32. Data: 2010-02-23 09:29:37
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    "Rafał" wrote:

    > a Państwu i tak mało kasy, zdziercy
    > tylko czekam aż jutro dostane za deszcz i oddychanie na swojej działce i
    > deptanie trawy :)

    Jak masz tam jakieś drzewo nie owocowe, to uważaj ze ścinaniem. Nawet, jeśli
    sam je posadziłeś. Mozesz się dowiedzieć, ile kostuje wycięcie Twojego
    drzewa na Twojej działce bez zezwolenia urzędnika i wniesienia stosownej
    opłaty;-)
    J.

  • 33. Data: 2010-02-23 09:39:45
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > sam je posadziłeś. Mozesz się dowiedzieć, ile kostuje wycięcie Twojego
    > drzewa na Twojej działce bez zezwolenia urzędnika i wniesienia stosownej

    eee tam...
    drzewo się może "samo" przewrócicić podczas burzy...
    albo uschnąć...

  • 34. Data: 2010-02-23 10:17:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > sam je posadziłeś. Mozesz się dowiedzieć, ile kostuje wycięcie Twojego
    > drzewa na Twojej działce bez zezwolenia urzędnika i wniesienia stosownej

    Zależy od wieku drzewa, położenia działki (miasto - wieś), przeznaczenia w
    planie zagospodarowania przestrzennego.

  • 35. Data: 2010-02-23 20:58:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rafał wrote:
    > hm z tą działalnościa to druga para kaloszy :)
    > nawet nie wiem czy to gdzieś zgłaszac czy nie
    > narazie tylko adres zmienilem :)

    a co masz warśtat w domu?

    nikt normalny nigdzie nie zgłasza firmy zarejestrowanej w domu, szczegolnei
    że taka firma nie zajmuje żadnej powierzchni.

  • 36. Data: 2010-02-23 20:59:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:

    > eee tam...
    > drzewo się może "samo" przewrócicić podczas burzy...
    > albo uschnąć...

    to cie mnogą ukrać za to nie dbałeś o nie odpowiednio... serioo :)

  • 37. Data: 2010-02-23 23:40:29
    Od: "v" <p...@t...it>

    To sporo, ale jak niedawno kupowałeś to jest jakiśtam wyjaśnienie..
    Do niedawna podatki były płacone za część "mieszkalną" (może będę mylił
    pojęcia, ale istotny jest sens), na której stoi/ma stać dom i osobno za
    część "rolną" (dużo mniejsze) dla trawki, podjazdu i takich tam. Niemniej
    jednak stawki były wybrane rok wcześniej przez gminę i było OK, za działkę,
    o któej mówisz płaciło się 100-200 zł.
    Jednak jakaś dyrektywa UE nakazała przeklasyfikowanie CAŁOŚCI ziemii (do
    jakiejś powierzchni) działki na której jest/ma być jakaś zabudowa jako
    mieszkalna. A stawki były wybrane rok wcześniej, pewnie mało kto się tym
    przejmował okreslając jeza metr.
    No i nagle przy ustalonej stawce mieszkalnej rośnie Ci powierzchnia w ciągu
    roku (no bo podatki (stawki) powinny być stałe...) - no i masz...
    Gminy zaskoczone tym - w przyszłym roku powinny zmiejszyć stawki podatku...
    przynajmniej tak jest u mnie, gdzie spadło prawie o połowę na metrze
    kwadratowym
    Tyle mojego niefachowego wywodu, ale chciałem tylko oddać sens..

  • 38. Data: 2010-02-24 08:25:47
    Temat: Re: podatek od dzia3ki
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Kastralny, czy katastralny to jeszcze nie tak źle. Gorzej jak się okaże,
    > że jest on katastrofalny.
    > Pozdr.

    a może być, znajomy w USA płaci 6000USD za domek katastry

  • 39. Data: 2010-02-24 09:05:04
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > to cie mnogą ukrać za to nie dbałeś o nie odpowiednio... serioo :)

    nie znam takiego przypadku...

  • 40. Data: 2010-02-24 11:19:16
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Boombastic rzecze:

    > Zależy od wieku drzewa, położenia działki (miasto - wieś), przeznaczenia
    > w planie zagospodarowania przestrzennego.

    Oraz średnicy i gatunku drzewa.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP