  • 11. Data: 2009-01-23 12:46:26
    Temat: Re: podlaczednie kabli do gniazdka multimedialnego rtv/sat/lan/tel
    Od: "kiki" <...@...c>

    "news.icp.pl" <l...@w...pl> wrote in message
    news:op.un6cvnzdnq85co@laptop-adaml...

    OO ja mam takie coś

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f96b072253e767c7
    .html

    Stare zdjęcie, bałagan dookoła i mało kabli jeszcze podłączonych.
    Więc działa to tak, że z satelity przychodzi 8 przewodów. W czaszy są 2
    konwertery z zezem, 2-pasmowe (2 band) . Z każdego konwertera wychodzą 4
    kable czyli razem 8. Do tego splitera wpinasz dalej co chcesz i wychodzisz
    już zespolonymi sygnałami. Możesz tyle N-ek wpiąć ile masz kabli. Mam po 2
    kable w pokojach tam gdzie TV i teraz mam tam wpięte też kamerki żeby na TV
    je oglądać.

  • 12. Data: 2009-01-23 12:50:12
    Od: "kiki" <...@...c>

    Triax tobi te przełączniki do telewizji tu: http://www.triax.com.pl/Triax

  • 13. Data: 2009-01-23 15:48:14
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    To coś nazywa się multiswitch. JEśli z 2 satelit to 9 wejściowy
    (2*4+1naziemna), a wyjść tyle ile potrzeba, albo stosuje się dwa
    multiswitche mo kolei z czego pierwszy przelotowy.
    A jeśli chodzi o N-ki to zależy czy te odbajerzone, bo wtedy to 2 kabelki
    wedruje do tunera wiec warto puścić dwa kable do 1-go pokoju.

    Pozdr
    J23

  • 14. Data: 2009-01-23 16:47:47
    Od: "kiki" <...@...c>

    "J23" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > A jeśli chodzi o N-ki to zależy czy te odbajerzone, bo wtedy to 2 kabelki
    > wedruje do tunera wiec warto puścić dwa kable do 1-go pokoju.

    mam po 2 puszczone właśnie i już zmiksowane z kamerkami zewnetrznymi. Dodali
    jeszcze drugi taki switch ale nieco inny

  • 15. Data: 2009-01-23 20:25:17
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > A jeśli chodzi o N-ki to zależy czy te odbajerzone, bo wtedy to 2 kabelki
    > wedruje do tunera wiec warto puścić dwa kable do 1-go pokoju.

    czyli??? dobrze rozumie, że zakładając, że kiedyś będzie enka (jeszcze moze
    być kablówka) puścić po dwa kable satelitarne do każdego pokoju? nie
    wystarczy jeden jak w tym gniazdku?

    poniżej schemat pokoi i info na rysunku.
    http://img523.imageshack.us/img523/9698/beztytuuzt6.
    jpg
    oczywiście wszystko będzie podłączone do gniazdek z pierwszego wątku.

    jakby ktoś coś doradził to chętnie poznam opinie:-)

    --
    ---
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-01-23 20:28:45
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > BTW bedziesz to robil na multiswitchach?

    chce tylko dać jakieś proste sumatory sygnału i potem jednym kablem do
    gnizdka

    --
    ---
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-01-23 20:48:11
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oczywiście wszystko będzie podłączone do gniazdek z pierwszego wątku.
    >
    > jakby ktoś coś doradził to chętnie poznam opinie:-)

    Jednym kabelkiem idzie wszystko , radio, telewizja i satelita.
    Tylko co do satelity to do jednego gniazdka mozesz podłączyć jeden tuner
    satelitarny zwykły, tj. np jakiś Ferguson, albo jakies "cudo" które dają w
    Cyfrze bądź Polsacie.
    Jeśli to będzie dekoder N-ki też, o ile nie będzie to Nbox recorder. Przy
    Nbox recorderze potrzebujesz dwa gniazdka - co do połączeń dalej to albo
    wędrują do anteny, a przy instalacji na multiswitchu to te dwa kabelki
    podłączasz do multiswitcha (czyli jak każde inne gniazdko - np z drugiego
    pokoju

  • 18. Data: 2009-01-24 03:36:46
    Od: "kiki" <...@...c>

    "uciu" <g...@i...pl> wrote in message

    > czyli??? dobrze rozumie, że zakładając, że kiedyś będzie enka (jeszcze
    > moze być kablówka) puścić po dwa kable satelitarne do każdego pokoju? nie
    > wystarczy jeden jak w tym gniazdku?

    Jeszcze raz powtarzam.

    Do każdego punktu gdzie przewidujesz sprzęt RTV puścić 2 kable satelitarne i
    2 ethernetowe
    Mamiętaj, że rozwija się rynek konwerterów sieciowych na HDMI oraz
    oczywiście telewizja cyfrowa. Oba media ci się przydadzą. Choćby N-ka ma
    wejście ethernetowe do zamawiania filmów. Że klikasz sobie na TV i ci N-ka
    wysyła zgłoszenie przez ethernet.

    Z czasem to stanieje. Zrób jak napisałem 2xCoax + 2xEth ale Coax dobry !

  • 19. Data: 2009-01-24 03:39:03
    Od: "kiki" <...@...c>

    "uciu" <g...@i...pl> wrote in message

    > chce tylko dać jakieś proste sumatory sygnału i potem jednym kablem do
    > gnizdka

    "e sumatory to "radnmą" sygnał. Bierne rozgałęźnikie i odgałęźniki tłumią
    3dB na każde rozgałęzienie. Po drugie nie zrobisz tego tak żeby dało się
    oglądać wszystkiego co chcesz w każdym punkcie odbioru. Przemyśl sprawę.

  • 20. Data: 2009-01-24 14:38:29
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Z czasem to stanieje. Zrób jak napisałem 2xCoax + 2xEth ale Coax dobry !

    ok tak wiec zrobie, tylko musze jakieś gniazdka znależć by to wszystko
    oferowały a z tym to juz tak łatwo nie jest - zakładając by były z tej samej
    serii:-)
    --
    ---
    pozdrawiam