  • 31. Data: 2013-09-10 17:04:12
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 16:52:17 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    sklepie z częściami zamiennymi widziałem agregat do lodówki za 129 zlotych. Moc

    > Pytam o gotowe urzadzenie PC mocy ~9kW z gwarancja, a nie o sprezarke
    >
    > tlokowa do lodowki.
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.
    Jak masz słabą pamięć to zapisuj sobie co kilkanaście minut wcześniej chciałeś.
    Chciałeś pompę 7kW a teraz 9kW. Dziewięć sprężarek od lodówki koszt 1170 złotych.

  • 32. Data: 2013-09-10 17:05:18
    Od: k...@g...com

> [...]
    >

    > Pytam o gotowe urzadzenie PC mocy ~9kW z gwarancja, a nie o sprezarke

    Masz coś do sprężarek tłokowych? Chyba tylko tyle że są i działają można mieć.

  • 33. Data: 2013-09-10 17:14:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 17:05:18 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Masz coś do sprężarek tłokowych? Chyba tylko tyle że są i działają można mieć.

    Tak mam - wydajnosc i trwalosc. Ciekaw tez jestem jak 9 sprezarek tlokowych
    bedzie cichutko sobie chodzilo - bedzie trzeba wybudowac oddzielny budynek
    wylozony wytloczkami z jajek na to cos? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2013-09-10 17:25:47
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 17:14:20 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > bedzie cichutko sobie chodzilo - bedzie trzeba wybudowac oddzielny budynek
    >
    > wylozony wytloczkami z jajek na to cos? :D

    Pracujący hydrofor wielu nie przeszkadza. A przy dziewięciu sprężarkach pracuje dużo
    głośniej. Odpowiednio sterowane będą pracowały z 20 lat. Przy jednej sprężarce musi
    pracować albo nie pracować ta jedna. Przy kilku jak jest małe zapotrzebowanie na
    ciepło to mogą pracować cały czas jedna, dwie, trzy. I nie muszą to być za każdym
    razem te same sprężarki.

  • 35. Data: 2013-09-10 17:29:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 17:25:47 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    ciepło to mogą pracować cały czas jedna, dwie, trzy. I nie muszą to być za każdym

    Opatentuj, wprowadz do produkcji i sprzedawaj za owe 7k pln - po przejrzeniu
    opinii i testow moze kupie :D

    PS. ciekawe tylko czemu nikt inny do tej pory temu nie zrobil.. No czemu? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2013-09-10 17:42:19
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 17:29:02 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > opinii i testow moze kupie :D
    >

    > PS. ciekawe tylko czemu nikt inny do tej pory temu nie zrobil.. No czemu? :D

    To że o czymś nie wiesz nie znaczy że tego nie ma, znaczy że o tym nie wiesz. Bardzo
    duże instalacje są tak robione. Taniej da się zrobić instalację o mocy elektrycznej
    250kW z dziesięciu sprężarek 25kW Niż z jednej 250kW + drugiej awaryjnej 250kW.

  • 37. Data: 2013-09-10 18:48:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 17:42:19 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    elektrycznej 250kW z dziesięciu sprężarek 25kW Niż z jednej 250kW + drugiej awaryjnej

    Piszemy o pompie domowej. To ze dla wyzszych mocy uzywa sie pomp kaskadowo
    to ja wiem - nie ma to zadnego zwiazku z naszym tematem. Jednak w tamtych
    urzadzeniach rowniez nie uzywa sie sprezareczek z lodowki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2013-09-10 19:12:04
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 18:48:06 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > to ja wiem - nie ma to zadnego zwiazku z naszym tematem. Jednak w tamtych
    >
    > urzadzeniach rowniez nie uzywa sie sprezareczek z lodowki.

    Nie używa się sprężarek z lodówki bo takich dużych lodówek nie robią. Duże i bardzo
    duże instalacje różnią się od małych wielkością. Czy do dużych instalacji używa się
    na przykład dużych czujników temperatury? Do lodówki wystarczy wielkości łebka od
    zapałki a do instalacji o mocy liczonej w megawatach i służącej do robienia śniegu na
    sztucznej górze gdzieś w Emiratach arabskich ma wielkość dwustu litrowej beczki? W
    zasadzie to nie ma sensu że Ci odpowiadam. Jak Ty liczysz sprawność z temperatur to
    znaczy że ciemny jesteś w tej materii jak tabaka w rogu. I nic do Ciebie nie dotrze.
    Raz Ci będę tłumaczył, nie zrozumiesz. Drugi raz wytłumaczę, dalej nie zrozumiesz.
    Trzeci raz wytłumaczę. Sam zrozumie a ty dalej nie.

  • 39. Data: 2013-09-10 19:15:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 19:12:04 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > jak tabaka w rogu. I nic do Ciebie nie dotrze. Raz Ci będę tłumaczył, nie
    zrozumiesz. Drugi raz wytłumaczę, dalej nie zrozumiesz. Trzeci raz wytłumaczę. Sam
    zrozumie a ty dalej nie.

    Czyli zrozumiales juz fakt ze wymiennik przeciwpradowy moze miec sprawnosc >50%?
    Wez przeczytaj wszystko co piszesz trzy razy to tez zrozumiesz jakie pierdy
    wypisujesz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2013-09-10 19:30:30
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 19:15:28 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > Wez przeczytaj wszystko co piszesz trzy razy to tez zrozumiesz jakie pierdy

    A czy ja kiedykolwiek twierdziłem że nie może mieć taki wymiennik sprawności 50%.
    Prawidłowo zaprojektowane i wykonane. Pracujące w punkcie maksymalnej sprawności mogą
    mieć sprawność energetyczną bardzo bliską stu procentom. jak ktos weźmie rekuperator
    z wymiennikiem przeciwprądowym o powierzchni 30m2 do pomieszczenia 30m2 to będzie on
    pracował w punkcie maksymalnej sprawności i odzyska w jakiś określonych warunkach
    2kW. Jeśli taki rekuperator z takim wymiennikiem zainstalować do pomieszczeń o
    powierzchni 300m2 to on nie będzie pracował w optymalnym punkcie. Odzyska mniej niż
    2kW. Bystry sprzedawca będzie potrafił tak poustawiać przepływy że z punktu widzenia
    temperatur wszystko będzie świetnie wyglądało. Tylko wyglądało.