  • 41. Data: 2009-05-14 17:56:19
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: a...@g...com

    On 14 Maj, 14:21, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
    [...]

    Jacku - podepne sie pod temat bo zwiazany jest :)

    Skladam do kupy swoja instalacje wodna - mam juz wszystkie elementy,
    zamontowana skrzynke pod rozdzielacze etc. I tak mam ok 10 punktow
    wody zimnej + 6 punktow wody cieplej. Calosc pojdzie na PEXach
    16stkach (do wanny / prysznica mam niewielkie odleglosci od
    rozdzielacza wiec bedzie musialo wystarczyc :-) I tylko pytanie mam
    czy pion (odcinek ok 3m) od zasobnika i od licznika zimnej wody moge
    puscic rurka PP 25 ? Zanabylem dzisiaj juz taka (fi25 grubosc scianki
    4,2mm) i troche sie przestraszylem wewnetrznej srednicy - to tylko
    ~16-17mm, wystarczy ?? Srubunki / przejscia z gwintow na PP mam fi32,
    dopiero pozniej bedzie redukcja, pare drobnych kolanek, jeden trojnik
    i rury po 3m na dol (ciepla i zimna). Cyrkulacja poleci do zasobnika
    pexem 16-stka. Zamiana tej "pionowej" pp fi25 na fi32 jeszcze nie jest
    dla mnie problemem (jakies 30-40 pln w plecy ;), tylko czy jest sens,
    szczegolnie w przypadku kiedy instalacja jest rozdzielaczowa ?

    Chociaz, kupilem tez juz dwa zaworki kulowe na PP25 ktore kosztowaly
    po 20 pln, wiec bylbym ze stowke w plecy, brr :-)
    Dzieki za odpowiedz z gory,
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2009-05-14 20:28:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Chociaz, kupilem tez juz dwa zaworki kulowe na PP25 ktore kosztowaly
    > po 20 pln, wiec bylbym ze stowke w plecy, brr :-)
    > Dzieki za odpowiedz z gory,

    A mowilem zrobic jak czlowiek w PP tos sie dal wpedzic w jakies nikomu nie
    potrzebne cuda na kiju z rozdzielaczem nie wiadomo po co.
    Tak zrobil bys sobie pare trojnikow, kolanek, cyrkulacje pod sama baterie za
    pare groszy. A tak to jakies szafki, srafki, rozdzielacze, a zgrzewanie i
    tak Cie nie minie.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2009-05-15 06:22:31
    Od: a...@g...com

    On 14 Maj, 22:28, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    [...]

    > A mowilem zrobic jak czlowiek w PP tos sie dal wpedzic w jakies nikomu nie
    > potrzebne cuda na kiju z rozdzielaczem nie wiadomo po co.

    Eee, akurat laczenie / ukladanie pexow i sam system rozdzielaczowy mi
    pasuje jak najbardziej :-)

    > Tak zrobil bys sobie pare trojnikow, kolanek, cyrkulacje pod sama baterie za
    > pare groszy. A tak to jakies szafki, srafki, rozdzielacze, a zgrzewanie i
    > tak Cie nie minie.

    Do zgrzania mam tylko pare zlaczek, a kolanek i innych zlaczek bede
    mial znacznie mniej :) Zlaczki pexowe mam zaciskane, wiec ich
    zarobienie to 3 sekundy ;)

    No i jak wypasnie szafka wyglada! :D Jak bede mial gotowe to sie
    pochwale :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2009-05-15 08:02:11
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    a...@g...com napisał(a):

    > No i jak wypasnie szafka wyglada! :D Jak bede mial gotowe to sie
    > pochwale :P

    Technicznie to takie rozdzielacze mają nawet sens ale estetycznie to niestety
    porażka. Rozdzielacz do CO i podłogówki jeszcze się gdzieś utknie ale z
    rozdzielaczem w łazience nie zawsze się uda.

  • 45. Data: 2009-05-15 08:10:05
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

    > A na takie ogrzewanie zapewne kładziesz tylko i wyłącznie płyty stalowe,
    abo
    > miedziane, bo te materiały mają znikomą izolacyjność ? :)

    Bredzisz. Grzejnik podłogowy powinien mieć dużą bezwładność cieplną więc
    jastrych jest dużo lepszy niż płyta stalowa czy miedziana. Nie przeszkadza to
    temu, że rurki w takim grzejniku powinny oddawać ciepło, a nie je
    transportować .

    > A ilu ich znasz lub spotkałeś podczas pracy ?

    A to nie Ty pisałes o 2 płaskich kluczach? Tymi kluczami chciałeś fazować
    rurki?

    > Weź pod uwagę, że handlowcy czy instalatorzy często wolą "dmuchać na zimne"
    > i chronić się przed ewentualnymi problemami.

    Albo jakieś połączenie jest pewne i je chowasz albo nie i wtedy doradzasz
    rozdzielacze.

  • 46. Data: 2009-05-15 08:24:49
    Od: a...@g...com

    On 15 Maj, 10:02, "Boban" <b...@g...pl> wrote:

    > Technicznie to takie rozdzielacze mają nawet sens ale estetycznie to niestety
    > porażka.

    Atam - zamontowalem szafke podtynkowa 70x50 w kuchni pod planowana
    szafka ze zlewem - pasuje idealnie :) Zmiesci sie bez problemu wyjscie
    kanalizy i woda do zlewu + zmywarki, szafke bez problemu bedzie sie
    dalo otworzyc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2009-05-15 08:44:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    r.googlegroups.com...
    > On 14 Maj, 22:28, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Eee, akurat laczenie / ukladanie pexow i sam system rozdzielaczowy mi
    > pasuje jak najbardziej :-)

    Mi tam tez pasuje, zwlaszcza jak jest nie u mnie. :-)
    Nie chodzi o to, ze to zle rozwiazanie ale o to, ze nie bardzo zasadne. To
    tylko woda, nie trzeba tego jakos regulowac, odlaczac i co tam jeszcze. To
    uzytkowo tak samo dobre roziazanie jak kazde inne. Zlozysz, zamkniesz i tyle
    go widzieli.

    > Do zgrzania mam tylko pare zlaczek, a kolanek i innych zlaczek bede
    > mial znacznie mniej :) Zlaczki pexowe mam zaciskane, wiec ich
    > zarobienie to 3 sekundy ;)

    Ale koszt tych zlaczek jest kilkukrotnie wyzszy. Prowadzenie paru rurek
    izolowanych otulina jednym kanalem tez moze byc klopotliwe z uwagi na ilosc
    zajmowanego miejsca i tez mimo prostoty prowadzenia pexala moga byc problemy
    z upchnieciem tego w miejscu jakiejs koncentracji rur.

    > No i jak wypasnie szafka wyglada! :D Jak bede mial gotowe to sie
    > pochwale :P

    Te szafke w lazience do ktorej w zyciu nie zajzysz trzeba jakos zabudowac, a
    to kolejny kafelkowy problem. Jedyna zaleta tego to taka, ze nie ma laczen
    po drodze. Ale dzisiejsze systemy w zasadzie nie maja z tym problemu.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2009-05-15 08:52:15
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > a to kolejny kafelkowy problem. Jedyna zaleta tego to taka, ze nie ma
    > laczen po drodze. Ale dzisiejsze systemy w zasadzie nie maja z tym

    Ale Adam lubi duże szafy.
    Wcześniej pisał jaką rozdzieklnie elektryczną planuje;))
    Nasze 36polowe to przy niej mały pikuś;))A znajac Adama będzie i miał pewnie
    conajmniej 3 sztuki.

    Krzysiek

  • 49. Data: 2009-05-15 09:15:34
    Od: a...@g...com

    wiadomoscinews:a1ec59f2-c3e0-41f6-8425-91e1a8b0df68@
    r36g2000vbr.googlegroups.com...

    > Mi tam tez pasuje, zwlaszcza jak jest nie u mnie. :-)
    > Nie chodzi o to, ze to zle rozwiazanie ale o to, ze nie bardzo zasadne. To

    Jest zasadne ;-) Czuje to czasem jak siedze pod goracym prysznicem (a
    lubie dlugie sesje po 15-20 min;) a tu nagle jebut szok termiczny bo
    zona splukuje w zlewie talerz ;) Problem zapewne wynika ze zbyt malej
    srednicy rurek i ze skopania instalacji wodnej w tym mieszkaniu ale
    tak czy siak - wole nie ryzykowac ;)

    [...]
    > Te szafke w lazience

    W kuchni ;)

    > do ktorej w zyciu nie zajzysz trzeba jakos zabudowac, a
    > to kolejny kafelkowy problem.

    Zaden problem - akurat szafke bede mial jak juz wczesniej pisalem pod
    zlewozmywakiem, tam kafelek nie bedzie :)

    > Jedyna zaleta tego to taka, ze nie ma laczen
    > po drodze. Ale dzisiejsze systemy w zasadzie nie maja z tym problemu.

    O widzisz - a moj ojciec jakis czas temu robil generalny remont
    swojemu kumplowi i zgrzewana laczka po pol roku sie rozciekla (przez
    pol roku bylo szczelnie!). Zapewne cos popsul przy zgrzewaniu ale ja
    wole nie ryzykowac. Wole zaplacic te ~500 pln wiecej i miec swiety
    spokoj, a wszystkie laczenia na wierzchu, niz miec potem mega problem
    z kuciem wszystkiego (lacznie z posadzka z podlogowka). Pozatym nie
    ukrywam ze zalezy mi na czasie i bawienie sie w zgrzewanie mi sie nie
    widzi - juz pomijajac kwestie czasu samego zgrzewania VS zaciskania
    zlaczki - tu trzeba mase roznego typu kolanek, trudno to policzyc w
    czasie roboty, wiec w trakcie (a zwykle jak zabraknie bedzie wlasnie
    godzina 17:01) bedzie trzeba jezdzic do sklepu. Jak ja tego nie
    lubie :) Kupilem wiec tyle kolanek pexowych z lapkami i GW ile trzeba
    na zacisk +2szt. na zapas i tyle - instalacje przypuszczam ze poloze w
    jeden dzien.

    Zreszta - co kto lubi, ja oprocz faktu ze system rozdzielaczowy
    bardziej mi "lezy" kupuje za te pare marnych stow bezpieczenstwo,
    gwarancje i ubezpieczenie na najblizsze parenascie lat w jednym ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2009-05-15 09:16:37
    Od: a...@g...com

    On 15 Maj, 10:52, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale Adam lubi duże szafy.

    No, lubie :)

    > Wcześniej pisał jaką rozdzieklnie elektryczną planuje;))
    > Nasze 36polowe to przy niej mały pikuś;))A znajac Adama będzie i miał pewnie
    > conajmniej 3 sztuki.

    Bede mial na pewno jedna duza stojaca natynkowa - bo mam na to ~4m2 w
    piwnicy :) Bedzie na pewno duza - yntelygentny inaczej dom to duzo
    kabli ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.