  • 21. Data: 2011-01-17 22:11:58
    Temat: Re: rekuperator do oceny
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Zapomniałem dodac moje zapotrzebowanie max to
    550-600m3/h
    Niestey jest to do budynku firmowego i takie sa wymogi
    nadzoru higieny radiacyjnej w pomieszczeniach z promieniowaniem
    jonizującym - wymiana powietrza minimum 2 x na godzinę.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 22. Data: 2011-01-17 22:38:11
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    mirek <f...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > nadzoru higieny radiacyjnej w pomieszczeniach z promieniowaniem
    > jonizującym - wymiana powietrza minimum 2 x na godzinę.

    Kupuj najtańszy z najbliższym serwisem.

  • 23. Data: 2011-01-17 22:41:10
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    RadekNet <r...@r...com> napisał(a):

    > i one nie
    >
    > To sa newsy - tu sie jencow nie bierze ;)
    >
    > A do kogutka - ma nadzieje, ze za jakis czas bede mogl podac moje
    > praktyczne doswiadczenia z domu z reku porownane do moich doswiadczen z
    > domow bez reku. Tak finansowe, jak i te zwiazane z komfortem.
    >
    > Pozdr.
    Niedługo czyli za rok. Dobre i to. O ile sprawy finansowe da się w miarę
    doklądnie policzyć to komfort jest niepoliczalny i to bedzie dobre doświadczenie.

  • 24. Data: 2011-01-17 22:41:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 22:51, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Słowo kluczowe " nagrzewnica kanalowa". Przy rekuperatorze w wykazanych na
    > rysunkach abstrakcyjnych temperaturach, praktycznie występujących przez kilka
    > dni w roku. z wylotow wali do pomieszczeń zimne powietrze o temperaturze 16

    Glupoty piszesz. Takiej temp. juz sie nie odczuwa - tak niewielka
    roznica temp. (20-16 = 4stC) nie jest odczuwalna (powietrze szybko sie
    wymiesza z tym w pokoju). Co wiecej - przy podlogowce bog wie (nie
    mierzylem), czy przy suficie nie wystepuje wlasnie taka sama
    temperatura. Jest to bardzo mozliwe..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2011-01-17 22:42:03
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja sobie właśnie z piwkiem w ręku zrobiłem uczciwe wyliczenia.
    > Straty wentylacyjne w średniej wielkości domku to jakieś 2kW. Minus
    > prąd razy sprawność zostaje jakieś 1400W, co daje 60 groszy na godzinę
    > wentylacji. Zakładam koszt instalacji na poziomie 10kzł, instalacja
    > zwróci się zatem po
    > jakiś 17k godzinach pracy, czyli aproxymując z dna flaszki z piwem
    > ilość chłodnych dni w roku daje jakieś 6-7 lat.
    > Jak dla mnie sam zwrot inwestycji jest już niezły, a inne zalety
    > rekuperatora są i tak bardziej znaczące niż ta kasa :>

> [...]

    Przednie, zaprawdę przednie. Zawsze się zastanawiałem kto liczy moc w
    głośniczkach komputerowych gdzie wychodzi po 100, 200W :) To musisz być
    ty. Tylko zapomniałeś o stałej. Zawsze jak robiliśmy projekty i wynik
    wychodził nieprawidłowy dodawaliśmy wymyśloną stałą do równania i
    wszystko było ok.

    pozdrawiam
    rafał

  • 26. Data: 2011-01-17 22:43:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 23:00, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > sobotnie popołudnie. Zauważ ze sam rekuperatora nie zainstalujesz bo możesz na
    > przyklad stracić gwarancję. Będzie się ktoś musial zwolnic z pracy żeby być w
    > domu. To też strata którą należy doliczyć do kosztu zakupu rekuperatora.

    Znowu bzdura. Nikt nie uzaleznia montazu rekuperatora od gwarancji.
    Chyba ze jakies dziwne garazowe firmy. Ja kupilem samo urzadzenie i
    mam na nie 2 lata gwarancji, bez wzgledu przez kogo zostanie wykonany
    montaz. Jak cokolwiek zle cos podlaczysz to reku wyswietli ERR i sie
    wylaczy. A kontroluje wszystko, od temperatur, przez cisnienia, po
    sprez czy wydajnosc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2011-01-17 22:44:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 23:38, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Kupuj najtańszy z najbliższym serwisem.

    Jak kupi najtanszy to rzeczywiscie serwis mu bedzie potrzebny :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2011-01-17 22:46:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    > ty. Tylko zapomniałeś o stałej. Zawsze jak robiliśmy projekty i wynik
    > wychodził nieprawidłowy dodawaliśmy wymyśloną stałą do równania i wszystko
    > było ok.

    współczynnik kowalskiego :) miał właściwą wartość i jednostkę - zawsze
    działał :-))))))))

    b.

  • 29. Data: 2011-01-17 22:57:32
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wymiesza z tym w pokoju). Co wiecej - przy podlogowce bog wie (nie
    > mierzylem), czy przy suficie nie wystepuje wlasnie taka sama

    Jasne że przy podłogowce przy suficie występuje niższa temperatura niż przy
    podlodze. Przecież przy podlogowce cieple powietrze jest cięższe od zimnego.
    Kazdy to wie. Kur.. gdzie ja zyję i kto teraz uczy ludzi w szkolach. Mam w
    domu klimatyzację. Jak są upaly to ustawiam nie 10 stopni poniżej temperatury
    na zewnątzra tylko dwa stopnie. Wszyscy czują te 2 stopnie. Jest zdecydowanie
    chlodniej niż na klatce. Nie trochę czy niezauważalnie chlodniej. Tylko
    zdecydowanie chłodniej.

  • 30. Data: 2011-01-17 23:01:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 23:57, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > chlodniej niż na klatce. Nie trochę czy niezauważalnie chlodniej. Tylko

    Ale co to ma wspolnego ? Z jaka predkoscia dmucha klima, a z jaka
    dmucha anemostat w pokoju ? Anemostat = srednio te 15-20m3/h. Klima?
    Ile.. 10 x wiecej? 20 x wiecej ? 50 x wiecej ? Co tu wogole chcesz
    porownywac? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.