  • 51. Data: 2011-01-18 17:53:13
    Temat: Re: rekuperator do oceny
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 17:15, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:

    > A co sadzicie o firmie aeris (dawniej storkair) promowanej prze
    > rekuperatory.pl?

    Firma chyba znana - daj linka do konkretnego modelu ktory Cie
    interesuje - licza sie bebechy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2011-01-18 20:39:16
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Firma chyba znana - daj linka do konkretnego modelu ktory Cie
    > interesuje - licza sie bebechy :)
    > pozdr.

    np: http://www.cieploznatury.pl/?id=rekuperacja-aeris

    Oryginalnej specyfikacji centrali nie znalazlem w sieci - podejrzane

    MS

  • 53. Data: 2011-01-18 21:45:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 21:39, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:

    > np:http://www.cieploznatury.pl/?id=rekuperacja-aeris
    >
    > Oryginalnej specyfikacji centrali nie znalazlem w sieci - podejrzane

    No wyglada nawet sensownie. Parametry fajne, automatyczny by-pass,
    niskie zuzycie pradu. Wentyle to beda na bank EBMy :-) Ciezki wybor,
    choc na temat BRINKa jest mnostwo opinii i bardzo duzo osob go
    posiada. Wszyscy raczej chwala, nie spotkalem sie z negatywna opinia.
    A tego stokaira nikt nie ma:( Wiec troche kupowanie kota w worku.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2011-01-20 12:21:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote:
    On 17 Sty, 23:42, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Zamiast pieprzyć w bambus o stałej i chwalić się ściemnianiem
    > przedstaw sam jakiś konkret.
    >
    > Powierzchnia niewielkiego domu 150m2 * wysokość 2,5m daje 375m3.
    > Ogrzanie 1m3 powietrza o 1K kosztuje 0,35W. Ogrzanie całości kosztuje
    > 131,25W. Wystarczy 20K różnicy między wnętrzem a zewnętrzem i robi się
    > z tego 2625W. A że chcę wentylować 1/h? Moje prawo, mam w chacie
    > siłownię, bimbrownię, 20 chomików i teściową.

    Więc robisz wyliczenia do własnego "widzimisię", czy uczciwie, jak napisałeś w
    pierwszym poście?
    Jeśli w Twoim domu przebywa 5 osób, to powinieneś wymienić min. 100m3 powietrza
    przez godzinę (tak mówi norma). Załóżmy, że wymienisz 1,5x więcej. Czyli
    150m3/h. Przy różnicy temperatur 20K zużyjesz 1050W energii.
    W tym czasie 5 siedzących osób "wytworzy" tej energii jakieś 450W. Zatem "koszt"
    to 550W. Jeśli w tym czasie w domu świeci się 6 żarówek 100W to bilans energii
    masz na 0 i nic nie musisz do interesu dokładać.

    --
    Bartek