  • 41. Data: 2011-01-18 09:27:13
    Temat: Re: rekuperator do oceny
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "ms" <s...@a...jp> napisał w wiadomości
    news:4d3549fb$0$2506$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja ma ten rekuperator model chyba 2008-2009. Wersja 350 z wymiennikiem
    > krzyzowym, silniki pradu przemiennego, sterownik z programatorem. Jak
    > kupowalem to kosztowalo mnie to cos okolo 3000zl. Za te pieniadze nie
    > znalazlem nic lepszego a mialem skromny budzet w tamtym okresie.

    serdecznie dzieki za jedyną sensowna odpowiedź w tym temacie. Teraz sa
    troche droższe, ale do przezycia. Ważne maja bypass czego nie mam w
    standarcie a tylko za dopłatą nawet w Bartoszu. Oglądałem kilka jeszcze
    tańszych ale to wszystko juz be bypassu, a to chyba latem może sie przydac ,
    a nie będe ganial do piwnicy wymieniac wkładu na kasete letnią.

    Z tych zupełnie tanich myślałem jeszcze o

    http://www.zawex.pl/sklep/?p=productsMore&iProduct=8
    1&sName=rekuperator-b-(vmax=450m3-h)-2350-zl-hit-cen
    owy-!

    Ale brak bypassu troche mnie zniechęca, chyba żeby dorobic zamemu obejście
    na na dwoch silownikach elektrycznych.
    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 42. Data: 2011-01-18 09:46:21
    Od: "ms" <s...@a...jp>

> [...]
    owy-!

    > Ale brak bypassu troche mnie zniechęca, chyba żeby dorobic zamemu obejście

    Tez kiedys myslalem o tym z zawex'u ale filtry wydawaly mi sie jakies takie
    male i za podobne pieniadze dostalem Jan-gaz. Ja mam bypass reczny -
    przestawienie dzwigieki. Ale chyba mozna za doplata miec automatyczny. Tez
    chcialem kombinowac z bypassem wlasnej roboty ale odechialo mi sie i kupilem
    z recznym. A za ile teraz mozna kupic rekuperator z Jan-gaz? Jeszcze
    rozwazalem Brink Renovent ale wtedy byl dla mnie za drogi.

    ms.

  • 43. Data: 2011-01-18 10:12:09
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > kupilem z recznym. A za ile teraz mozna kupic rekuperator z Jan-gaz?
    > Jeszcze rozwazalem Brink Renovent ale wtedy byl dla mnie za drogi.

    aktualne ceny dla opcji około 450 m3/h

    brink renovent - 7000 zl

    Jangaz - zaleznie od opcji - 6000-8000 zł

    Tywent - 2900 zł

    zawex - 2900 zł

    Bartosz Vena 4 - 10 000-12000

    Mówie o cenach z pełnym wyposażeniem ( reku + sterowniki itd) potrzebnym do
    uruchomienia

    W zasadzie albo brink renowent z wyższej półki bo to jednak jest firma a
    cena w miare, albo tywent czy zawex .

    Ciekawe tylko ile trace między tymi dwoma alternatywami.

    Tywent i zawex nie maja bypassu tylko kasety letnie.Sterowanie w wersji dośc
    ubogiej, elektroniczne juz za dopłatą cirka about 1000 zł. Reszta w ich
    przypadku nie budzi moich zastrzeżeń , ale chętnie poslucham
    Opinii , zarówno tych za jak i przeciw.

  • 44. Data: 2011-01-18 10:17:08
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    W przypadku zawexa i tywentu mówię o wersji z wymiennikien krzyzowym Heatexa

    Brink , jangaz i bartosz to przeciwprądowe

  • 45. Data: 2011-01-18 10:21:20
    Od: "ms" <s...@a...jp>

    > aktualne ceny dla opcji około 450 m3/h
    >
    > brink renovent - 7000 zl
    >
    > Jangaz - zaleznie od opcji - 6000-8000 zł

    No to faktycznie cena wysoka Jan-gaz. Ale zapytaj producenta o rabat bo
    chyba jest szansa cos konkretnego wytargowac.

    ms

  • 46. Data: 2011-01-18 11:03:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 03:45, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > w kanalach i sobie trochę wlaz uchylileś. Z wyliczeń z innego wątku wynika ze
    > zwiększanie krotności powoduje większy zysk. To dlaczego go nie zwiększysz
    > skoro podobno szybciej Ci się zwroci.

    Bo *MOGE* sobie ustawic mniej.
    Ty z grawitacyjna nie mozesz.

    Mi sie zwraca jeszcze szybciej jezeli ja mam 50m3/h, a Ty 500m3/h i
    nic z tym nie mozesz zrobic. Nie potrafisz tego zrozumiec ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2011-01-18 11:08:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 11:17, "mirek" <f...@w...pl> wrote:

    > Brink , jangaz i bartosz to przeciwprądowe

    I dlatego bierz brinka! :-) Automatyczny bypass (z ustawianymi
    dowolnie temperaturami wew/zew przy jakich ma dzialac) to znaczne
    uproszczenie instalacji (nie trzeba nic kombinowac z kasetkami). Znana
    firma / marka, swietnie wykonany sprzet.. Jeszcze raz POLECAM :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2011-01-18 11:28:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 11:17, "mirek" <f...@w...pl> wrote:

    > Brink , jangaz i bartosz to przeciwprądowe

    Dodam jeszcze, ze brink ma zew. wyjscie do sterowania (czy inne
    posiadaja - nie wiem!). Mozesz kupic np taki sterowniczek (180 pln):

    http://www.insbud.org/pl/produkt-2194052940030127872
    /IB-Tron-3100FAN-BL-12V---Programowalny-sterownik,-r
    egulator-wydajnosci-wentylacji-%28rekuperacji%29,-z-
    podswietleniem,-3-biegowy,-zasilanie-12V-DC.html

    I sterowac predkosciami z np. kuchni. Mozna w nim zaprogramowac dni
    tygodnia / godziny w jakich ma dzialac z ustalona predkoscia (np. w
    nocy slabiej etc). Jest tez funkcja przewietrzania (wciskasz przycisk
    i przez zaprogramowana ilosc czasu reku dziala na najwyzszym biegu -
    mozna to podpiac pod dodatkowy przycisk w np. lazience, uruchamiane
    po kapieli, czy uzyciu kibelka ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2011-01-18 11:29:33
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    v.googlegroups.com...
> [...]

    uproszczenie instalacji (nie trzeba nic kombinowac z kasetkami). Znana
    firma / marka, swietnie wykonany sprzet.. Jeszcze raz POLECAM :)

    Wiem dzięki za porade , biorę go bardzo powaznie pod uwage.

  • 50. Data: 2011-01-18 16:15:29
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Bierz BRINK RENOVENT HR 400 LARGE. Made by Holland. Naprawde kawal
    > porzadnego sprzetu w cenie ok 6-6,5k pln z wymiennikiem o realnej
    > sprawnosci ~90% i automatycznym bypassem. Wentyle oczywiscie EBMy.
    > Mimo ze ogolnie rekuperator to proste pudlo to tu poprostu widac
    > profesjonalne wykonanie, zadna tam garazowa robota :)

    A co sadzicie o firmie aeris (dawniej storkair) promowanej prze
    rekuperatory.pl?

    MS