  • 1. Data: 2013-04-05 13:25:49
    Temat: schody betonowe zewnętrzne
    Od: "Zgredzik" <f...@n...com.pl>

    Są sobie schody betonowe zewnętrzne, mają dwa lata podobnie jak dom. Tej zimy zaczęły
    się z zewnątrz kruszyć i dosłownie sypać. Książkowy przykład erozji. Co z tym zrobić?

  • 2. Data: 2013-04-05 13:44:37
    Temat: Re: schody betonowe zewnętrzne
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Zgredzik" <f...@n...com.pl> napisał w wiadomości
    >Są sobie schody betonowe zewnętrzne, mają dwa lata podobnie jak dom. Tej
    >zimy zaczęły się z zewnątrz kruszyć i dosłownie sypać. >Książkowy przykład
    >erozji. Co z tym zrobić?

    Zburzyć i nowe albo nadlać jak się da.

    Moje schody które sam robiłem stały gołe odsłonięte na warunki atmosferyczne
    przez 6 lat. Ani grama ubytku. No ale jak majster się dowiedział ile poszło
    na nie worków cementu to aż się podrapał po głowie i powiedział że siła
    sakramencka. Schody są w powietrzu na 6 słupach fi20cm wierconych w ziemi na
    głębokość 150cm. Pod spodem warstwa 50cm żwiru a pod nią rura drenarska w
    geowłókninie. Nie pamiętam proporcji ale na cały podest ze schodami o
    wymiarach coś około 120cmx300cm poszło 10 worków cementu. Cały podest jest
    zbrojony i gruby na 12cm i jak wspomniałem stoi na 6 betonowych słupach
    które też zrobione są z mocnego betonu home made.

    Marek

  • 3. Data: 2013-04-05 14:16:38
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Są sobie schody betonowe zewnętrzne, mają dwa lata podobnie jak dom. Tej
    zimy zaczęły się z zewnątrz kruszyć i dosłownie sypać. Książkowy przykład
    erozji. Co z tym zrobić?

    ---

    Moje po 4 latach tez się kruszyć zaczęły, ale po co chcesz z tym coś robić?
    Przeciez i tak pewnie będziesz je wykańczał jakoś, więc nie widzę sensu tego
    ruszać.
    Moje z 2 lata muszą wytrzymać jeszcze :)

  • 4. Data: 2013-04-05 14:43:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > na 6 betonowych słupach które też zrobione są z mocnego betonu home made.

    No to masz proporcje ok. 1:2 więc całkiem dobry beton :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-04-06 22:32:03
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 5 Kwi, 13:25, "Zgredzik" <f...@n...com.pl> wrote:
    > Są sobie schody betonowe zewnętrzne, mają dwa lata podobnie jak dom. Tej zimy
    zaczęły się z zewnątrz kruszyć i dosłownie sypać. Książkowy przykład erozji. Co z tym
    zrobić?

    http://www.ceresit.pl/systemy/system-do-naprawy-beto
    nu/system-naprawy-betonu-ceresit-pcc

  • 6. Data: 2013-04-07 11:07:04
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Zgredzik wrote:
    > Są sobie schody betonowe zewnętrzne, mają dwa lata podobnie jak dom.
    > Tej zimy zaczęły się z zewnątrz kruszyć i dosłownie sypać. Książkowy
    > przykład erozji. Co z tym zrobić?

    cement to taki wiekowy produkt a ludziska nie wiedzą ze na zewnątrz
    używa się tego BEZ DODATKÓW czyli tego całego syfu który zawiera
    wapno, a wapno powoduje nasiąkanie wodą, dalej mróz i rozsadzanie

    jeffrey

  • 7. Data: 2013-04-07 23:42:09
    Od: Zgred <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 11:07, Jeffrey pisze:

    > cement to taki wiekowy produkt a ludziska nie wiedzą ze na zewnątrz
    > używa się tego BEZ DODATKÓW czyli tego całego syfu który zawiera wapno,
    > a wapno powoduje nasiąkanie wodą, dalej mróz i rozsadzanie

    Schody były wylewane przy okazji wylewania słupków na poddaszu i
    przyjechał z betoniarni. Nie mam powodów podejrzewać go o niską jakość.

  • 8. Data: 2013-04-08 10:53:46
    Od: Łukasz <g...@o...pl>

    Użytkownik "Zgredzik" <f...@n...com.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Są sobie schody betonowe zewnętrzne, mają dwa lata podobnie jak dom. Tej
    > zimy zaczęły się z zewnątrz kruszyć i dosłownie sypać. Książkowy przykład
    > erozji. Co z tym zrobić?

    Spróbował bym uzyć szkła wodnego
    chyba wyjdzie najtaniej

    ew jakaś zywica

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-04-08 10:56:56
    Od: Łukasz <g...@o...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:51613743$0$1246$6...@n...neostrada
    .pl...

    > cement to taki wiekowy produkt a ludziska nie wiedzą ze na zewnątrz używa
    > się tego BEZ DODATKÓW czyli tego całego syfu który zawiera wapno, a wapno
    > powoduje nasiąkanie wodą, dalej mróz i rozsadzanie

    nie koniecznie

    Można "przewibrować" ów beton
    można "wyciągnąć" za dużo mleczka
    zaraz bo zabetonowaniu może spaść deszczyk

    wszystki te zjawiska spowodują pylenie

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-04-09 08:50:32
    Od: "Zgredzik" <f...@n...com.pl>

    Użytkownik "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ruszać.
    > Moje z 2 lata muszą wytrzymać jeszcze :)

    Pewnie tak zrobię :)