  • 51. Data: 2011-12-11 09:32:13
    Temat: Re: system isomax - IMHO ciekawy
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Gru, 09:56, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Tak se licze i albo robie gdzies blad, albo na utrzymanie bariery potrzeba
    > mase enegii - sumarycznie wiecej niz na budynku z normalną izolacja. Jesli
    > by ta energia byla za darmo (z bufora) to nie ma sprawy , ale zasilanie jej
    > pompa ciepła zaczyna byc problematyczne. Co z tego ze COP lepszy jak energii
    > potrzeba więcej....

    Trzeba wiecej o tyle ile wynosi opor samego pustaka - no bo jakim
    cudem mialoby byc inaczej ? :) Ale kiki sie ucieszy bo chate trzeba
    grubo zatynkowac z zewnatrz (przed izolacja), tworzac te "ogrzewanie
    scienne" :-)

    A popatrz - jak ktos ma duzy staw to moze wyciagac przez caly rok
    10-12stC za darmo z niego - wtedy oszczednosci beda spore, a pompka do
    napedu to z maksymalnie 100W tylko zje :) No ale trzeba miec normalne
    CO w domu.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 52. Data: 2011-12-11 09:47:25
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > A popatrz - jak ktos ma duzy staw to moze wyciagac przez caly rok
    > 10-12stC

    A mnie gdzieś o uszy się obiło, że temp wody w akwenach w mrozy wynosi 4
    stC przy dnie...
    Może czego innego to się tyczyło, a nie rozumiem o co Ci chodzi...? :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 53. Data: 2011-12-11 10:15:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Tak se licze i albo robie gdzies blad, albo na utrzymanie bariery potrzeba
    > mase enegii - sumarycznie wiecej niz na budynku z normalną izolacja.

    Dokladnie to mi intuicja podpowiadala. Druga kwestia, skad wziac
    wystarczajaca ilosc energii "bytowej". Ludzie inwestujacy taka kase jak tu
    potrzeba, zwykle tez cenia sobie wygode, czyli duza powierzchnia na osobe,
    co powoduje obnizenie zysku z tej energii.