  • 11. Data: 2010-06-03 12:47:07
    Temat: Re: szpaki i jagoda kamczacka
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl> napisał w
    wiadomości news:htl213$2llc$1@alfa.ceti.pl...

    > Istnieje jakiś sposób na pozbycie się tego latającego paskudztwa (bez
    > zabijania!)?

    Starożytni ogrodnicy powiadają, że jeśli masz w swoim ogrodzie budkę
    zasiedloną szpakami, to podzielisz się z tymi mieszkańcami ogrodu cząstką
    zbioru. Zjedzą tyle ile mogą, a obcych pogonią ze swojego terytorium. Jeśli
    zaś szpaczej rodziny u siebie nie masz, to dla wszystkich okolicznych
    szpaków jasny sygnał, że ogród jest bezpański
    i stracisz cały zbiór.

    Pozdrawiam mitologicznie
    skryba

  • 12. Data: 2010-06-03 20:26:46
    Od: "voltt" <v...@o...pl>

    > Witam,
    > Pojawiły się pierwsze jagody kamczackie. Niestety szpaki to zauważyły. Nie
    > dość, że obżerają krzaczki, to jeszcze łamią gałęzie i zanieczyszczają je
    > odchodami.
    > Obawiam się, że niedługo ten sam los podzilą czereśnie i wiśnie, o borówce
    > nie wspominając.
    > Istnieje jakiś sposób na pozbycie się tego latającego paskudztwa (bez
    > zabijania!)? Wygooglowałe, że może pomóc puszczanie krzyku napadniętego
    > szpaka przez drapieżnika. Niestety nie mogę znaleźć żadnego mp3, ani wav.
> [...]
    Widziałem kiedyś szpacze truchełko na kiju ale czy skuteczne to nie wiem.
    Napewno brzydkie i mało aromatyczne.
    volt

  • 13. Data: 2010-06-04 08:28:34
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "voltt" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Widziałem kiedyś szpacze truchełko na kiju ale czy skuteczne to nie wiem.
    > Napewno brzydkie i mało aromatyczne.

    W dawnych czasach strzelało się z korkowca ;-)

    Z nowszych wynalazków - widziałem (niestety nie w działaniu)
    ultradźwiękowy odstraszacz na czujnik podczerwieni.
    (wyglądał jak skrzyżowanie megafonu z halopakiem ;-)
    Koszt coś ponad ~100 PLN.

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2010-06-04 23:16:58
    Od: "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości
    - widziałem (niestety nie w działaniu)
    > ultradźwiękowy odstraszacz na czujnik podczerwieni.
    > (wyglądał jak skrzyżowanie megafonu z halopakiem ;-)
> [...]
    Sprawdzałem rok temu. Na początku uciekają, po kilku godzianch, gdy się
    orientują, że nic im nie grozi, nie zwracają na niego uwagi.

    Kupiłem siatki. :)

  • 15. Data: 2010-06-05 13:41:25
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl> napisał w
    wiadomości news:huc1mh$cq7$1@alfa.ceti.pl...
> [...]

    > Sprawdzałem rok temu. Na początku uciekają, po kilku godzianch, gdy się
    > orientują, że nic im nie grozi, nie zwracają na niego uwagi. Kupiłem

    Hejka. W Sadzie Doświadczalnym w Dąbrowicach widziałem i słyszałem
    odstraszacze naśladujące głosy ptaków drapieżnych.
    Pozdrawiam imitująco Ja...cki