  • 11. Data: 2011-08-24 07:59:56
    Temat: Re: szukam geodete ktory sie podstawi
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    dyskusyjnych:j32aup$kfh$...@n...onet.pl...

    >I gdyby na przykład za rok okazało się że dom jest przesunięty o cm w
    >strone

    "przesunięty o 50 cm" miało być;)

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 12. Data: 2011-08-24 08:17:20
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > jakie przestawienie budynku? nikt niczego nie bedzie przestawiał. Nalezy
    > wystąpic do sądu o ustanowienie służebnosci korzystania z tego kawałka
    > gruntu za odpłatnością. A odpłatnosc przerzucic
    > oczywiscie na geodete. Projektant nic nie zawinił.

    No fakt, projektant tu nie winien, ale geodeta owszem. Ustanowienie
    służebności nic tu do rzeczy nie ma, bo budynek został wykonany niezgodnie z
    projektem, pozwoleniem i decyzją o warunkach zabudowy (nieprzekraczalna
    linia zabudowy). A to powoduje unieważnienie tych decyzji i zakwalifikowanie
    nieruchomości jako samowoli budowlanej.

    --
    AS

  • 13. Data: 2011-08-24 08:19:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam Sito" napisał w wiadomości grup

    >No fakt, projektant tu nie winien, ale geodeta owszem.

    A skąd wiesz że geodeta a nie np wykonawca?
    Jak udowodnisz geodecie że to on zle wytyczył?

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 14. Data: 2011-08-24 08:23:40
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "piwnica (onet)" <p...@p...onet.po> napisał w wiadomości
    > na slasku
    > mam problem taki ze projektant i pierwszy geodea spartolili robote i
    > budynek
    > wchodzi 30 cm w granice sasiada a dlugosci 7 m
    >
    > sasiad kanalia ale niekumaty
    >
    > jak sie bede chcial ugadywac to lipa
    >
    > dlatego moze jakis geodeta nanoszac budynek fdo zasobu moglby tak naniesc
    > zeby bylo dobrze
    >
    > takiego wlasnie szukm

    znaczy się głupiego?
    powodzenia

    pozdr
    p.

  • 15. Data: 2011-08-24 08:27:44
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > A skąd wiesz że geodeta a nie np wykonawca?
    > Jak udowodnisz geodecie że to on zle wytyczył?

    Nie wiem, nie byłem na tej budowie, nie mój problem.

    --
    AS

  • 16. Data: 2011-08-24 08:36:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam Sito" napisał w wiadomości grup

    >Nie wiem, nie byłem na tej budowie, nie mój problem.,

    Ale że to wina geodety napisałeś.

    Nikt z nas nie był na tej budowie i możemy sobie tylko poteoretyzować co i
    jak.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 17. Data: 2011-08-24 08:43:52
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2011 21:47, piwnica (onet) pisze:
    > na slasku
    > mam problem taki ze projektant i pierwszy geodea spartolili robote i budynek
    > wchodzi 30 cm w granice sasiada a dlugosci 7 m

    Zaraz... Geodeta rąbnął się o 330/430cm??

    Bo budynek powinien i tak być 3/4m od granicy...

  • 18. Data: 2011-08-24 08:47:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    >Zaraz... Geodeta rąbnął się o 330/430cm??

    >Bo budynek powinien i tak być 3/4m od granicy...

    Pomyśl troche.
    Długość budynku to 7metrów
    A przesunięty jest w stronę sąsiada o 30 cm w stosunku do poprawnego
    położenia

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 19. Data: 2011-08-24 09:09:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A tak na marginesie: w jaki sposób udowodnić geodecie że zle wytyczył
    > budynek?
    > Właśnie znajomemu kilka dni temu wytyczył(wbił deski/ paliki, pozaznaczał co
    > trzeba, dokonał wpis w dzienniku budowy i znajomy robi ławy i fundament.
    > I gdyby na przykład za rok okazało się że dom jest przesunięty o cm w strone
    > sasiada to geodeta powie "ja wytyczyłem prawidłowo" Wykonawca powie "ja

    u mnie został szkic geodety z jakimis wymiarami, co to jest nie wnikałem

    b.

  • 20. Data: 2011-08-24 09:12:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Pomyśl troche.
    > Długość budynku to 7metrów
    > A przesunięty jest w stronę sąsiada o 30 cm w stosunku do poprawnego
    > położenia

    a czytałeś wątkotwórcę? ;) Do innych -nie ma zakazu budowania na granicy w pewnych
    sytuacjach, wobec tego błąd wynosi 30cm. Nawiasem mówiąc w mojej okolicy obowiązują
    dwie osnowy i zależnie od której geodeta mierzy różnica jest 20cm.

    b.