  • 11. Data: 2011-08-01 07:17:46
    Temat: Re: szybkie wypompowanie wody z wykopu
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:j0uq65$hdd$1@mx1.internetia.pl...
    > Nie masz tam jakieś ochotniczej straży pożarnej? Jak się dogadasz i
    > dofinansujesz lokalną instytucję, to ci pomogą, to uczynni ludzie w
    > większości...

    Jednak pozostałem przy wężu 1''. Dotychczas ten wąż miał długość 30m, więc
    był spory opór dla wody. Przeciąłem go na 2 części: 10m i 20m. Ten krótszy
    podłączyłem do mocniejszej pompy, ten dłuższy do słabszej (traktując ją jako
    mało znaczący dodatek, podstawowa pompa to ta mocniejsza). Całość wody
    wypompowałem w 7 i pół godziny, to chyba dobry wynik. Jeśli było prawdziwe
    szacowanie, że wody było 70-100m3, to osiągnąłem prędkość 9-13m3/h (przy
    zastosowaniu dwóch pomp).

    Oczywiście cała robota poszła całkowicie na marne, bo w niedzielę spadł
    intensywny deszcz i w wykopie jest znowu tyle wody co przedtem...

  • 12. Data: 2011-08-01 07:32:35
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4e3353df$0$2441$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jest gorzej - ziemia jest tak nasiąknięta że miejscami traci stabilność.
    > Jak wypompuje wodę z wykopu a nie podeprze wykopu szalunkami rozpieranymi
    > to mu w miejsce wypompowanej wody okoliczny grunt może wejść... Stara
    > zasada postępowania przy zalaniu - nie wypompowywać wody z pustek gruntu
    > bo parcie wody i gruntu może pokonać wytrzymałość przegród. Dać swobodnie
    > wsiąknąć - czy przebijając dziurę w fundamentach czy organizując syfon...

    Wygląda to tak (w przekroju):
    http://imageshack.us/photo/my-images/829/awaprzekrj.
    jpg/

    Ziemia (piasek zmieszany z gliną) obsuwa się do wykopu. Zostanie to wybrane
    łopatami. Ziemia (glina) z boku ław i spod ław nie przemieszcza się. Czy ta
    woda może zaszkodzić? Czy pompowanie wody (kilkukrotne) może zaszkodzić
    gruntowi spod ław?

    Ta woda nie wsiąknie szybko. Glina nie przepuszcza wody.

  • 13. Data: 2011-08-01 08:07:51
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-08-2011 o 09:17:46 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

> [...]
    >
    > Oczywiście cała robota poszła całkowicie na marne, bo w niedzielę spadł
    > intensywny deszcz i w wykopie jest znowu tyle wody co przedtem...
    Mogę ci tylko współczuć bo znam twój ból, mam to samo, od miesiąca
    mam wykopane prawie 40mb wykopu pod podmórówkę ogrodzenia i nie mogę jej
    zalać
    betonem robię teraz szalunki i wykładam ją folią, i co chwile mi to zalewa.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-08-01 08:27:42
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > zalać
    > betonem robię teraz szalunki i wykładam ją folią, i co chwile mi to

    Dzięki Janusz! Żyję nadzieją, że w końcu pogoda znormalnieje... Podobno od
    środka tygodnia ma się poprawić.

  • 15. Data: 2011-08-04 06:29:08
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > OczywiĹ?cie caĹ?a robota poszĹ?a caĹ?kowicie na marne, bo w niedzielÄ?
    > spadĹ? intensywny deszcz i w wykopie jest znowu tyle wody co przedtem...
    Dalej nie rozumiem, dlaczego nie przykryjesz wykopu plandeka.
    Rozlozyc plandeke to 10 minut pracy. Woda splynie z plandeki na
    bezpieczna odleglosc od wykopow.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 16. Data: 2011-08-04 07:27:25
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dalej nie rozumiem, dlaczego nie przykryjesz wykopu plandeka.
    > Rozlozyc plandeke to 10 minut pracy. Woda splynie z plandeki na bezpieczna
    > odleglosc od wykopow.

    To zupełnie nic nie da. Teren jest tak ukształtowany, że woda i tak spłynie
    z tej plandeki do wykopu. A nawet gdyby tak ukształtować tą plandekę aby
    woda spływała jednostronnie na odległość 10m od wykopu, to i tak większość
    tej wody albo przesiąknie poprzez grunt do wykopu, albo po prostu spłynie do
    wykopu. Ostatnie niedzielne deszcze były tak intensywne, że żadna plandeka
    by nie pomogła.

  • 17. Data: 2011-08-04 07:31:23
    Od: Marras <m...@g...pl>

> [...]
    > po prostu spłynie do wykopu. Ostatnie niedzielne deszcze były tak
    > intensywne, że żadna plandeka by nie pomogła.
    Rozumiem. U mnie na gorce sie bardzo fajnie sprawdzala.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 18. Data: 2011-08-04 08:52:10
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Rozumiem. U mnie na gorce sie bardzo fajnie sprawdzala.

    O tak, na górce się zdecydowanie sprawdzi.