  • 21. Data: 2011-02-27 19:03:34
    Temat: Re: tak sobei o budowaniu u nas i gdzie indziej...
    Od: owp <o...@g...pl>

    W dniu 2011-02-27 02:08, Jan Werbinski pisze:
    > Jak pisalem, zeby sie budowac na dzialkach to sie smialiscie.
    > Powinien byc plan zagospodarowania przestrzennego, a na starówkach itp
    > wymogi dotyczace wygladu zewnetrznego I NIC WIECEJ. Budujesz sobie jak
    > chcesz, bez inspektora. Jak sie zawali, to Twój problem.

    Po rozmowach z kilkoma ekipami, to ja wolę, żeby były odpowiednie
    przepisy i wymagania co do budowy domu, bo inaczej to bym się musiał
    znać w najmniejszych detalach jak zaprojektować dom, bo inaczej na bank
    by się wszystko zawaliło...

  • 22. Data: 2011-02-27 19:36:11
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Powinien byc plan zagospodarowania przestrzennego, a na star wkach itp
    > wymogi dotyczace wygladu zewnetrznego I NIC WIECEJ. Budujesz sobie jak
    > chcesz, bez inspektora. Jak sie zawali, to Tw j problem.

    nie do końca twój... wchodząc do galerii handlowej, czy też do ciebie
    do domu, wolałbym mieć pewność, że nie zawali mi się na łeb, twoja
    późniejsza skrucha i dożywocie nic nie naprawi...
    oczywiście sam system nadzoru i uprawnień może być różnie rozwiązany i
    bardziej mi chyba do modelu amerykańskiego, niż do naszych
    interpretacji urzędniczych...

    pozdrawiam
    s_13

  • 23. Data: 2011-02-27 19:48:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    s_13 wrote:

> [...]
    > oczywiście sam system nadzoru i uprawnień może być różnie rozwiązany i
    > bardziej mi chyba do modelu amerykańskiego, niż do naszych

    a teraz masz gwarancję?

    prawie taką samą jak to ze pacjent z prawem jazdy potrafi jeździć i zna PORD
    :)

  • 24. Data: 2011-02-27 21:24:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Myślisz, że to dzięki urzędnikowi sklep nie zawala się klientom na głowę?
    Jesteś naiwny.
    Wyeliminowanie urzędnika nie zmienia odpowiedzialności właściciela
    nieruchomości. A ten z kolei wymaga od wykonawcy.
    Po co urzędnik?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 25. Data: 2011-02-27 21:26:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "owp" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i wymagania co do budowy domu, bo inaczej to bym się musiał znać w
    > najmniejszych detalach jak zaprojektować dom, bo inaczej na bank by się

    Przepisy, normy itp mogą istnieć. Nie musi istnieć urzędnik. Jak chcesz
    budować wg normy, to buduj. Jak dobrowolnie chcesz żeby budowla spełniała
    standardy (żeby mieć zniżki w ubezpieczeniach lub pewność), to zatrudniasz
    prywatną firmę która sprawdza standard. Tak jak np prywatne firmy sprawdzają
    stan techniczny samochodu.

    Po co urzędnik? Po co???

  • 26. Data: 2011-02-28 09:08:19
    Od: "asad10" <a...@U...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "asad10" <a...@U...pl>

    >I może jeszcze jedno:
    > Wiecie co co to jest dach mansardowy? Jak powstał?
    > W XVIII wieku przepisy budowlane zabraniały w Paryżu budowy budynków
    > powyże iluś pęter. Inżynier Mansard zaprojektował dodatkową
    > kondygnację, zgodnie (czytaj omijając) z przepisami.

    To w Polsce by od razu prawo zmieniono

    Czy ja wiem?
    Wszak prawa o 'przewozie osób' nie zmienia się od pewnego czasu, choć
    wielu nadużywa go ze szkodą dla licencjonowanych taksówkarzy.
    Pozdrawiam, Andrzej Sadowski

  • 27. Data: 2011-02-28 09:21:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "asad10" <a...@U...pl> napisał w wiadomości
    > Wszak prawa o 'przewozie osób' nie zmienia się od pewnego czasu, choć
    > wielu nadużywa go ze szkodą dla licencjonowanych taksówkarzy.

    Szkoda dla licencjonowanych taksówkarzy może i jest ale zyskują pasażerowie.
    Każdy kij ma dwa końce

    Krzysiek

  • 28. Data: 2011-02-28 09:43:33
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > a teraz masz gwarancj ?
    >
    > prawie tak sam jak to ze pacjent z prawem jazdy potrafi je dzi i zna PORD
    > :)

    no nie zupełnie tak samo, nie zakładam, że wszystko jest wywrócone do
    góry nogami...
    a raczej robię założenie... że architekt, inżynier po studiach jakoś
    te studia skończył, ktoś go tam wykształcił, ma doświadczenie i jeśli
    jest na rynku, to nikogo jeszcze nie zabił swoją pracą, podobnie
    budowlańcy (choć tu bywają niebezpieczne wyjątki) istnieje większe
    prawdopodobieństwo, że wiedzą co robią, niż zwykły Jan Werbiński... i
    tu nie chodzi tylko o to, żeby na łeb się nie zawaliło, tu czyha od
    cholery niebezpieczeństw, które większości nie przychodzą do głowy...
    widziałem różne cuda elektryczne, CO, gazowe, które nie wiem dlaczego
    jeszcze kogoś nie zabiły...

    pozdrawiam
    s_13

  • 29. Data: 2011-02-28 09:51:41
    Od: "asad10" <a...@U...pl>

> [...]
    > wielu nadużywa go ze szkodą dla licencjonowanych taksówkarzy.

    Szkoda dla licencjonowanych taksówkarzy może i jest ale zyskują

    Ja też uważam, że korporacja taksówkarzy stawia zbyt wysokie wymagania
    wstępującym, zwłaszcza w dobie GPS
    Gdybyś przeczytał kilka postów wyżej, wiedziałbyś, że ta część wątku
    dotyczy szybkiej zmiany przepisów, gdy ktoś ich nadużywa.
    Pozdrawiam, Andrzej Sadowski

  • 30. Data: 2011-03-01 19:21:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski wrote:
> [...]
    > pewność), to zatrudniasz prywatną firmę która sprawdza standard. Tak
    > jak np prywatne firmy sprawdzają stan techniczny samochodu.

    przymusowo niestety...