  • 21. Data: 2011-08-30 18:22:10
    Temat: Re: uziom pionowy - ile
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:5a65.000003ba.4e5d16c8@newsgate.onet.pl...
    > Otóż to - zostaw to elektrykom. Skoro uważasz, że pomiar oporności uziemienia
    > z dokładnością 0,1 Ohm jest sensowny i możliwy, to zostaw to tym, którzy
    > wiedzą co mierzą.

    ...i dlatego jako elektryk rzadko sie odzywam w tematach elektrycznych, zawsze sie
    znajdzie ktos kto bedzie dzielił włos na czworo, a mnie sie dyskutowac nie chce....

    b.

  • 22. Data: 2011-08-30 19:47:01
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > hmm..  coś mi się tu nie podoba..  mnie zaśpiewali 4 razy tyle..
    > Możesz napisać co tak naprawdę zmierzyli w jaki sposób (co konkretnie
    > fizycznie robili na miejscu)?

    no... mnie niektórzy śpiewali jeszcze więcej... ale ci z posterunku
    pomierzyli coś w tym stylu jak opisuje niżej Ładziak... czyli: wbili
    dwie szpile w pewnej odległości od uziomu (odległości takie jak długi
    był przewód do nich), podpięli się pod uziom (po wcześniejszym
    odłączeniu od instalacji, bo był już połączony), na ustrojstwie
    sprawdzili, czy szpile są wbite dobrze, potem pik pik i na ekraniku
    pokazało rezystancja uziomu... potem szpilę wbili jeszcze raz z
    drugiej strony działki i zrobili to samo, wyszło średnio jakieś 11
    omów, oni wzięli 50 PLN (na przysłowiową butelkę) i pojechali...

    pozdrawiam
    s_13

  • 23. Data: 2011-08-31 00:15:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    wiadomości news:4e5bd10f$0$2455$65785112@news.neostrada.pl...

    > bede ci mówił Mistrzu, widać wiedza twa znaczna jest i dawno nabyta.
    >
    > Bo wiesz, metody technicznej w dobie przyrządów elektronicznych to juz sie rzadko
    uzywa.... Ale jak sobie zyczysz generatorem na korbkę to OK :-)

    Wszelkie przyrządy elektroniczne, nawet skomputeryzowane, u swych
    podstaw działania mają metodę techniczną. Czy na termoparach lub
    termistorach i grzejnikach mnożenie zrobimy, czy na kwadratorach
    analogowych (alibo innych transkonduktorach) czy dwa pomiary
    zdigitalizujemy i cyfrowo nam to procesor pomnoży - zawsze do pomiaru
    rezystancji uziomu musimy mieć wiedzę o prądzie płynącym miedzy uziomem
    a kołkiem prądowym i o napięciu miedzy uziomem a kołkiem napięciowym. To
    są dane pierwotne - metody ich dalszego przetwarzania nie są zbyt
    istotne, mogą to krasnoludki na liczydłach przeliczać.

    --
    Darek