  • 11. Data: 2010-01-13 21:50:23
    Temat: Re: w sprawie wyboru pieca gazowego
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    news:hildnm$15cp$1@news2.ipartners.pl...
    > No i własnie o to chodzi że włączać będziesz musiał dwie godziny przed
    > skorzystaniem z łazienki aby coś tam poczuć że jest ciepła podłoga.
    > To bez sensu.

    W tej chili mam lazienke ogrzewana grzejnikiem na scianie i jestem
    zadowolony.
    Jedyny problem to zimna podloga podczas wieczornej kapieli - tylko wtedy.
    Stad pomysl na mate na prad. Moge czekac az sie nagrzeje nawet 2 godziny.
    Poza okresem grzewczym takze chce miec taka mozliwosc, w zasadzie przez caly
    rok oprocz ewentualnie goracego lata.
    Instalacja podlogowa na wode poza okresem grzewczym mi tego nie zapewni.

    > Nie włączysz. Zobaczysz. Wiem bo naprawdę znam kilka osób co to mają.

    I dlaczego nie uzywaja? Koszty?
    Czy jest to jedyne zrodlo ogrzewania w lazienkach twoich znajomych?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2010-01-13 21:58:17
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > wydatek a potem straty na prąd do pompy i straty wychładzania się wody w
    > obiegu.
    > W tym pomieszczeniu możesz śmiało umieścić dwa rozdzielacze CO. Jeden do
    > grzejników a drugi do ogrzewania podłogowego w łazience kuchni korytarzu i
    > wiatrołapie. Podłogówka w wiatrołapie to w zimie fajna rzecz bo buty
    > szybciej schną a i podłoga szybciej wysycha. W kuchni praktycznie nie masz
    > gdzie powiesić grzejnika więc tez dałbym podłogówkę.
    > Naprawdę wierz mi to jest rozsądne z tym ogrzewaniem podłogowym i jak

    No dales mi do myslenia... musze to przetrawic. Dzieki za sugestie!

    Drugi kibelek (chocby malutki) jednak musze gdzies zorganizowac. Potrzeba
    jest ewidentna :-)
    Zastanawiam sie czy nie zrezygnowac z wejscia do domu od garazu i umiescic
    go na koncu tego korytarza... hmmm

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2010-01-13 22:01:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > caly rok oprocz ewentualnie goracego lata.
    > Instalacja podlogowa na wode poza okresem grzewczym mi tego nie zapewni.

    Marko dobrze gada, podloge poczujesz dopiero po 2 - 3 godzinach ogrzewania.

    > I dlaczego nie uzywaja? Koszty?
    > Czy jest to jedyne zrodlo ogrzewania w lazienkach twoich znajomych?

    Zrob sobie podlogowke na oddzielnym obiegu. Przy kotle zamontuj zawor na
    obwodzie grzejnikowym. Latem zamykasz zawor i masz sama podlogowke znacznie
    taniej grzana.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-01-13 22:03:56
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote:
> [...]
    > grzejna na prąd bo zobaczysz że będzie to tylko nieużywany gadżet. Wiem bo
    > znam takich co to mają. Przewaznie wyłączone bo koszty za prąd
    > sakramenckie. W łazience ciepła nigdy dość, mata grzejna rozpędza tarczę w
    > liczniku bardzo a wodnej podłogówki nawet nie poczujesz w wydatkach za
    > gaz.
    > Zrobienie podłogówki w pomieszczeniu to wydatek zbliżony do powieszenia
    > grzejnika więc tam gdzie nie chciałbyś mieć wiszącego grzejnika a posadzka
    > nie będzie drewniania wal od razu podłogówkę.
    >
    > Niech ktoś jeszcze Quentowi przegada bo będzie chłop żałował.

    Potwierdzam. Kolega ma w 2 łazienkach od 3 lat. używał dosłownie kilka razy.
    Jeśli ogrzewanie podłogowe (nie wyobrażam sobie łazienki bez niego) to tylko
    wodne.
    Przy instalacji na rozdzielaczach i zaworem RTL na powrocie podłogówki,
    koszt pewnie będzie mniejszy niż ładna drabinka. Oczywiście drabinka powinna
    również znaleźć się w łazience i tam warto zastosować dodatkowe podgrzewanie
    elektryczne. Grzałka uruchamiana latem do suszenia ręczników. Nagrzeje
    drabinkę w pół godziny.
    Nie dajcie się nabić w butelkę jak mój sąsiad, któremu hydraulik podłączył
    drabinkę pod zasobnik CWU.
    Założenie było takie, że drabinka ma grzać również latem. Efekt: brudna woda
    z kranu przez pierwszych kilka sekund, z czasem pewnie zepsują się baterie.
    Drabinka robi się gorąca tylko przy napuszczaniu wody do wanny, po czym
    stygnie w pół godziny. Przy myciu rąk, prysznicu, grzejnik robi się ledwie
    ciepły.

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2010-01-13 22:03:56
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Naprawdę wierz mi to jest rozsądne z tym ogrzewaniem podłogowym i jak
    > zamieszkasz to nie będziesz żałował.

    Tylko, ze teraz potrzebowalbym kociol do podlogowki (niskotemperaturowa) +
    grzejniki zwykle (wysokotemperaturowe) + c.w.u

    Do podlogowki nadalby sie kociol kondensacyjny ale jak toto pozenic z
    grzejnikami, ktore pracuja na zupelnie innych parametrach?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2010-01-13 22:09:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie dajcie się nabić w butelkę jak mój sąsiad, któremu hydraulik podłączył
    > drabinkę pod zasobnik CWU.

    O matko co za patent, tego chyba na grupie jeszcze nie grali. Wspolczuje
    uzytkownikowi.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-01-13 22:12:25
    Od: M <M...@w...pl>

    Quent pisze:
> [...]
    >
    > Do podlogowki nadalby sie kociol kondensacyjny ale jak toto pozenic z
    > grzejnikami, ktore pracuja na zupelnie innych parametrach?

    Przeliczyć wielkość grzejników. Zapotrzebowanie na ciepło w dzisiejszych
    domach jest małe, więc nie trzeba mieć wielkich grzejników. Taka zima,
    jak obecnie trafia się rzadko - jesienią i zimą wystarczy ledwo dogrzewać.

    M.

    PS
    Ktoś tu się chwalił, że zużywa 2,5m^2 gazu, co daje ok. 900W
    zapotrzebowania w domu 160m^2. Właściwie wystarczyłoby włączyć suszarkę
    do włosów. :-)

  • 18. Data: 2010-01-13 22:19:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Do podlogowki nadalby sie kociol kondensacyjny ale jak toto pozenic z
    > grzejnikami, ktore pracuja na zupelnie innych parametrach?

    Nie musi byc niskotemperaturowy, moze ale nie musi.
    Podlogowke robisz jako drugi obieg a na zasilaniu montuje sie mieszacz.
    Caloscia steruje sterownik do dwoch obiegow. Kazdy z nich moze miec
    oddzielne parametry pracy, lacznie z roznymi krzywymi grzewczymi. To
    najlepszy sposob sterowania ale niestety najdrozszy. Jak podlogowki jest nie
    wiele, to mozna uzyc RTL albo mieszacza termostatycznego. Sposobow jest
    kilka. Mozna pokusic sie o przewymiarowanie grzejnikow i uzyc kotla
    kondensacyjnego, ale i bez tego kondensat przy dzisiejszych cenach jest
    dobrym rozwiazaniem. Viessman niekoniecznie.:-)

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-01-13 22:47:51
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    >
    > Do podlogowki nadalby sie kociol kondensacyjny ale jak toto pozenic z
    > grzejnikami, ktore pracuja na zupelnie innych parametrach?

    Nic z tych rzeczy. Ja mam zwykły kocioł z otwartą komora spalania i grzeję
    grzejnikami oraz podłogówą. Podłogówka jest tylko w kilku pomieszczeniach
    więc wydajność pompy w kotle wystarczająca aby ruszyć obieg w grzejnikach i
    podłogówce. Podłogówka ma swój rozdzielacz na wyjściu którego jest tzw. RTL
    zawór termostatyczny z kapilarą odcinający gdy się jużnagrzeje. Do tego
    kocioł vaillant VUW240 Wszystko działa juz czwartą zimę jak tralala.
    Jedyne w co się dałem niepotrzebnie wpuścić to niepotrzebny duzy kocioł. Na
    poczatku był on dwufunkcyjnym a do przepływowego grzani awody potrzeba sporo
    mocy aby wystarczyło na więcej niż jeden kran naraz. Teraz jest przerobiony
    na jednofunkcyjny z zasobnikiem i wystarczylby spokojnie mniejszy i przez
    to sporo tańszy. Mniejszy kocioł to także niżej znajdujący się dolny próg
    jego mocy więc i modulacja palnikiem w korzystniejszym zakresie by była.

    Marek

  • 20. Data: 2010-01-13 22:52:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > RTL zawór termostatyczny z kapilarą odcinający gdy się jużnagrzeje. Do
    > tego kocioł vaillant VUW240 Wszystko działa juz czwartą zimę jak tralala.

    Jeden RTL na kilka obiegow?? Szczerze to chyba przypadek, ze Tobie to dobrze
    dziala.

    Pozdro.. TK