    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: wentylacja grawitacyjna - jak sterowac
    Date: Mon, 15 Mar 2010 09:44:29 -0000

    Witam

    Wszyscy pytaja o rekuperatory a ja zapytam
    o grawitacyjna wentylacje.
    Czy jest jakakolwiek automatyka, ktora sie stosuje
    przy sterowaniu przeplywem przez wentylacje grawitacyjna?
    Czy jest dopuszczalne zakladanie jakichkolwiek kratek
    sterowanych na wloty kanalow went. kominowych?

    Powiedzmy jest srodek zimy, bardzo duza roznica temperatur,
    czyli ciag kominowy spory i wieksza pewnie niz wymagana
    wymiana powietrza w domu. Czy stosowal ktoklwiek jakies
    sterowanie - nie musie tu o przymykaniu kratki recznie, chodzi
    mi o pelna kontrole. Oczywiscie jak jest za slaby ciag to jedyne
    co mozna zrobic to otworzyc kratke na maksa, choc pewnie mozna stosowac
    wentylatory wewnatrz kanalowe, albo elektryczne turbinki nakladane
    na komin. Wiem ze ta kontrola nie bedzie tak skuteczna jak w wentylacji
    mechanicznej, ale czy stosuje sie cos takiego z powodzeniem?

    Z gory zaznaczam ze nie szukalem niczego na ten temat w sieci,
    pytam tak pod wplywam ostatniego watku o rekuperatorach.

    Pzdr
    Darek