  • 101. Data: 2011-04-13 11:37:37
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza OT
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > To będzie kilkadziesiat metrów od szkoły. Nic to nie zmieni

    A ile metrów by zmieniło? :-)
    Podałeś argument, że źle, że przy szkole.

    > Tak jak teraz radzą sobie z zakupem piwa/wódki itp.

    A jakie teraz są kary za sprzedaż nieletnim alkoholu?

    > Czyli jak narkotyki stana sie legalne to powienienem jako statystryczny
    > rodzić sie naćpac aby dowiedzieć się co to za świństwo.

    Dorosły człowiek robi co chce o ile... itd. to chyba oczywiste
    Wiedza będzie na wyciągnięcie ręki.
    Możesz pójść do sklepu i zobaczyć jak dany narkotyk wygląda, jaki ma zapach,
    jak się go bierze, możesz zapytać sprzedawcę o wszystko. Taka wiedza to
    skarb jeśli kocha się swoje dzieci i chce się je ustrzec przed narkotykami.
    Zakazując uspokajasz tylko swoje sumienie spychając problem do podziemia
    gdzie się znakomicie rozwija, jak widać, z roku na rok narkotyków jest coraz
    więcej.
    A tak dziecko będzie brało a Ty nawet nie będziesz wiedział. A jak odpukać
    wróci z imprezy z jakąś zapaścią to nie będziesz wiedział co robić.

    > Teraz jest juz wystarczająca, nnie trzeba do tego legalizacji

    Już pisałem - dziś statystyczny rodzic nie wie NIC o narkotykach.

    ?

    > Nóż tez jest przedmiotem, można nim zabić ale zdecydowanie częściej pomaga
    > w zyciu.
    > Narkotyki tylko zabijaja

    Noszenie noży też jest zakazane.

    > Sugaerujesz ze używanie narkotyków ma jakies pozytywne strony

    Sugeruję, że legalizacja poprawi dramatyczny stan rzeczy jaki mamy dziś.
    A jest wręcz coraz gorzej.
    Posłuchaj o czym mówi gość z linka który wkleiłem w poście sąsiednim.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 102. Data: 2011-04-13 11:50:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > A ile metrów by zmieniło? :-)
    > Podałeś argument, że źle, że przy szkole.

    Czytaj ze zrozumieniem. Nie że żle że przy szkole tylko żle że wogóle te
    świństwa beda w sprzedaży

    > A jakie teraz są kary za sprzedaż nieletnim alkoholu?

    Dotkliwa- zabranie koncesji. I nieletni nie kupuja raczej tylko "zlecaja" 18
    letnim kolegom.

    > Dorosły człowiek robi co chce o ile... itd. to chyba oczywiste
    > Wiedza będzie na wyciągnięcie ręki.

    Teraz też wiedza onarkotykach nie jest wiedza tajemną. I legalizacja
    sprzedaży nic tu nie wnosi

> [...]
    > zapach, jak się go bierze, możesz zapytać sprzedawcę o wszystko. Taka
    > wiedza to skarb jeśli kocha się swoje dzieci i chce się je ustrzec przed

    Nie muszę znać wyglądu zapachu itp aby wiedzieć że jest to szkodliwe
    uzalezniajace gówno

    > Zakazując uspokajasz tylko swoje sumienie spychając problem do podziemia
    > gdzie się znakomicie rozwija, jak widać, z roku na rok narkotyków jest
    > coraz więcej.

    Jest mniej punktów dystrybucji więc dostepnośc mniejsza.

    > A tak dziecko będzie brało a Ty nawet nie będziesz wiedział. A jak odpukać
    > wróci z imprezy z jakąś zapaścią to nie będziesz wiedział co robić.

    A co ma do tego legalizacja? Tylko ułatwi dostęp i zakup.

    > Już pisałem - dziś statystyczny rodzic nie wie NIC o narkotykach.

    Bzdura

    Utrudnia zapobieganie itp. Dzieciak powie" nie gadaj bzdur to jest dostepne
    w sklepie więc nie jest szkodliwe.

    > Noszenie noży też jest zakazane.

    Podaj paragraf?

    > Sugeruję, że legalizacja poprawi dramatyczny stan rzeczy jaki mamy dziś.
    > A jest wręcz coraz gorzej.
    > Posłuchaj o czym mówi gość z linka który wkleiłem w poście sąsiednim.

    Wieczorem posłucham, tu nie mam głośników
    A Ty posłuchaj terapeutów którzy pracuja z narkomanami.

    Krzysiek

  • 103. Data: 2011-04-13 13:53:22
    Od: quent <x...@x...com>

    > A Ty posłuchaj terapeutów którzy pracuja z narkomanami.

    Ten aspekt znam ale też zupełnie nie_o_tym (sic!) rozmawiamy przecież.
    Ciężko jest się dogadać "na piśmie"

  • 104. Data: 2011-04-13 17:47:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Po zalegalizowaniu:
    > - przestępczość narkotykowa spada niemal do zera
    > - dilerki po szkołach i pubach przestają mieć rację bytu.
    > - można kupić legalnie ale za okazaniem dowodu os.
    > - wysokie kary za sprzedaż nieletnim (tak jak z alkoholem)
    > - zwiększenie świadomości rodziców na ten temat (bardzo ważne)
    > - możliwość określenia dawek śmiertelnych
    > - możliwość opodatkowania przez państwo

    Bardzo watpie, zeby dla nalogu te wszystkie rzeczy mialy znaczenie. Odpadnie
    dilerka i dojda "zyski" dla budzetu. Narkomanow mniej nie bedzie tylko dla
    tego, ze bedzie legalne. Sadze wrecz, ze bedzie odwrotnie.

    Pozdro.. TK

  • 105. Data: 2011-04-13 17:49:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > I co to da?

    Nic nie da, bo dla kazdego ta dawka jest inna.

    Pozdro.. TK

  • 106. Data: 2011-04-13 18:01:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > zapach, jak się go bierze, możesz zapytać sprzedawcę o wszystko. Taka
    > wiedza to skarb jeśli kocha się swoje dzieci i chce się je ustrzec przed

    A kto broni Ci tego dostepu dzis? Sa specjalne infolinie gdzie dowiesz sie
    wszystkiego.

    > Zakazując uspokajasz tylko swoje sumienie spychając problem do podziemia
    > gdzie się znakomicie rozwija, jak widać, z roku na rok narkotyków jest
    > coraz więcej.

    Z drugiej strony zaganiany rodzic kupi synkowi legalnie dzialke, zeby miec
    troche czasu dla siebie. Moze z lenistwa, moze z glupoty, a moze dla tego,
    iz uznal ze skoro sa legalne to dziecku nic nie grozi?
    Zakladasz zawsze jakies superswiadome spoleczenstwo umyslowych batmanow.
    Rozejzyj sie troche. Ja nie cpam i nie cpalem, nie potrzebuje tych zakazow
    bo nie sa dla mnie. One sa wlasnie dla tych ktorzy nie szukaja tej wiedzy
    dzis dostepnej przeciez on line. Nie beda tez szukac po zalegalizowaniu u
    zadnego sprzedawcy majacego w glowie tylko zysk ze sprzedazy. Nie zmieni sie
    nic poza wiekszym spozyciem.

    > A tak dziecko będzie brało a Ty nawet nie będziesz wiedział. A jak odpukać
    > wróci z imprezy z jakąś zapaścią to nie będziesz wiedział co robić.

    Co zmieni jak bedzie legalnie? Jak nie zechce dowiedziec sie dzis to czemu
    mam dowiedziec sie jutro? Cholera, przez dzisiejsze zycie nie mam czasu
    siedziec z dziecmi tyle ile bym chcial. Doloz jeszcze do tego narkotyki w
    sklepach jak i tak tyle gowna w telewizji i gazetkach dla malolatow. To juz
    jest bomba z opoznionym zaplonem. Coreczka bedzie sie z durna kolezaneczka
    szprycowac w domu kiedy rodzicow nie bedzie bo kolezanki tatus kretyn uznal,
    ze to dla jego dziecka nic zlego.

    Pozdro.. TK

  • 107. Data: 2011-04-13 18:42:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    [...]

    > To jest normalne uważasz?

    No coz. Dales pare argumentow do dyskusji. Ja nie czuje sie kompetentny i
    miejsce nie to. Powiem Ci w skrocie, ze jestem w delikatnym szoku po
    przeczytaniu tego. Dla mnie to istny odlot i ciemnota. Cos na wzor pradu we
    wsi w latach piecdziesiatych. W zyciu nie slyszalem o czyms podobnym i
    prawde mowiac przestaje Ci sie dziwic. Nie mam pojecia co kieruje ludzmi
    zeby robic swoim dzieciom taka krzywde. Jak taki mlody ktos w zyciu doroslym
    ma w wierze widziec lepsze zycie to ja nie pojmuje.
    Niestety przez dobre intencje Bogobojnej babki zostales za mlodu
    skrzywdzony, ale uwierz mi, zachowales calkowicie wypaczony obraz
    wychwywania w wierze.

    > Córka ma etykę w 2 klasie podstawówki i około 15% dzieci nie chodzi na
    > religię. Znaczy to, że pranie mózgu z pokolenia na pokolenie następuje u
    > ponad 80%. To jest gorsze niż wszystko inne, bo zakłamane w zaciszu
    > domowym.
    > Nie potrafisz przełamać tej bariery psychicznej? Tobie prali czaszkę ale
    > czemu nie stanie wyżej, ponad tym i nie powiesz koniec? Po cichu chcesz
    > szprycować młode pokolenie, zatruwac im umysły :-)

    Nie mam wrazenia, ze moja czaszka byla wyprana. Nie piore czaszki swoim
    dzieciom. Chodzimy do kosciola w niedziele i swieta. Spedzamy razem swieta i
    ucze dzieci zycia zgodnie z tzw. religia ale raczej skupiajac sie nie na
    celebracji a na uczciwosci i zgodzie z wlasnym sumieniem. Staram sie mowic
    dzieciom, ze zycie to chwila i ze wszystkiego bedziemy rozliczeni. Dla tego
    w zyciu trzeba byc uczciwym. Ja znam taka wiare.
    Nie narzucam tak jak i mi nikt nie narzucal. Nie chwale sie ani nie ukrywam.
    I zastanawiam sie czasem, czy wyganiajac szwagra pijaka z domu robie to co
    powinienem, czy raczej powinienem zrobic mu kolacje. Wiara to zycie ze
    spojzeniem przez pryzmat tego co jest dobre wg. Boga, ze swiadomoscia, ze
    kiedys sie umrze i jestesmy tyle warci ile zrobimy za zycia. Jak zycie
    przepijemy to nic nie jestesmy warci, a jak przezyjemy je biorac problemy na
    siebie to cos tam znaczymy. Wkuwanie regulek to tylko jakis tam dodatek do
    calosci i to przed egzaminem z religii. Bez sensu jak robione na sile bez
    zrozumienia bo skutek moze byc tylko odwrotny. Chodzac do kosciola nie
    nauczysz sie zlych rzeczy, bo wiara akurat wymaga w dzisiejszych czasach
    sporo samozaparcia zeby zyc zgodnie z nia. To wrecz mozna by rzec kula u
    nogi przy korzystaniu garsciami z zycia nie patrzac na innych. Nie ucza tam
    cwaniactwa, kradziezy, oszukiwania, czy dmuchania obcej zony. Jest wrecz
    odwrotnie i to nie zadna tam przykrywka. Mi to pasuje, widze w tym sens i
    mam przekonanie wyciagajac wnioski z wlasnego zycia, ze wiara to nie obluda
    a cos w tym jest. Gdybym nie wierzyl to mialbym wiekszy problem, bo powiedz
    mi czym moze byc zycie bez zycia po smierci? Tak naprawde dazy sie do zycia
    w bogactwie, ale to szczescia nie daje, wszystko moze byc puste i nudne.
    Materializm na dluzsza mete nie jest sensem zycia bo tak naprawde nie wiele
    zaspokaja.
    Ale sie rozpisalem..

    Pozdro.. TK

  • 108. Data: 2011-04-13 22:03:14
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    Trudno mi sie odnosić do pojedynczych zdań ale zejdzmy na ziemię:-)
    W niebie jest kosmos, są galaktyki, grupy galaktyk. W kuli ziemskiej jest
    jądro ziemi i definitywnie nie ma tam piekła do czego przy pomocy ścierki
    chciała mnie przekonać babka :-)
    Nie ma żadnego boga, nikt nie odżył po śmierci, nie ma duszy, nie ma dziewic
    po śmierci męczennika, a obcinanie łechtaczek czy napletków w imie religii
    to barbarzyństwo.
    Religia tylko prowadzi do waśni i zastraszania. Pozorne przekazuje wartości
    ale w rzeczywistości cel jest zupełnie inny.
    Nie martw się, księża też w to nie wierzą i śmieją się ze swojego zawodu :-)

  • 109. Data: 2011-04-13 22:09:52
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    Córkę wypytałem jeszcze o koleżankę. Więc okazuje się, że prawdopodobnie
    mają w domu ołtarz i matka zmusza dzieci do odprawiania rytualnych czynności
    pod groźbą śmierci z rąk diabła, czy boga, córka nie umiała powiedzieć :-)
    Wygląda mi to na szantaż emocjonalny jaki ja przechodziłem 40 lat temu.
    Ale potwierdziła, że matka obstawia jej koleżankę (przypominam niepełne 9
    lat) obrazkami i zapalonymi świecami i nakazuje niewygodną klęcącą pozycję z
    głową skierowaną w kierunku nieba i recytowanie wierszy religijnych.
    Tak wygląda to przekazywanie wiary. Wielu podda się praniu bez bicia i
    później oglądamy ich na Krakowskim Przedmieściu :-)

  • 110. Data: 2011-04-14 10:38:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Nie oceniam z zasady.