    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza OT
    Date: Wed, 13 Apr 2011 20:42:06 +0200
    <4d9cb621$1@news.home.net.pl> <inkr02$koj$1@news.onet.pl>
    <4d9df47d$1@news.home.net.pl> <inl95r$ia2$1@news.onet.pl>
    <4d9ea407$0$2496$65785112@news.neostrada.pl> <innjvi$b81$1@news.onet.pl>
    <4d9f5e35$1@news.home.net.pl> <innvqs$pd3$1@news.onet.pl>
    <inp80f$khr$1@news.onet.pl> <int2ia$dnr$1@news.onet.pl>
    <int4m0$lpu$1@news.onet.pl> <int5tb$q9j$1@news.onet.pl>
    <inutti$b9$1@news.onet.pl> <invgm9$g3a$1@news.onet.pl>
    <invmt0$m60$1@opal.futuro.pl> <invni6$eon$1@news.onet.pl>
    <invnsu$od6$1@opal.futuro.pl> <invptl$o07$1@news.onet.pl>
    <invrm1$vic$1@news.onet.pl> <io08lu$uek$1@opal.futuro.pl>
    <io25o8$qgi$1@news.onet.pl> <io2ae1$lj5$1@opal.futuro.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:io2ae1$lj5$1@opal.futuro.pl...

    [...]

    > To jest normalne uważasz?

    No coz. Dales pare argumentow do dyskusji. Ja nie czuje sie kompetentny i
    miejsce nie to. Powiem Ci w skrocie, ze jestem w delikatnym szoku po
    przeczytaniu tego. Dla mnie to istny odlot i ciemnota. Cos na wzor pradu we
    wsi w latach piecdziesiatych. W zyciu nie slyszalem o czyms podobnym i
    prawde mowiac przestaje Ci sie dziwic. Nie mam pojecia co kieruje ludzmi
    zeby robic swoim dzieciom taka krzywde. Jak taki mlody ktos w zyciu doroslym
    ma w wierze widziec lepsze zycie to ja nie pojmuje.
    Niestety przez dobre intencje Bogobojnej babki zostales za mlodu
    skrzywdzony, ale uwierz mi, zachowales calkowicie wypaczony obraz
    wychwywania w wierze.

    > Córka ma etykę w 2 klasie podstawówki i około 15% dzieci nie chodzi na
    > religię. Znaczy to, że pranie mózgu z pokolenia na pokolenie następuje u
    > ponad 80%. To jest gorsze niż wszystko inne, bo zakłamane w zaciszu
    > domowym.
    > Nie potrafisz przełamać tej bariery psychicznej? Tobie prali czaszkę ale
    > czemu nie stanie wyżej, ponad tym i nie powiesz koniec? Po cichu chcesz
    > szprycować młode pokolenie, zatruwac im umysły :-)

    Nie mam wrazenia, ze moja czaszka byla wyprana. Nie piore czaszki swoim
    dzieciom. Chodzimy do kosciola w niedziele i swieta. Spedzamy razem swieta i
    ucze dzieci zycia zgodnie z tzw. religia ale raczej skupiajac sie nie na
    celebracji a na uczciwosci i zgodzie z wlasnym sumieniem. Staram sie mowic
    dzieciom, ze zycie to chwila i ze wszystkiego bedziemy rozliczeni. Dla tego
    w zyciu trzeba byc uczciwym. Ja znam taka wiare.
    Nie narzucam tak jak i mi nikt nie narzucal. Nie chwale sie ani nie ukrywam.
    I zastanawiam sie czasem, czy wyganiajac szwagra pijaka z domu robie to co
    powinienem, czy raczej powinienem zrobic mu kolacje. Wiara to zycie ze
    spojzeniem przez pryzmat tego co jest dobre wg. Boga, ze swiadomoscia, ze
    kiedys sie umrze i jestesmy tyle warci ile zrobimy za zycia. Jak zycie
    przepijemy to nic nie jestesmy warci, a jak przezyjemy je biorac problemy na
    siebie to cos tam znaczymy. Wkuwanie regulek to tylko jakis tam dodatek do
    calosci i to przed egzaminem z religii. Bez sensu jak robione na sile bez
    zrozumienia bo skutek moze byc tylko odwrotny. Chodzac do kosciola nie
    nauczysz sie zlych rzeczy, bo wiara akurat wymaga w dzisiejszych czasach
    sporo samozaparcia zeby zyc zgodnie z nia. To wrecz mozna by rzec kula u
    nogi przy korzystaniu garsciami z zycia nie patrzac na innych. Nie ucza tam
    cwaniactwa, kradziezy, oszukiwania, czy dmuchania obcej zony. Jest wrecz
    odwrotnie i to nie zadna tam przykrywka. Mi to pasuje, widze w tym sens i
    mam przekonanie wyciagajac wnioski z wlasnego zycia, ze wiara to nie obluda
    a cos w tym jest. Gdybym nie wierzyl to mialbym wiekszy problem, bo powiedz
    mi czym moze byc zycie bez zycia po smierci? Tak naprawde dazy sie do zycia
    w bogactwie, ale to szczescia nie daje, wszystko moze byc puste i nudne.
    Materializm na dluzsza mete nie jest sensem zycia bo tak naprawde nie wiele
    zaspokaja.
    Ale sie rozpisalem..

    Pozdro.. TK