  • 21. Data: 2011-06-15 09:05:25
    Temat: Re: wszystko o kontaktronach - jakie, ile, gdzie itd..
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:op.vw3zstib4limig@sioux...

    > niby dlaczego? Pewnie skroją mnie ze 20zł za sztukę - przy większej
    > liczbie wychodzi kilka stówek a to przecież prosta robota jest - i w
    > dodatku łatwo sprawdzić czy dobrze się wykonało. Te kilka stówek wolę
    > przeznaczyć na większą liczbę zaczepów antywłamaniowych i klamki z
    > kluczykiem.

    ale oni to mogą zrobić znacznie lepiej
    SJS

  • 22. Data: 2011-06-15 09:24:38
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 15-06-2011 o 11:04:47 SJS <s...@o...eu> napisał(a):

    > jestem od 23 lat na liście biegłych i moje inicjały są łatwo
    > rozróżnialne więc nie wypada mi podawać żadnej firmy
    > wystarczy patrzeć czy czujka, centralka sa klasyfikowane wg nowej czy
    > starej normy
    > dl aciebie stopień ochrony 2 jest wystarczający

    > jw
    >
    > Zapytaj wg której normy montuje systemy
    > SJS

    Reasumując: generalnie warto zastosować kontaktrony, należy stosować
    elementy klasyfikowane wg. nowej normy PN EN 50131-1 i jeśli "człowiek od
    alarmów" ma takie samo zdanie i takie elementy stosuje to można z dużym
    prawdopodobieństwem przyjąć, że jest świadomy tego co robi :)

    dzięki raz jeszcze

    --
    PZDR
    Shaman

  • 23. Data: 2011-06-15 09:26:13
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 15-06-2011 o 11:05:25 SJS <s...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości grup

    > ale oni to mogą zrobić znacznie lepiej
    > SJS

    Dobra.. zapytam, zapytać nie zaszkodzi..
    Tylko pewnikiem będę miał problem żeby im wytłumaczyć jakie kontaktrony i
    jakie muszą spełniać normy :) Kupiłem okna dosyć daleko od miejsca
    zamieszkania i od miejsca budowy.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 24. Data: 2011-06-15 10:04:39
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > alarmów" ma takie samo zdanie i takie elementy stosuje to można z dużym
    > prawdopodobieństwem przyjąć, że jest świadomy tego co robi :)

    Staż się też liczy - minimum to trzy lata
    SJS

  • 25. Data: 2011-06-15 10:31:18
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    Macie może jakis link do sposobów montażu (z ilustracjami) kontaktronów przy
    ramach okiennych (konkretnie chodzi o drzwi balkonowe rozwierano-uchylne,
    kilka sztuk) z drewna egzotycznego lakierowanego bezbarwnie?
    Zastanawiam się, czy i jak to się da zrobić estetycznie.

    Przy okazji pytanie:
    Jaki przewód ciągnąć do kontaktronów?

    -----

  • 26. Data: 2011-06-15 19:37:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Cze, 13:23, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > tyle że standard się zmienia - w tej chwili pakiet trzyszybowy zaczyna być
    > standardem (dopłata była tak niewielka że się skusiłem).

    Nadal nic to nie zmienia - jedna z szyb jest poprostu zamieniona na
    szyba+folie+szyba i tyle. Nie ma to wplywu na rzekomy spadek
    izolacyjnosci. Tylko pewnie taki pakiet trzyszybowy z p4 nie do
    kazdego profila wejdzie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-06-17 13:45:32
    Od: Shaman <s...@o...com>

> [...]
    > starej normy
    > dl aciebie stopień ochrony 2 jest wystarczający

    wziąłem sobie na tapetę popularną centralę SATEL INTEGRA 128-WRL i nigdzie
    nie mogę się dokopać do informacji o stopniu ochrony. W deklaracji
    zgodności nie ma, w karcie katalogowej też nie ma. Jest natomiast taka
    wzmianka w karcie katalogowej:
    Klasa środowiskowa wg EN50130-5: II

    Czy to może o to chodzi?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 28. Data: 2011-06-17 13:52:19
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-06-2011 o 15:45:32 Shaman <s...@o...com> napisał(a):

> [...]
    > deklaracji zgodności nie ma, w karcie katalogowej też nie ma. Jest
    > natomiast taka wzmianka w karcie katalogowej:

    Chyba rozumiem.. znalazłem odpowiednie oznaczenie na centrali VERSA:
    Klasa 50131-3: Grade 2
    Klasa zabezpieczenia: Klasa C

    Dla centrali INTEGRA w tym samym dokumencie nie ma informacji o klasie
    według 50131-3 - wychodzi więc na to, że nie jest kwalifikowana według
    nowej normy.. :(
    Jest tylko informacja: "Klasa zabezpieczenia: Klasa S" cokolwiek miało by
    to znaczyć.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 29. Data: 2011-06-17 17:57:08
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

> [...]
    > nowej normy.. :(
    > Jest tylko informacja: "Klasa zabezpieczenia: Klasa S" cokolwiek miało by

    Grade 2 to stopień zabezpieczenia 2 czyli to co dla ciebie jest
    wystarczające
    tyle, że tam aby spełnic do końca warunek musi być obiekt monitorowany
    /możesz przesyłać sobie sam np na komórkę/

    Klasa S to wg starej normy - to jest klasyczny przykład jak kiepska ta
    klasa S czyli najwyższa wg starej normy a wg nowej to ledwie stopień ochrony
    2
    Systemami klasy S /systemy klasaSA-4/ zabezpieczano kancelarie tajne,
    obiekty rządowe itp bardzo ważne miejsca
    SJS

  • 30. Data: 2011-06-17 21:11:49
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > O kant dupy takie bezpieczenstwo rozbić....

    Nie bezpieczęństwo o kan d.... tylko instalatorów, zwłaszcza tych, którzy
    stwierdzają, "e se sami położom", choć do tej pory zajmowali się tylko
    przesadzaniem sadzonek :)
    Chcesz aby alarm spełniał swoje zadanie, a przy tym nie stresował to musi go
    zaprojektować, wykonać i uruchomić osoba, któa naprawdę się na tym zna, a
    nie ktoś, kto nie ma o tym bladego pojęcia.