  • 11. Data: 2010-11-26 13:42:02
    Temat: Re: zatapianie siatki przy ujemnych temperaturach
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    > Najbardziej popularnym byl dawniej chlorek wapnia, ale teraz jest
    > nieuzywany, ze wzgledu na przyspieszanie korozji stali.
    > Mrowczany, weglany, cukier, tez powoduja przyspieszenie reakcji
    > wiazania.
    > Najlepiej dziala weglan litu.
    > Przyspiesza wiazanie rowniez dodatek cementu glinowego.

    Wlasnie, betony sa powszechnie lane do -10st, natomiast zaden producent nie
    ma ofercie nic do styropianu na ujemne temp. Boje sie ze te wszystkie
    weglany, mrowczany czy inne sa agresywne do styropianu.

    Informacja dla ewentualnych innych zainteresowanych:
    Przed chwila rozmawialem z producentem Mrozokleju, ktory polecal shaman w
    poscie wczesniej. Mrozoklej jest na azotanach, twierdza ze dla styro ten
    srodek jest calkowicie obojetny, skuteczny do -8st. Przy czym oczywiscie -8
    to temp temp minimalna w ciagu tych kilku godzin zanim nie zastygnie klej.
    Jesli kleimy np przy -5, a zanim klej zwiaze i wnocy przyjdzie -15, to
    styropian zleci
    Adam

  • 12. Data: 2010-11-26 13:56:33
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-26 14:42, Adam pisze:

> [...]
    > to temp temp minimalna w ciagu tych kilku godzin zanim nie zastygnie klej.
    > Jesli kleimy np przy -5, a zanim klej zwiaze i wnocy przyjdzie -15, to

    1. Niech mnie Pan Bóg broni przed polecaniem komukolwiek czegokolwiek
    czego sam nie używałem :) Ja jedynie nieśmiało podesłałem nazwę, na
    którą się kiedyś natknąłem.

    2. Na razie temperatura nawet nocą nie zbliża się do -8C więc spiesz
    się!! :)

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2010-11-26 16:13:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Lis, 14:42, "Adam" <a...@g...pl> wrote:
    > Wlasnie, betony sa powszechnie lane do -10st, natomiast zaden producent nie
    > ma ofercie nic do styropianu na ujemne temp. Boje sie ze te wszystkie
    > weglany, mrowczany czy inne sa agresywne do styropianu.

    Ja bym stawial, ze raczej chodzi o grubosc tego kleju. Gdy sie leje
    beton (fundamenty, stropy... - czyli znaczaca masa/grubosc) to cieplo
    hydratacji oze go znaczaco podgrzac, a przy 2-3mm warstwie kleju
    wystawionej na mroz raczej nic z tego nie bedzie... Byc moze pomoglo
    by "cos", co rozpusci sie w wodzie i obnizy jej temp. zamarzania...

    WS

  • 14. Data: 2010-11-26 19:10:41
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > to temp temp minimalna w ciagu tych kilku godzin zanim nie zastygnie klej.
    > Jesli kleimy np przy -5, a zanim klej zwiaze i wnocy przyjdzie -15, to

    Mozna bylo sie domyslec: ich srodek jest neutralny, a wszystkie inne
    moga byc agresywne.
    Zawsze tak jest.