  • 91. Data: 2011-11-30 23:07:29
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: Adam <a...@g...com>

    cinews:jb3a29$f0p$1@inews.gazeta.pl...

    > Sie czepil.
    > Przeciez nie On te piece lepi, tylko zorientowany na zysk producent. Ze stu
    > kotlow zostanie dziesiec tysi jak na blache wyda stowe mniej.

    Dla niego wszystko takie proste :) A to ze ta blache trzeba przywiezc,
    ze zostaje wiekszy odpad, ze kociol wazy wiecej wiec jego transport
    bylby drozszy, ze trzeba dluzej spawac i zuzyc do tego wiecej
    materialu, na lepszym sprzecie etc to juz pies. Jakby tak kazdy
    producent patrzyl to nie mielibysmy wogole "marketowych" produktow.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 92. Data: 2011-11-30 23:30:57
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > No to prosze bardzo, z dzisiaj:
    >
    > http://szyna.civ.pl/wykres15.png
    >
    > Pompa:
    >
    > http://www.omnigena.pl/obrazki/products/209401485915
    676.jpg

> [...]
    > ma 7, na wyjsciu 3. Im nizsze bedzie DT tym pompa bedzie miala nizsza
    > moc wyjsciowa i nizszy COP. To ze COP sie zgadza to widze
    > "organoleptycznie" - dwa lata grzalem czystym pradem - piecykiem 12kW
    > i znam dokladnie czasy nagrzewania bufora 1000l, czy dogrzewania
    > baniaka 300l. Powiedzialbym ze w tym momencie pompa ma nawet nizsze
    > opory i jeszcze wyzsza moc. Moze za pare/nascie dni doloze
    > przeplywomierz z wyjsciem impulsowym i bede liczyl przeplywy, a znajac
    > temperatury wej/wyj GZ - rysowal takze na wykresie dokladny COP.

    Weź do spółki Kozerę i wyjdzie wam 7.

  • 93. Data: 2011-12-01 00:31:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Gru, 00:30, "kogutek" <s...@g...pl> wrote:

    > We do sp ki Kozer i wyjdzie wam 7.

    Jak zwykle w odpowiedzi tylko glupi tekst, zero informacji, zero
    ustosunkowania sie do faktow, zero jakichkolwiek, nawet najglupszych
    argumentow :) Ze tez ja sie zawsze dam wciagnac w dyskusje z takim
    trolem ehhhh :D

    --
    Adam

  • 94. Data: 2011-12-01 00:58:34
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ustosunkowania sie do faktow, zero jakichkolwiek, nawet najglupszych
    > argumentow :) Ze tez ja sie zawsze dam wciagnac w dyskusje z takim

    Masz rację.

  • 95. Data: 2011-12-01 13:35:38
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Wystarczy że mieszka w Jastarni a nie w Suwałkach.

    Zdziwisz się ale do Suwałk mam nie więcej niż 100 km (warmia i mazury)

  • 96. Data: 2011-12-01 13:45:07
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Robert G wrote:
> [...]

    Dom budowany przez dewelopera więc w jakość materiałów bym nie wierzył. Co
    do wiary w moje słowa to nie mój problem. Podzieliłem się moimi
    spostrzeżeniami. Czy je ktoś weźmie pod uwagę czy nie to nie moja broszka.
    Mi się pompa nie opłaca.

    > Nie... kolega nie mówi, że spala dodatkowo 30 kg drewna dziennie :-P

    Teraz kominek stoji nie używany. Cały tydzień mnie nie ma więc nie mam
    możliwości palenia drewnem (ogólnie jest taka możliwość, zdaża się, że w
    weekend przepalę). Temperatura od 22-23 stC non stop. Gaz w butli na osiedlu
    zasila ok 20-25 domów, każdy ma licznik i płaci dzierżawcy. Zużycie gazu to
    ok 6-7,5 m3 po 7,15 PLN netto. (jaki gaz nie pamiętam bo były jakies zmiany
    i wszystkim dostawca piece dostosowywał. jak znajde fakturę to zobaczę.)
    Walczymy o ziemny więc powinno być jeszcze taniej.
    Aha w zeszłym tygodniu przyszło pismo że jest podwyżka o ponad 10% ale to
    pierwsza od 2007 roku więc jakoś przeżyję.

    Z ciekawostki powiem że jak wystudzałem dom w tygodniu do 15 stC to
    żużywałem o tej porze roku ok 8-10 m3 gazu (trudno porównać bo może pogoda
    była inna).
    Największe rachunki miałem po zeszłej zimie jak były bardzo silne wiatry.

    Dom kosztuje mnie mniej niż 2x mniejsze mieszkanie w bloku teściów w tym
    samym mieście.

  • 97. Data: 2011-12-01 14:01:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Gru, 14:45, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

    > zasila ok 20-25 dom w, ka dy ma licznik i p aci dzier awcy. Zu ycie gazu to
    > ok 6-7,5 m3 po 7,15 PLN netto. (jaki gaz nie pami tam bo by y jakies zmiany

    Czyli placisz 1 pln / m3 gazu. Takie ceny nie sa dla zadnego z
    przecietnych uzytkownikow gazu osiagalne. Gaz ziemny to ponad 2 pln /
    m3, a gaz z butli ostatnio ktos na forum plakal ze placil ponad 3
    pln / m3 ! Moze masz tanio dlatego ze kupujecie go hurtem - raczej
    malo kto ma mozliwosc dogadac sie ze swoimi 25-cioma sasiadami, zrobic
    cieplociag i kupowac hurtem gaz w takich cenach :) Wiec porownywanie
    Twojego przypadku do standardowego domu jednorodzinnego mija sie
    zupelnie z celem. Masz tanio i komfortowo - mozesz byc zadowolony :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 98. Data: 2011-12-01 15:19:53
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > :) 18 lat te ciowie maj Kocio juz chociaz wida , ze skorodowany
    > a rodzice maj od 85 roku stary kocio i daje rad :)

    Ale jaki/jakie ten kociol? Spawany pewnie z grubych blach, kiedys nie
    bylo sensu oszczedzac bo blacha byla tania. Teraz wszystko drogie,
    wiec blachy cieniutkie. Pierwsze co pojdzie do wymiany to pewnie
    podajnik. Duzo oczywiscie zalezy od paliwa jakim palimy i tym jak
    palimy - jak suche to ma szanse pociagnac pare lat :) Jak kociol
    zabezpieczony zaworem 4-d to tez znowu pociagnie troche dluzej. No i

    Szczerze to nie wiem jaka ta balcha gruba, ale w najblizszym czasie z
    ciekawosci sprawdze na pewno bardzo gruba bo znajomy pracowal w zakladzie i
    robil specjalna edycje:)

    Ja u siebie pale tylko calkowicie suchym ekogrosziem lub mialem (rdzy nie ma
    jeszcze w podajniku,
    Opal lezy pod wiata jakis czas, pozniej zaladunek do worków,
    stoi w kotlowni i tylko dosypuje co jaks czas po worku, narazie jestem po 1
    sezonie
    zaczal sie drugi i wciaz jest czysto w kotlowni, raz na tydzien odkurzam,
    obok czysta lazienka,
    ale komin mam 25x25 bardzo dobry ciag.

    Te cala zabawe tratkuje to jako przyjemnosc a nie przymusowa prace :)
    Ty bawisz sie wykresami a ja workami hehe jeszcze mlody jestem to trzeba sie
    ruszac

    Jak mi sie znudzi bardzo to zrobie odwierty i PC kupie jakas niedorga.

    pozdrawiam
    AT

  • 99. Data: 2011-12-01 15:24:27
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > ja, napisał że Adam to spamer. Jest spam uczciwy " Opla sprzedam". A jest
    > nie uczciwy " kupiłem magnetyzer i rewelacja, 25% oszczędności na paliwie
    > i z
    > 30 koni pod butem więcej". Wyczuwasz różnicę. Adam podaje tak dobre wyniki
    > że
    > są nieprawdopodobne. Poza tym co to za wyniki jak podaje tylko ile energii
    > zużył. Głupi się na to złapie. Rola trolla polega na tym że nie tylko w
    > chuja
    > innych robi. Czasami trolle ostrzegają. Piszą "pomyśl sam zanim orgazmu

    Jak ktoś ma niedopilnowane ocieplenie, to nie dziwię się ze do czarnej
    dziury trafiali
    przez rachunki czy zle wykonaną instalację i ciągłe problemy z PC.

  • 100. Data: 2011-12-01 18:14:03
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > Twojego przypadku do standardowego domu jednorodzinnego mija sie
    > zupelnie z celem. Masz tanio i komfortowo - mozesz byc zadowolony :)

    A mi sie wydawalo, ze napisalem, ze place po 7,15 PLN netto za 1 m3.