  • 41. Data: 2011-12-28 09:40:15
    Temat: Re: yczenia od US...:-)
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nic się nie machnąłem.
    > 1 stycznia 2012 możesz zapomnieć o 2005.
    > Żebyś się nie zdziwił, jak fiskus interpretuje 5 lat.
    > Jacek

    może tak być... pit za 2006 rok, a data wydania dokumentu to 2007
    rok, a przechowywać trzeba przez 5 lat od końca roku kalendarzowego...

    pozdrawiam
    s_13

  • 42. Data: 2011-12-28 09:46:27
    Od: Jacek <n...@g...com>

    kto nie wierzy, niech zapyta np. tu: pl.soc.prawo.podatki

  • 43. Data: 2011-12-30 16:55:35
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Nic się nie machnąłem.
    > 1 stycznia 2012 możesz zapomnieć o 2005.
    > Żebyś się nie zdziwił, jak fiskus interpretuje 5 lat.
    > Jacek

    Właśnie dziś w Dzienniku Gazecie Prawnej piszą na żółtych stronach o pismie
    ministra finansow w sprawie interpretacji ogolnej dotyczącej tej sprawy-
    wynika z niej ze ludzie ktorzy mieli zaplacic podatek w 2006 roku okres
    piecioletni konczy sie 31 grudnia 2011.
    Interpetacja min fina wydana a jakze 27 grudnia 2011.
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/pit/artykuly/579970,p
    rzedawnienie_zobowiazania_przy_uldze_mieszkaniowej_w
    ynosi_5_lat.html

    Ale to nie zmienia faktu ze te interpretacje przepisow to jest jedno wielkie
    g....

    Przemek

  • 44. Data: 2011-12-30 17:43:29
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jdkqec$lom$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > sprawy- wynika z niej ze ludzie ktorzy mieli zaplacic podatek w 2006 roku
    > okres piecioletni konczy sie 31 grudnia 2011.

    W roku 2005 płaciliśmy zaliczki na podatek od dochodu oraz jak ktoś miał to
    podatki zryczałtowane. Podatek PIT za 2005r rozliczasz w zeznaniu rocznym
    PIT i płacisz go do maja 2006roku więc teoretycznie liczy się jeszcze cały
    okres do 31 grudnia 2006roku.
    Podatki zryczałtowane natomiast płacone w 2005 roku były rozliczone (i
    ewentualnei zapłacone) w całości już w roku 2005. Może tu są te
    rozbieżności w interpretacji okresu przedawnienia?

    Ciekaw jestem ilu podatników sądy administracyjne naciągnęły na kasę
    "Niektóre sądy administracyjne orzekały bowiem - jak informowaliśmy w "DGP"
    nr 244 z grudnia 2010 r. - że u podatnika, który skorzystał ze starej ulgi
    mieszkaniowej i nie wydał wszystkich pieniędzy w ciągu dwóch lat na inny cel
    mieszkaniowy, zobowiązanie podatkowe przedawnia się po 7 zamiast 5 latach" i
    czy w związku z jasną interpretacją ministra, czy należy im się zwrot
    nienależnie zapłaconego podatku i ewentualnych odsetek.

    Marek

  • 45. Data: 2011-12-30 19:33:29
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamiast 5 latach" i czy w związku z jasną interpretacją ministra, czy
    > należy im się zwrot nienależnie zapłaconego podatku i ewentualnych

    Tego to nikt nie wie ilu jest takich co sądy administracyjne naciągnęly na
    kasę- ciekawe jak mogą sie od takich wyrokow odwolowac?