    From: "Aleksander" <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: A jednak nie będzie budowy... wracam do cywilizacji !
    Date: Wed, 21 Nov 2012 16:09:51 +0100

    Hej, (uwaga długie)

    Jak może niektórzy z Was pamiętają, planowałem budowę domku.
    Pozbierałem wszystkie papiery, mam prawomocne pozwolenie na
    budowę - nic, tylko zaczynać.

    Ale jednak rezygnuję - chyba namieszkałem się już "na wsi".
    (podwarszawskie Marki).

    Oczywiście są plusy - są minusy - jak wszystkiego.

    Plusy są przy bardzo małych dzieciach - to sobie naprawdę chwalę.
    Jak urodziła się córeczka (w sierpniu, ponad 3 lata temu) to sobie
    spała całyu dzień w ogródku pod leszczynami ... wózek jedynie nakryty
    moskitierą - no super - później, jak dzieci starsze - też fajnie,
    więcej ruchu, własna piaskownica, domek drewniany, huśtawki...

    Ale w momencie, kiedy zacznie się niedługo podstawówka / zaraz
    gimnazjum / liceum / studia - nie wyobrażam sobie ciągłych dojazdów.
    Nie zamierzam być taksówkarzem... i tracić 3/4 "wolnego" czasu
    na dojazdy. Przywożenie odwożenie ze szkoły, z dodatkowych zajęć itd.

    Jednak przy intensywnej pracy zawodowej i "szkolnych" dzieciach,
    naprawdę zostaje mało czasu na cokolwiek. Więc w wolne dni będę
    mógł robić to na co naprawdę mam ochotę - a nie np. grabić liście,
    czyścić rynny, odśnieżać ... (choć jak za tym zatęsknię, wyskoczę
    _na działkę_ )

    Cóż, minusem na pewno jest wyższa cena mieszkania - mniej metrów,
    wyższa cena... ale ta już spadła - koszt metra sporawego mieszkanka
    +- 80m2 w W-wie wynosił 6500-8500zł/m2 - teraz można znaleźć
    spokojnie za 5500-7500zł/m2 - a ceny będą jeszcze spadać, więc
    przez 1.5 roku pewnie jeszcze nieco spadną (chcę aby synek spokojnie
    pochodził tu jeszcze do przedszkola, a do podstawówki poszedł już
    w W-wie).

    Poza tym, wizja spędzenia 2 najbliższych lat, na szarpaniu się
    z ekipami, pilnowaniu terminowości dostaw i jakości towaru,
    staranności wykonania... - nie - nie chce mi się - wolę "pożyć".
    Pojechać z dzieciakami na normalne wakacje itd...

    Więc mimo, iż doceniam życie podmiejskie bo:

    - cisza za oknem i ogólnie
    - świeższe powietrze i lepsza woda
    - większa przestrzeń (m2) za tę samą cenę

    to na czas edukacji dzieciaków i ich rozwoju wybiorę
    rodzime miasto bo:

    - wszędzie blisko - praca / szkoła (lub w miarę blisko)
    - dobra komunikacja
    - szybki Internet ("u mnie na wsi maks 2Mbit :P)
    - bliskość rodziny i znajomych / kolegów koleżanek dzieciaków
    - korty, basen, cokolwiek - wszędzie spacerkiem

    Jak się zestarzeję i będe mieć pod 60 lat (jak dożyję :P)
    - to chętnie wrócę do tematu domku pod miastem, wówczas już
    niedużego, parterowego aby nacieszyć się znów ciszą i naturą.

    Jednak na chwilę obecną - chcę wrócić do cywilizacji !
    I mimo, że planuję wrócić dopiero za 1.5 roku, więc jeszcze
    2 długie zimy czekają mnie w domku na wsi, to już cieszę
    się na ten powrót jak dziecko :) i dlatego tego posta spłodziłem
    chcą się tą radością z Wami podzielić :) (hmm.. a może to po prostu
    zwykła potrzeba zmian ... albo co... ;)

    Pozdrawiam,
    Aleksander

    ps.
    Przy okazji dzięki wszystkim (Tornad, kiki, Kris, quent...)
    za ogrom wiedzy, jaką przy okazji przeglądania tej grupy zdobyłem.