  • 11. Data: 2011-03-30 10:14:35
    Temat: Re: Ale powiem wam lepszy numer
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    a mialo byc tak pieknie. W moich okolicach tez pelno domow do
    sprzedania, sasiad ma baner 'Sprzedam' ale chyba nie lubi jak mu sie
    obcy ludzie kręcą po działce bo dał cenę zaporową i od roku nikt nie
    przyszedł oglądać.
    Co gorsza nadal budowane są osiedla, firmy jakos się nie zorientowały
    ze klientów nie ma i stawiają nowe rzędy domów - kto się odważy
    zamieszkać na osiedlu-widmie gdzie w nocy pustostany straszą a menele
    przychodzą szabrować? Szpecą tylko okolicę bo komuś się uroiło że tu
    zrobi biznes - gmina powinna zabronić nowych budów bo za chwilę będzie
    wyglądała jak miasteczko po przymusowych wysiedleniach.

  • 12. Data: 2011-03-30 10:30:54
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "nightwatch77" <r...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    >a mialo byc tak pieknie. W moich okolicach tez pelno domow do

    Weź nic nie mów. Moja ziemia była tania, wręcz bardzo tania ale to była
    głupota do piątej potęgi.
    Dziecka nie dam tu do szkoły, bo mi się zmarnuje, zacznie gadać gwarą i
    kaleczyć język, wpadnie w to środowisko dorastających meneli, którzy wystają
    co narożnik. brrrr.

  • 13. Data: 2011-03-30 11:34:03
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    nie wiem jak u Ciebie ale póki co wolę żeby dziecko chodziło gdzieś
    blisko do szkoły. Poznałem trochę miejscowych, wielu z nich to prości
    niezamożni ludzie, ale nie menele - w większości uczciwi i życzliwi.
    Za meneli uważają ich za to przyjezdni z Warszawy którzy obudowują się
    dookoła murem, z nikim nie chcą utrzymywać kontaktu a dzieci wożą do
    szkoły 20 km. Bo tu wiocha a tam cywilizacja. Nie mam problemu z tym
    że w pobliskiej szkole nie uczą francuskiego ani nie ma zajęć z baletu
    - wolę żeby córka miała blisko koleżanki. Jak będzie starsza to się
    będę martwił o liceum itp - tego tu nie ma i nie będzie więc będzie
    sobie musiała radzić.
    W sumie to chciałem mieszkać na wsi i biorę wiele niedogodności 'w
    pakiecie' ale zgadzam się z Tobą że ciągła walka i kłody pod nogi
    potrafią wykończyć - np sprawa nieprzejezdnej drogi. Denerwuje mnie
    ilość bezmyślnie pobudowanych w ostatnich latach osiedli i generalny
    chaos inwestycyjny który wynika chyba z niekompetencji władz gminy.
    Gmina robi krzywdę swoim mieszkańcom zgadzając się na kolejne osiedla
    ale nie dostarczając infrastruktury. Dzieki temu wszystkim się
    pogarsza po równo - firmy nie mają dojazdu, ludzie muszą znosić to że
    przejeżdzają im po podwórzu tiry i ogólnie robi się kwas między
    sąsiadami.

  • 14. Data: 2011-03-30 11:56:32
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "nightwatch77" <r...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...

    > nie wiem jak u Ciebie ale póki co wolę żeby dziecko chodziło gdzieś
    > blisko do szkoły. Poznałem trochę miejscowych, wielu z nich to prości

    Ja tam wolę wozić kilkanaście kilometrów. Tutaj bym dziecko skazał na
    wykluczenie społeczne w przyszłości.

  • 15. Data: 2011-03-30 12:03:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-03-2011 o 12:30:54 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "nightwatch77" <r...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    > Weź nic nie mów. Moja ziemia była tania, wręcz bardzo tania ale to była
    > głupota do piątej potęgi.
    No niestety, macie wieś i nic ponadto, a teraz ze wsi się uciekam bo tam
    nie ma
    perspektyw, teraz to najlepiej budować się na obrzeżach dużego miasta.
    Ja co prawda dużego miasta nie mam, ale nie jest źle, jestem na obrzeżach,
    dojazd mam dobry, w pobliżu jedną z najlepszych szkół podstawowych w
    mieście,
    niedaleko obwodnica się buduje tak że mi sie skróci dojazd.
    I chyba są to argumenty dobre bo nikt nie sprzedaje a nawet sie nowe
    budynki
    budują.
    A ty kiki podobno i tak chciałęś dom sprzedać :) to już wiesz czego szukać
    i gdzie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2011-03-30 12:16:09
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]

    > nie ma
    > perspektyw, teraz to najlepiej budować się na obrzeżach dużego miasta.

    Ja jestem na granicy Gdyni. Dosłownie, a jadę do szkoły dookoła nadkładając
    10km, bo droga właściwa nie nadaje się do jazdy.
    Kilka dni temu wymieniałem wahacze i połowę gum zawieszenia - po raz trzeci
    od 3 lat z kawałkiem.

    >w pobliżu jedną z najlepszych szkół podstawowych w
    Tu jest szkoła tak, nawet dwie, dzieci rozmawiają między sobą po kaszubsku.
    10 latki idą same do szkoły drogą z petami w gębach ale odblasków nie mają.
    W ogóle dużo można by pisać :-) Widzę, że ludzie też jadą rano z dziećmi w
    stronę Gdyni. Szkoły są dla lokalnych.

    >niedaleko obwodnica się buduje tak że mi sie skróci dojazd.
    Ja mam do obwodnicy 10 minut gdyby droga była dobra. Do szkoły na 8:30
    wychodzimy z domu o 7:30, a to tylko 15km
    Droga jest taka, że 3km można jechać 5km/h po tej zimie.

  • 17. Data: 2011-03-30 12:38:28
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    po prostu oni sie juz zorientowali w zmianach urbanistycznych i wiedzą, że
    za kilka lat beda mieszkali na dnie zbiornika retencyjnego

    pzdr
    mar

  • 18. Data: 2011-03-30 12:39:51
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote:

> [...]
    > W ogóle dużo można by pisać :-) Widzę, że ludzie też jadą rano z dziećmi w

    Jeśli będziesz takie prawdy wpajał swoim dzieciom, to za 5 lat, na pytanie "Skąd
    jesteś?" nie będą potrafiły odpowiedzieć.
    Jeśli się wyprowadzasz na wieś, to zrób to świadomie. Ja się wyprowadziłem,
    czuję się wieśniakiem pełną gębą, sąsiad (były mieszczuch) który rano wychodzi w
    walonkach i kufajce nawet mnie nie razi. Podobnie drugi, który latem po ogrodzie
    lata w gaciach.
    Skoro już tam mieszkasz, to Ty też jesteś lokalny.

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2011-03-30 12:55:33
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > Skoro już tam mieszkasz, to Ty też jesteś lokalny.

    Ja też tak myślę...
    Jestem na wsi - uzdrowiskowej wprawdzie, ale wsi i jak wieśniak mogę się
    pełną gębą czuć.

    Co do szkoły... dzieci chodzą do lokalnej i uważam to za dobry wybór.
    Głównie z tego względu, że jest blisko, a i z miejscowymi dobrze się
    zintegrować - tu jest dość spokojnie i nie ma żadnego dziadostwa.

    Już mi się przejadło to mieszkanie w mieście... Tu, na wsi jest więcej
    znajomych, niż tam - w mieście, a mieszkałem tak w aglomeracji śląskiej
    kilkanaście lat, jak i w Krakowie - parę ładnych latek. Tam jest się
    anonimowym Kowalskim, tu... sąsiadem i to jest fajne, jak ludzie
    życzliwi oczywiście :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 20. Data: 2011-03-30 18:19:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > "ptoki" <s...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    > Dosyć skrycie się wyprowadzają, tak żeby unikać kontaktu z innymi, jakby
    > wstyd czy coś. Trudno powiedzieć.

    Dawaj foty. :-DD

    Pozdro.. TK