  • 21. Data: 2010-08-24 17:53:20
    Temat: Re: Automat do pieczenia chleba ...
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    news:w6ni2il7z097$.1wssh3lgfyw97$.dlg@40tude.net...

    > Ani zdrowe - aby chleb z nich pieczony zawsze się udawał, zawierają
    > spulchniacze i polepszacze. Jesli chcesz mieć zdrowow, to lepiej już piec
    > chleb z sobie wiadomych składników, w piekarniku, a jeśli już jeść
    > polepszacze, to zaprawdę, zaprawdę, nie ma sensu dokładac do nich swojej
    > roboty.

    A składniki w wersji podstawowej to:
    mąka żytnia, woda, sól

    Koniec składników. Na pewno o niczym nie zapomniałem. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2010-08-24 18:07:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 19:51:26 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > A widzisz. U mnie robi to KitchenAid. :-)

    Jeden diabeł, byle nie zagniatać samemu :-)

  • 23. Data: 2010-08-24 18:09:39
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Jeden diabeł, byle nie zagniatać samemu :-)

    KA ma też taką zaletę, że wygląda. :-)

  • 24. Data: 2010-08-24 18:18:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 19:53:20 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > A składniki w wersji podstawowej to:
    > mąka żytnia, woda, sól
    >
    > Koniec składników. Na pewno o niczym nie zapomniałem. :-)

    A kuku! - zapomnialeś o zakwasie i łyżeczce-dwóch cukru, jak do każdego
    słonego ciasta :-)

  • 25. Data: 2010-08-24 18:19:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 20:09:39 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > KA ma też taką zaletę, że wygląda. :-)

    Błagam - tylko nie mów, że bordo! Mój MUMik jest srebrzystoszary,
    skromniutki.
    ;-PPP

  • 26. Data: 2010-08-24 18:23:26
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > A kuku! - zapomnialeś o zakwasie i łyżeczce-dwóch cukru, jak do każdego
    > słonego ciasta :-)

    Haha. Mam Cię! Zakwas robi się z mąki żytniej i wody. :-)))

    Cukru nie dawałem. To opcja.

  • 27. Data: 2010-08-24 18:24:52
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Błagam - tylko nie mów, że bordo! Mój MUMik jest srebrzystoszary,
    > skromniutki.
    > ;-PPP

    Mój piękny KA jest bosko wiśniowy, a nie jak jakieś ocynkowane wiadro z
    gieesu. Błe, pfuj!

  • 28. Data: 2010-08-24 18:29:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 20:23:26 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Haha. Mam Cię! Zakwas robi się z mąki żytniej i wody. :-)))

    No co Ty, nie wiedziałam, he he. Ja robię z mleka zsiadłego i mąki, bo
    szybciej - bakterie te same, a z mlekiem chlebek smaczniejszy. Albo
    odpowiednio wcześnie szczepię mąkę na zakwas żurkiem lub osadem z dna słoja
    z ogórkami kiszonymi - grunt to pozyskać odpowiednie szczepy bakterii :-)

    > Cukru nie dawałem. To opcja.

    Rzadko piekę chleb z samej zytniej mąki, raczej żytnio-pszenny (2:1),
    dlatego dodaję też zaczyn drożdżowy, a zsiadłe mleko lub rozbełtany dobrze
    żurek dla kwaśności - kwas jest niezbędny dla prawidłowego rozklejenia
    skrobi żytniej, żeby była lżej strawna.

  • 29. Data: 2010-08-24 18:30:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 20:24:52 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Mój piękny KA jest bosko wiśniowy,

    No skąd ja to wiedziałam? No skąd wiedziałam???

    > a nie jak jakieś ocynkowane wiadro z
    > gieesu. Błe, pfuj!

    Se pozłocę i posatynuję - he he :-)

  • 30. Data: 2010-08-24 18:31:51
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > słoja
    > z ogórkami kiszonymi - grunt to pozyskać odpowiednie szczepy bakterii :-)

    Po co szybciej, jeśli mam zakwas od półtora roku?

> [...]
    > dlatego dodaję też zaczyn drożdżowy, a zsiadłe mleko lub rozbełtany dobrze
    > żurek dla kwaśności - kwas jest niezbędny dla prawidłowego rozklejenia

    Można kombinować, ale to już są opcje.