  • 51. Data: 2010-08-27 07:08:29
    Temat: Re: Automat do pieczenia chleba ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >         Tyle kosztuje w pobliskim Carrefour. Najtańszy pszenny z polepszaczami
    > kosztuje bodaj 4.8 zł/kg. A pszennożytni na zakwasie to już 8zł/kg.

    U mnie w piekarni chleb krojony 500g (chyba) kosztuje 1,5zł. Kilka dni
    temu wziąłem inny chleb z tej piekarni (z ziarenkami) (tzw okrągły) i
    też płaciłem 1,5zł.

    Co do polepszaczy to nie wiem , bo w składzie nie chwalą się tym ;)

    Więc w mojej piekarni chleb krojony kosztuje 1,5zł za 0,5kg czyli 1kg
    = 3zł.

    Chleb smaczny , ale wątpie aby nie miał polepszaczy ;)
    Choć mogę się mylić ...

    Chociaż jak kupowałem kilka razy chleb w Carefourze to pamiętam że
    smakowo był taki sobie a po jednym-dwóch dniach kruszył się
    niesamowicie i zaczął robić się twardy jak kamień ;)
    Dlatego w Careefourze chleba nie kupuję. Jest w miarę smakowo
    przeciętny jak jest świeży , ale następnego dnia smak i jego
    "struktura" jest fatalna ...
    Próbowałem różne chleby z Carefoura i wszystkie miały tą "przypadłość"
    że następnego dnia od zakupu już nie były takie smaczne a dodatkowo
    kruszyły się na potęgę i jakoś mocno twarde się robiły ;)

  • 52. Data: 2010-08-29 20:51:34
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 14:13, /// Kaszpir /// pisze:
    > Nie ukrywam że obecnie co 2-3 dni idę rano do piekarni i mam także
    > świeżutki chleb , ale niedługo tam gdzie się przeprowadzam nie będzie
    > już piekarni , a kupowanie dzień szybciej chleba który został też
    > wyprodukowany zapewne dzień wcześniej niezbyt mi się "uśmiecha" ...
    W oderwaniu od pytanie z postu...

    Odezwij sie na priva (w stopce) a podesle Ci super przepis na chlebki
    ktore wykonuje sie z ogolnie dostepnych skladnikow w piekarniku.
    Z zalet:
    * nie ma potrzeby kupowania drogiej i wcale nie tak ekologicznej
    mieszanki jak niektorzy mysla (warto sprawdzic sobie etykiete na
    opakowaniu, glownie chodzi o substancje przeciwgrzybiczne i
    przeciwplesniobojcze)
    * z jednej porcji wychodzi spokojnie 3 chlebki i co wazniejsze nie
    musisz uwazac podczas jedzenia zeby mieszadla w nich nie zjesc ;)
    * swiezy, tj gorace pieczywo wcale nie jest zdrowe wiec chlebek
    przygotowany dzien wczesniej jest tak samo dobry i "swiezy" jak ten z
    maszynki. Chlebek najlepiej przechowywac w lodowce.
    * odpada Ci koniecznosc mycia maszynki
    * cala alchemia z jakimis cyklami wstepnymi i 5 poziomami twardosci
    skorki + 5 kolorow schodzi na dalszy plan. Przepis jest banalny,
    wystarczy byle jak wymieszac skladniki i wlac mase do foremek.
    Po okolo godzinie w piekarniku masz od razu 3 chlebki.
    * naprawiajac komus taki automat (jakas Alaska) widzialem jak to jest w
    srodku wykonane. I obawialbym sie zeby to podlaczyc bez opieki na cala
    noc do pradu...
    Jezeli nadal jestes zainteresowany to wal smialo na priva :)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 53. Data: 2010-08-29 21:29:08
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > * swiezy, tj gorace pieczywo wcale nie jest zdrowe wiec chlebek

    Co? Czemu niezdrowe???

  • 54. Data: 2010-08-30 18:33:17
    Od: Qrczak <q...@o...pl>

    Dnia 2010-08-29 22:51, niebożę Artur Lew wylazło do ludzi i marudzi:
    > W oderwaniu od pytanie z postu...
    >
    > Odezwij sie na priva (w stopce) a podesle Ci super przepis na chlebki
    > ktore wykonuje sie z ogolnie dostepnych skladnikow w piekarniku.

    A to aż taki wielki sekret jest, że nie można wrzucić na grupę?

    Qra

  • 55. Data: 2010-08-30 19:50:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 20:33:17 +0200, Qrczak napisał(a):

    > Dnia 2010-08-29 22:51, niebożę Artur Lew wylazło do ludzi i marudzi:

    > A to aż taki wielki sekret jest, że nie można wrzucić na grupę?
    >
    > Qra

    Łomatko Qro, ależ Ty jesteś bezceremonialna - może Ci chce jakieś intymne
    chlebki podesłać?
    ;-)

  • 56. Data: 2010-08-30 19:57:40
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-29 23:29, Jan Werbiński pisze:
    > Co? Czemu niezdrowe???
    A szczerze mowiac nie wiem czy to legenda czy nie.
    Babcia Ci nie mowila ze nie wolno goracego ?
    ;)
    Zobacz np
    http://zapytaj.com.pl/Category/016,008/2,1860879,Dla
    czego_nie_wolno_jesc_cieplych_wypiekow.html

  • 57. Data: 2010-08-30 20:03:26
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-30 20:33, Qrczak pisze:
    > A to aż taki wielki sekret jest, że nie można wrzucić na grupę?
    Ano fakt ;)
    Prosze wiec:

    Chleb z pokrzywą (autor nieznany)
    1 kg maka przenna
    10 dkg platki owsiane
    20 dkg otreby przenne
    5 lyzek siemie lniane
    1 op kminek mielony
    1 op slonecznik
    1 op pestki z dyni
    10 dkg drozdzy
    1 lyzka soli
    1 lyzka cukru
    5 torebek pokrzywy (herbata pokrzywowa)
    1l + 1 szklanka wody.

    Wszystko razem wymieszac bez robienia zaczynu i wlac do foremek
    keksowych (do polowy foremki, wychodzi okolo 3 foremek).
    Piec 1h w temp 200C.

    Chlebek w sumie zawsze wychodzi super :)
    Aby chleb nie pekal u gory (nie zmienia to walorow smakowych ;) ) mozna
    zwilzyc gore i ponakluwac wykalaczka albo widelcem.
    Chlebek jest dosc wilgotny i warto go jak wystygnie trzymac w lodowce.
    Zeby sie nie kleil do foremki mozna ja wysmarowac bulka albo otrebami.

  • 58. Data: 2010-08-30 20:38:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 21:57:40 +0200, Artur Lew napisał(a):

> [...]
    > Zobacz np
    > http://zapytaj.com.pl/Category/016,008/2,1860879,Dla
    czego_nie_wolno_jesc_cieplych_wypiekow.html

    No to gorąca pizza i tarta - do kosza!
    ;-)

  • 59. Data: 2010-08-30 23:36:27
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > Zobacz np
    > http://zapytaj.com.pl/Category/016,008/2,1860879,Dla
    czego_nie_wolno_jesc_cieplych_wypiekow.html

    Babcie i wogóle stare baby bez szkoły, często pieprzą różne głupoty.
    Nie znam naukowego uzasadnienia tego mitu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 60. Data: 2010-08-31 19:04:40
    Od: Qrczak <q...@o...pl>

    Dnia 2010-08-30 22:03, niebożę Artur Lew wylazło do ludzi i marudzi:
    > Ano fakt ;)
    > Prosze wiec:

    Dziękuję więc.

> [...]
    > Chlebek jest dosc wilgotny i warto go jak wystygnie trzymac w lodowce.
    > Zeby sie nie kleil do foremki mozna ja wysmarowac bulka albo otrebami.

    Tą pokrzywą toś zaintrygował... Czuć ją w wypieku?
    Reszta składników jest mi dobrze obznajomiona, z tą różnicą, że kminek
    wolę w całości a otręby także żytnie i owsiane.

    Qra