  • 11. Data: 2010-06-20 20:59:15
    Temat: Re: Całkowity koszt domu pod klucz
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    news:hvlv3c$ji2$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Dobrzeże nieczytaja tego ci którym udalo sie wybudować w cenie mniejszej
    > jak 300tys

    Albo za 80-100 tys. Jeśli wierzyć forum muratora, to tak też się da, chociaż
    bez ceny działki.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2010-06-21 07:55:24
    Od: QbaB <q...@g...com>

    tutaj:http://www.pref-dom.pl/dom_modelowy/cennik.asp
> [...]
    > niewyszukanego standardu pod klucz - z podłogami, ogrzewaniem, łazienką,
    > kuchnią, doprowadzeniem mediów, jakimś podstawowym zagospodarowaniem
    > "obejścia", itp. - oczywiście bez mebli).
    > Załóżmy, że mam działkę nieogrodzoną, na której granicy jest woda, prąd i
    > kanalizacja.
    > Ciężko mi jest wyliczyć wszystkie dodatkowe koszty bo się na tym nie znam
    > specjalnie.
    >
    > --
    > Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

    Myśle że musisz liczyć co najmniej 100 tys.
    Ogrodzenie to może być tylko siatka ale przyłącza tez troche kosztują.
    Wykończeniówkę trudno policzyć ale wg mnie na sama kuchnię w
    standardzie oszczędnym musisz liczyć 10 tys. , w stanadardzie
    przeciętnym (meble IKEA i tanie sprzęty) to juz ok 20 tys, a na bogato
    to podobno ludzie potrafią wydać 60 tys na okap w kuchni.
    Te 100 tys to przy założeniu że podłogi to raczej wykładziny i panele
    a nie parkiety. Płytki raczej te z tych tanich tak samo jak i sprzęty
    łazienkowe. Do tego najlepiej jakby był udział pracy własnej.

    Dla przykładu podam Ci swoje przybliżone koszty z zeszłego roku.
    Kuchnia:
    - AGD (bez lodówki) piekarnik, okap, płyta, zmywarka ponad 6000
    zł(mastercook więc raczej niska półka)
    - meble (IKEA) ok 6000 + blat osobno + inne dodatki (umywalka, cokoły,
    bateria) = 8000zł
    - stól i krzesła ze starego domu, w przeciwnym wypadku kolejne
    1000-1500zł
    Salon
    - parkiet na 26 m2 - 6000 zł
    Sypialnie
    - panele na 3 pokoje w sumie ponad 60 m2 - 5000zł
    Łazienka + WC
    - ceramika ponad 4000zł
    - kabina 1000zł
    - baterie 1000zł
    - płytki 6000zł
    - robocizna 6000zł
    Drzwi wewnętrzne
    - "papierowe" (drewna nie stwierdziłem) z ościeżnicami i montażem 9
    szt = 6000zł.

    Policz sobie jeszcze jakieś meble bo bez mebli cieżko sie żyje i
    wychodzi niezła sumka.
    Do tego kawałek tarasu i podjazd z kostki i potrzeba co najmniej
    kolejne 10 tys zł.

    Policz sonie ile cie wyniesie dane pomieszczenie czy etap, dodaj
    50-100% na rzeczy których nie przewidziałes i zmiany i w ten sposób
    będziesz miał realny kosztorys. Przykre to niestety ale prawdziwe.

    Pzdr
    QbaB

  • 13. Data: 2010-06-21 08:29:33
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Dnia Sun, 20 Jun 2010 18:11:54 +0200, Przemolo napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Piszą o koszcie brutto 255730 zł z instalacjami, ociepleniem, tynkami i
    > stolarką. Myślę, że w wariancie bardzo oszczędnościowym wykończysz go za
    > jakieś 50-60 tysięcy (dwie łazienki, wc, kuchnia, podłogi, malowanie +
    > robocizna).

    Z kotłem?

  • 14. Data: 2010-06-21 08:32:40
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > opowiadajcie dalej te bajki o domu za 300000zł
    > a ludzie potem się wkurzaja że im brako połowe :(

    Ja widziałem takie domy. Mowa o przyzwoitym standardzie, jak to tutaj
    opisują grupowicze, to mocne naciąganie faktów. Do przyzwoitego standardu to
    droga jest daleka. Mi to bardziej wyglądało na awaryjne wykończenie by tylko
    zamieszkać, a prawdziwe wykończenie nastąpi później. Nijak nie nazwałbym to
    standardem przyzwoitym. No chyba że ktoś całe życie mieszkał w totalnym
    syfie to się ucieszy z byle czego.

  • 15. Data: 2010-06-21 08:45:33
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    wiadomości news:hvn83d$7mm$1@news.onet.pl...

> [...]
    > nazwałbym to standardem przyzwoitym. No chyba że ktoś całe życie mieszkał
    > w totalnym syfie to się ucieszy z byle czego.
    możesz napisać co rozumiesz w takim razie za przyzwoity standard? i jakie
    materiały stosować żeby był przyzwoity standard bo negujesz innych nie
    podając argumentów wiec prosiłbym o konkrety żebym mógł się do nich odnieść

  • 16. Data: 2010-06-21 10:08:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > materiały stosować żeby był przyzwoity standard bo negujesz innych nie
    > podając argumentów wiec prosiłbym o konkrety żebym mógł się do nich

    Dla mnie przyzwoity standard to taki, który nie wygląda na wprawki
    początkującego wykonawcy. Na podłogach panele równo przycięte z listwami
    wykońceniowymi spod których nie wystają końcówki paneli. Tynki równe bez fal
    Dunaju, gładkie, pomalowane farbą emulsyjną, sufity podobnie. W łazienkach
    glazura, terakota + biały montaż który nie wygląda jakby miał sie za chwile
    rozpaść. A glazura i terakota położone równo w taki sposób by ttrzymały pion
    i poziom, bez radosnej twórczości typu kawałek takiej glazury (bo została
    tesciom z remontu) i kawałem takiej (bo była wyprzedaż i dawali za pół
    darmo tylko zabrakło), z fugami pasującymi do glazury i terakoty (widziałem
    kiedys zieloną glazurę z różową fugą). Instalacje wod.-kan. ukryte, a nie
    biegnące na wierzchu lub wystające z poziomu podłogi (kanalizacja).
    Kuchnia z meblami pasującymi do ścian a nie wyrwanej z mieszkania gdzie była
    robiona na wymiar. Na ścianach glazura lub coś podobnego (płyta laminowana,
    szkło), a nie ściana malowana farbą emulsyjną lub o zgrozo olejną usyfoną po
    kilku tygodniach.
    Na koniec drzwi wewnętrze choć trochę lepsze od najtańśzych marketowych by
    wytrzymały zerwanie folii ochronnej. No i oczywiście nie przycinane
    brzeszczotem i nie osadzone w taki sposób by się same otwierały lub
    zamykały.
    Właćzniki światła pozwalające na włączenie, a na sufitach punkty
    oświetleniowe a nie gołe żarówki.
    Dom nie musi być wykończony supermateriałami, ale nie może to być radosna
    twórczość właściciela robiącego wszystko sam i to pierwszy raz wraz z
    dziadkiem lub wujkiem co kiedyś widzieli jak sie buduje dom i sąsiada.
    Ja takie domy budowane tanio własnym sumptem widziałem, to nie są moje
    wyobrażenia o temacie.

  • 17. Data: 2010-06-21 10:36:24
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Ja takie domy budowane tanio własnym sumptem widziałem, to nie są moje
    > wyobrażenia o temacie.

    no, ale to co opisales da sie spokojnie zrobic za te 50tys/100m2. Bez
    luksusow, a wiec panele po 40-50zl/m, kafle po 60zl/m, kibelek ze stelazem
    za 1000zl, umywalka 300zl, baterie tez po 300zl i jest calkiem przyzwoicie!
    Ja robilem wykonczeniowke w 2008r na zasadzie "bierzemy co nam sie podoba
    bez patrzenia na cene". Z musu byly jedynie panele, jako tanie i nadajace
    sie na okres przejsciowy (na gorze budowa, na dole mieszkanie). I w sumie
    jestem zadowolony, jedynie co, to kiedys wywale te panele i zastapie
    drewnem. Reszta mi sie podoba. Zmiescilem sie w budzecie o jakim pisze
    kolega scream bez wiekszych problemow. I nie ma zadnych prowizorek typu
    importowana kuchnia z poprzedniego mieszkania czy farba olejna na scianach.

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2010-06-21 10:41:19
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    wiadomości news:hvndmn$nuq$1@news.onet.pl...

> [...]
    > dziadkiem lub wujkiem co kiedyś widzieli jak sie buduje dom i sąsiada.
    > Ja takie domy budowane tanio własnym sumptem widziałem, to nie są moje
    nie wiem gdzie mieszkasz i jakie są ceny za robocizne u Ciebie ale uważam ze
    za 50K spokojnie wykonczyłby ten dom w moich okolicach (Poznań) gdzieś
    wspominałeś o kotle ale tam kotła nie ma bo agregaty są w płycie
    fundamentowej
    A jezeli mowimy o własnej pracy no to cóż albo ktoś ma smykałke i robi dużo
    sam albo ma dwie lewe i niech lepiej sie nie tyka niczego i płaci a i tak
    mu mogą spartolić za nie wazne jakie pieniądze
    co do zagospodarowania terenu się nie wypowiadam i nie biore tego pod uwagę
    w tych 50K bo to zależy od zbyt wielu czynnikow chociażby od wielkości
    działki.
    osobiście mnie by to kosztowało połowe tego i duzo mojej pracy ;)
    Przy okazji odpowiem na twe pytanie ile domów wykanczałem i budowałem -dwa.

  • 19. Data: 2010-06-21 11:10:37
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > osobiście mnie by to kosztowało połowe tego i duzo mojej pracy ;)
    > Przy okazji odpowiem na twe pytanie ile domów wykanczałem i
    > budowałem -dwa.

    A jak myślisz ile domów wykończył pytający i jakie ma doświadczenie w tym
    temacie?

  • 20. Data: 2010-06-21 11:27:09
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    wiadomości news:hvnhbj$330$1@news.onet.pl...

    > A jak myślisz ile domów wykończył pytający i jakie ma doświadczenie w tym
    > temacie?
    dlatego przyjąłem 50K a nie połowe tego