  • 31. Data: 2010-03-22 13:10:42
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    kaszpir pisze:

    > Dodatkowo nie wiem czy nie jestem za wygodny i za leniwy :)
    > Nie wiem czy chciało by mi się nonstop wachlować łopatą i wsypywać
    > ekogroszek , transportować go , ładować , przepakowywac w worki i
    > itd ...
    > Może dla ludzi samotnych jest to ok , ale w przypadku jak się ma 2
    > małych dzieci człowiek ma ochotę po pracy i po opiece nad maluchami -
    > odpocząć , a nie zasuwać dalej i pracować w domu :)

    Ani za wygodny ani za leniwy. Coraz więcej ludzi tak kombinuje.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 32. Data: 2010-03-25 13:25:14
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Panslavista pisze:

    > E tam. Setki tysiecy ludzi żyją w takich i znacznie trudniejszych
    > warunkach niż w/w. I to z dziećmi.

    No pewnie.
    Tysiące rodzin z teściami i rodzeństwem na jednym pokoju bez łazienki. I
    żyją.
    Pytanie - stojąc PRZED wyborem i mając tego wyboru możliwość - czy
    zdecydowałbym się na taki domek, czy raczej mieszkanie (ew. domek bliżej
    cywilizacji, ale rozpatrujmy ten sam poziom cen): nie.
    Kiedyś stałem przed podobną decyzją, chociaż właściwie budowa domku to
    była hipotetyczna możliwość, bo dla mnie zalety mieszkania w cywilizacji
    są nie do przecenienia. Fajnie jest mieć ogródek, ciszę i ptaszki, ale:
    - jedno dziecko często odprowadzam/przyprowadzam do/ze szkoły na
    piechotę (z 300 m będzie)
    - to samo dziecko między szkołą (kończy 15:30) a angielskim (zaczyna
    17:00) zje obiad w domu z rodzicami, a na ten angielski znów z buta
    - jak oboje będą chodzić do szkoły, to starsze już pójdzie samo (a nie
    dopiero wtedy, jak będzie miało prawo jazdy)
    Podobnych przykładów z koleżankami/kolegami, basenem, sklepem,
    piekarnią, urzędem, dentystą itp. można ciągnąć duuużo.
    A w przypadku domku? Wychodzicie wszyscy rano i po całodziennej tułaczce
    (w 1,5 h nie dzieciak nie obróci pekaesem szkoła - dom - cośtam, nie
    mówiąc o zjedzeniu czegokolwiek) wracacie wieczorem... Dla mnie bez sensu.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 33. Data: 2010-04-04 05:28:12
    Od: "marecki" <m...@n...pl>

    >Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    qm.googlegroups.com...
> [...]
    >
    >Być może w przyszłości wybudujemy się , ale chyba będę chciał dom z
    >minimum oczyszczalnią ekologiczną lub kanalizacją i może z ogrzewaniem
    Nie tylko gaz ziemny bezobslugowy jest :)
    Znajoma ma jakis piec w ktorym pali brykietami. Ma taki wielki zasyp wsypuje
    tam brykietow raz 3-4 dni a piec sobie dozuje odpowiednio.
    Brykiety juz poworkowane :)
    W szczegoly nie wnikalem, wiem tylko ze byl dosc drogi...