eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?

  • 11. Data: 2013-05-19 23:56:59
    Temat: Re: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Nie.

    > Prowadze komerche - wszelkie tego typu sprawy niestety trzeba wliczyc
    > w koszty dzialalnosci. Komercha i za darmo to dwie lekko sprzeczne
    > sprawy :) Ja rozumiem wyrazic zgode na cos co dla nas nie bedzie w
    > zaden sposob uciazliwe ale wiem conieco co znaczy przekopanie 20mb
    > podworka i bruku. Zaproponuje sensowne odszkodowanie rzedu np. 2-5k
    > pln i spoko - przy zapewne milionowej inwestycji inwestor powinien
    > byc zadowolony ze tak tanio uzyska dostep do kanalizy, bo bez niej
    > zapewne nie dostanie odbioru i nie bedzie mogl prowadzic dzialalnosci
> [...]

    ja bym jednak zaproponował jakiś barter, np zrobienie drogi wewnętrznej czy
    lepszego pojazdu...

    no i ważne musi być umowa i gwarancja na wykonane roboty.

    zasyp powinien być zagęszczany warstwami z końcowym pomiarem gęstości przed
    dalszymi pracami brukarskimi czy drogowymi.

  • 12. Data: 2013-05-20 10:42:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Poza tym jak byś to Ty chciał się włączyć w ich studzienkę

    Jeśli dobrze rozumiem to nie jest _jego_ studzienka tylko gminna.

    > to ciekawe czy nie zażądaliby od Ciebie kasy. Mój znajomy podłączył się do
    > studzienki po drugiej stronie drogi (ścieki z domu mieszkalnego).
    > Obecnie musi co rok płacić dzierżawę do Zarządu Dróg. Niewiele, bo ok. 20
    > czy 30zł rocznie, ale jednak.

    A to co innego - też musze płacić - to jest opłata za to że Twoja rura idzie
    pod drogą. Na pewno ten sklep (czy coś innego) też będzie płacił roczną
    opłatę za zajęcie pasa drogowego, ale to zupełnie inna sprawa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-05-20 11:23:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 10:42:33 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Jeśli dobrze rozumiem to nie jest _jego_ studzienka tylko gminna.

    Ale na jego terenie. Jego teren - jego wlasnosc - jego TWIERDZA. Nikt nie ma prawa mu
    wejsc w teren bez pozwolenia, a za pozwolenie i rozwalenie kawalka dzialki / drogi on
    moze zadac odszkodowania. Cale szczescie ze tu prawo do niczego nie moze go zmusic.

    > A to co innego - też musze płacić - to jest opłata za to że Twoja rura idzie
    > pod drogą. Na pewno ten sklep (czy coś innego) też będzie płacił roczną
    > opłatę za zajęcie pasa drogowego, ale to zupełnie inna sprawa.

    To niech ten sklep tez placi jemu oplate za zajecie jego kawalka dzialki. Jaka to
    roznica? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2013-05-20 11:56:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 11:23:10 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > To niech ten sklep tez placi jemu oplate za zajecie jego kawalka dzialki. Jaka > to
    roznica? :)

    dodatkowa pozycja w picie - a jak nie wypełnisz toś przestępca :-)

    Zeby było w temacie - ja bym swoją działke w tym przypadku udostępnił za darmo po
    ustaleniu warunków odtworzenia terenu i stosownej gwarancji- troche wam wszystkim
    wali w dekiel z tymi odszkodowaniami. Jak tak dalej pójdzie nic nie zrobimy bez
    osobistego prawnika od odszkodowan - dojdziemy do systemu prawnego rodem z USA, który
    to raczej wzorem do naśladowania dla rozsądnych ludzi nie jest. Prawnikom w to graj,
    ale normalnemu człowiekowi - wprost przeciwnie.

    b.

  • 15. Data: 2013-05-20 12:00:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >dodatkowa pozycja w picie - a jak nie wypełnisz toś przestępca :-)

    >Zeby było w temacie - ja bym swoją działke w tym przypadku udostępnił za
    >darmo po ustaleniu warunków >odtworzenia terenu i stosownej gwarancji

    Co to jest stosowna gwarancja? Ile byc im dal czasu na zrobienie tego co
    potrzebuja?

  • 16. Data: 2013-05-20 12:19:33
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "woksal" <r...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prze moją działkę biegnie kanalizacja gminna, jedna z głównych nitek
    > wzdłuż osiedla domków przy ulicy.Na każdej działce jest studzienka do
    > której są podłączone odprowadzenia ścieków z poszczególnych posesji. Taka
    > jest też na mojej działce. I do niej się chce się podłączyć inwestor. W
    > tym celu musi zrobić podkop pod ulicą (droga krajowa) oraz zniszczyć wjazd
    > z ulicy na moją działkę pokryty polbrukiem (około 5m bieżących) oraz
    > wykonać wykop na mojej działce około 20 m bieżących droga nieutwardzona (w
    > kierunku garażu). Inaczej mówiąc studzienka na mojej działce jest około 25

    Jakieś dziwne te zależnośći, albo Ty czegoś nie wiesz.
    Główna rura kanalizacyjna przechodzi przez Twoja działkę i nie masz zapisu o
    służebności w AN?
    Dziwne.
    Zazwyczaj też (nie wiem czy przypadkiem nie obligatoryjnie) cała
    infrastruktura kanalizacyjna do pierwszej rewizji na terenie prywatnym jest
    własnością wodociągów. Dlatego wymagają zazwyczaj, żeby takowa była nie
    dalej niż metr-dwa od granicy działki. A u Ciebie około 20m?
    Warunki przyłaczenia miałeś wydane?
    Coś tu nie pasuje...

    mcs

  • 17. Data: 2013-05-20 12:38:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 11:56:46 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Zeby było w temacie - ja bym swoją działke w tym przypadku udostępnił za darmo po
    ustaleniu warunków odtworzenia terenu i stosownej gwarancji- troche wam

    I na 99% bedziesz z niej musial skorzystac bo teren siadzie i kostka bedzie wygladala
    brzydko. A wiesz jak jest z gwarancjami? Chcesz sie ciagac po sadach i tracic kupe
    czasu, nerwow i pieniedzy (bo za zlozenie pozwu Ty przeciez zaplacisz)?

    > wszystkim wali w dekiel z tymi odszkodowaniami. Jak tak dalej pójdzie nic nie
    zrobimy bez osobistego prawnika od odszkodowan - dojdziemy do systemu prawnego

    Po co tu prawnik?? Prawnik to potrzebny bedzie jak bedzie trzeba gwarancje na te
    roboty wyegzekwowac - a znajac zycie to sklep bedzie mial lepszego :D Narazac sie na
    te nerwy za darmo? W zyciu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-05-20 12:39:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > moze go zmusic.

    > A gmina może przenieść studzienkę na drugą stronę jezdni i wtedy on będzie
    > podłączony na terenie sklepu...

    > Nie zakładasz chyba że będą dwie nitki kanalizacji aby każdy miał swoją.
    > Nie wiem jak jest w rzeczonym przypadku, ale np. jak kanalizacja
    > powstawała na wsi u mojej rodziny > to aby mieć studzienkę do której można
    > się podłączyć trzeba było od razu wyrazić zgodę na przyszłe podłączenia do
    > tej studzienki.

    > To niech ten sklep tez placi jemu oplate za zajecie jego kawalka dzialki.

    To niech gmina przeniesie studzienkę i on płaci sklepowi...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-05-20 12:48:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 12:39:25 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > To niech gmina przeniesie studzienk� i on p�aci sklepowi...

    A moze niech sklep sie wybuduje na innej dzialce skoro na tej nie ma dostepu do
    kanalizacji?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-05-20 14:00:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > To niech gmina przeniesie studzienk� i on p�aci sklepowi...

    > A moze niech sklep sie wybuduje na innej dzialce skoro na tej nie ma
    > dostepu do kanalizacji?

    To była ironia.

    A jakby chodziło o dom? Nie rozumiem tej dyskusji. To chyba oczywiste że
    kanalizacja idzie po jednej stronie drogi a podłączane są domy po obu
    stronach i nikt nikomu nie płaci. Tak samo jak idzie jedna nitka gazociągu i
    jeden wodociąg.

    Przypuszczam, że dopinając się do kanalizacji właściciel podpisał odpowiedni
    papier że udostępni teren dla podłączenia przyszłych odbiorców, albo jakieś
    podobne zobowiązanie.

    Pozdrawiam
    Ergie