eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?

  • 21. Data: 2013-05-20 14:03:12
    Temat: Re: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:knd38j$63q$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To była ironia.
    >
    > A jakby chodziło o dom? Nie rozumiem tej dyskusji. To chyba oczywiste że
    > kanalizacja idzie po jednej stronie drogi a podłączane są domy po obu
    > stronach i nikt nikomu nie płaci. Tak samo jak idzie jedna nitka gazociągu
    > i jeden wodociąg.

    U mnie nitki nie ida w dzialkach.

  • 22. Data: 2013-05-20 14:38:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 14:00:15 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > A jakby chodzi�o o dom?

    To jest inksza inkszosc - dom to sasiad, jak chcesz z nim zyc dobrze to trzeba sie
    godzic na pewne ustepstwa - w tym roznego rodzaju niedogodnosci. Sklep to nie sasiad
    - to jest komercyjna maszynka do zarabiania pieniedzy, ktora stac na pokrycie tych
    niedogodnosci. Sklep nie pozyczy Ci kilo cukru jak bedzie nagla potrzeba tylko kaze
    zaplacic - sasiad jak dobry to pozyczy :)

    > Nie rozumiem tej dyskusji. To chyba oczywiste �e
    > kanalizacja idzie po jednej stronie drogi a pod��czane s� domy po obu
    > stronach i nikt nikomu nie p�aci.

    No jak widac w tym wypadku jest inaczej, chyba ze autor wyimaginowal sobie prosbe
    sklepu o udostepnienie jego dzialki w celu podlaczenia do kanalizy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2013-05-20 14:51:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    > jest komercyjna maszynka do zarabiania pieniedzy, ktora stac na pokrycie
    > tych niedogodnosci. Sklep nie pozyczy Ci kilo cukru jak bedzie nagla

    Wybacz ale na tym poziomie nie dyskutuję: Biednemu dam za darmo a skoro
    bogaty to niech płaci jakoś do mnie nie przemawia. Z punktu widzenia kogoś
    kto kupił działkę nie ma znaczenia czy chce postawić dom czy sklep jeśli w
    miejscowym MPZP jest zapisany obowiązek podłączenia się do kanalizacji to
    nie ma możliwości by ktoś sobie ten dostęp zablokował. Pomijając przypadki
    że jakiś urzędnik o czymś zapomniał i nie wpisał służebności albo
    odpowiedniej klauzuli w umowę.

> [...]

    > prosbe sklepu o udostepnienie jego dzialki w celu podlaczenia do kanalizy.

    A co mieli napisać "żądam"? Kulturalnie proszą a jak się nie zgodzi to do
    sądu i ten wyznaczy warunki na jakich masz udostępnić swoją działkę celem
    podłączenia - tak to wygląda przy prądzie. Zawsze najpierw ładnie proszą, a
    nie ładują się bez zapowiedzi na twój teren ze zwyżką albo koparką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2013-05-20 15:20:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 14:51:53 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Wybacz ale na tym poziomie nie dyskutujďż˝: Biednemu dam za darmo a skoro
    > bogaty to niech p�aci jako� do mnie nie przemawia. Z punktu widzenia

    Nie biedny/bogaty (bo sasiad tez moglby byc bogaty lub biedny) tylko bardziej
    komercha / niekomercha. Jakby tam dom dziecka zbudowali to tez bym pozwolil gratis na
    wejscie w teren. Zreszta - moj teren, moja sprawa - dobremu sasiadowi to ja bym
    jeszcze pomogl to wykopac.

    > kto kupi� dzia�k� nie ma znaczenia czy chce postawi� dom czy sklep je�li

    Dla Ciebie nie ma, dla mnie ma. Przypominam ze caly czas mowimy o namacalnych
    uciazliwosciach (halas, kurz, zapadanie sie ziemi z czasem, niewiadomo-jaka estetyka
    ulozenia tego bruku po robocie), a nie o jakims widzimisie "bo tak". I jak pisalem
    wczesniej - dla sasiada jestem w stanie poniesc te koszty i uciazliwosc, dla
    komercyjnego sklepu - nie ma szans, ten co planowal ten biznes doskonale sobie zdawal
    sprawe z sytuacji wiec na pewno ma to wliczone w koszta.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2013-05-20 16:25:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > bym pozwolil gratis na
    > wejscie w teren. Zreszta - moj teren, moja sprawa - dobremu sasiadowi to

    Ale co to ma do rzeczy skoro to gmina buduje kanalizację a gmina jest
    utrzymywana tak samo z ich podatków jak i z Twoich? Właściciel tej działki
    już raz za tę kanalizację zapłacił (opłata adjacencka) i dzięki temu drożej
    sprzedał działkę. Nie ma powodu by nowy właściciel (niezależnie od stanu
    jego konta czy rodzaju planowanej działalności) płacił jeszcze raz sąsiadowi
    za coś co mu się należy.

> [...]

    > ulozenia tego bruku po robocie), a nie o jakims widzimisie "bo tak". I jak
    > pisalem wczesniej - dla sasiada jestem w stanie poniesc te koszty i

    Czyli wracamy do początku gdy jest budowana kanalizacja przychodzą z gminy:
    albo zrobimy po pana stronie i pan się zgodzi aby ktoś z naprzeciwka się
    podłączył, albo po drugiej i pan się podłączy do tamtej studzienki. Czyli
    jak rozumiem wolisz zapłacić więcej za swoje przyłącze aby studzienka była u
    kogoś - Twoja wola. W rzeczonym przypadku najwyraźniej było inaczej - ktoś
    miał taniej kanalizację, ale za to teraz będzie miał chwilowe niedogodności.

    > ten co planowal ten biznes doskonale sobie zdawal sprawe z sytuacji wiec
    > na pewno ma to wliczone w koszta.

    Oczywiście wliczył sobie w koszta opłatę przyłączeniową robociznę i
    gwarancję, ale nic ponadto bo i dlaczego miałby zakładać jakieś dodatkowe
    koszta?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2013-05-20 16:58:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Wybacz ale na tym poziomie nie dyskutuję: Biednemu dam za darmo a skoro
    > bogaty to niech płaci jakoś do mnie nie przemawia.

    Doswiadczenie uczy, ze zasiad tez by sie bal zostawic Ci dziure w ziemi.
    Siec sklepow, moze miec cie w dupie.

    A tak naprawde to ja mysle, ze ubyloby ci tego dobrego serca gdyby jakis
    sklep wlasnie ciebie osobiscie poprosil. Po prostu masz gest bo nie twoje.

  • 27. Data: 2013-05-20 17:49:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 15:20:21 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    na wejscie w teren. Zreszta - moj teren, moja sprawa - dobremu sasiadowi >to ja bym
    Koło mnie dom seniora budują.
    Pozwoliłbyś?
    Aha. To prywatny dom seniora będzie;) Komercha więc.
    Pozwoliłbyś?
    A tak na poważnie- zgadzam się w pełni z tym co piszesz w tym wątku.

  • 28. Data: 2013-05-20 18:44:04
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > odpowiedni papier że udostępni teren dla podłączenia przyszłych
    > odbiorców, albo jakieś podobne zobowiązanie.

    O czym Ty piszez?
    Przecież nie chodzi o to czy pozwolić czy nie tylko jak załatwić sprawę
    związaną z kosztami kopania podwórka oraz kosztami następstw tego
    kopania.
    Sam kilka lat temu pozwoliłem wjechać ciężkim koparkom na moje podwórko,
    właśnie w celu przekopania kanalizacji, która gmina budowała w ramach
    dotacji UE.
    Został rozebrany fragment płotu, a koparki zryły trawniki, krzewy
    owocowe i wjazd na podwórko.
    Właściciel firmy obiecywał, że wszystko przywrócą do stanu pierwotnego.
    Ponieważ płot miałem wymieniać to stwierdziłem, że nie muszą go
    naprawiać, ale za zorane krzewy (porzeczki, agrest, jagody, dwie morele)
    oraz zorane podwórko i uszkodzony wjazd, wyrównają mi teren i przepchną
    ziemię 50m dalej, gdzie teren się lekko obniżał. Tak uzgodniliśmy z
    właścilem firmy. Niestety nie byłem w stanie dopilnować tego osobiście i
    nie wywiązano się z obietnic. Podwórka nie wyrównano, nie ubioto dobrze
    miejsc wykopów i pozostawiono nawet w kilku miejscach kupki ziemi. Nie
    mówiąc już o błocie na całym podwórku oraz koleinach wyrytych
    gąsienicami, przez które nie mogłem wjechac samochodem na własne
    podwórko przez całą zimę.
    Oczywiście byłem świadomy tego, że o przywróceniu wyglądu trawników nie
    ma co nawet marzyć, ani o przesadzaniu krewów, aby powróciły na swoje
    miejsca, ale wyrównanie terenu to raptem 1-2 godziny pracy dla ciężkiej
    maszyny.
    Ponieważ były to uzgodnienia ustne z właścicielem firmy to później się
    wyparł wszystkiego.
    Później musiałem prywatnie wynając koparkę ze spychem oraz ubijarkę,
    płacać 2,5 tys. zł.
    Od tej pory kasa do ręki i papier. Jak się coś nie podoba to wypad.

  • 29. Data: 2013-05-20 18:44:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 16:25:25 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > jego konta czy rodzaju planowanej działalności) płacił jeszcze raz sąsiadowi

    W takim razie niech gmina wyplaci odszkodowanie skoro za podatki wszystkich
    wybudowala kanalizacje do ktorej wpiecia potrzeba przekopac 20mb prywatnego terenu,
    bo tak wynika z tego co autor pisze.

> [...]
    > miał taniej kanalizację, ale za to teraz będzie miał chwilowe niedogodności.

    Ale czemu dorabiasz jakies dziwne teorie? :-) Gdyby podpisal przy budowie tej
    kanalizacji papier, ze zgadza sie bezplatnie na udostepnienie terenu do podlaczenia
    sie, to by nie pisal tego posta. Narazie sprawe przedstawil tak ze sklep chce sie
    wpiac do studzienki ktora jest na jego dzialce, nic wiecej. Zadnych dodatkowych
    papierow czy uzgodnien nigdy nie czynil.

    > Oczywiście wliczył sobie w koszta opłatę przyłączeniową robociznę i
    > gwarancję, ale nic ponadto bo i dlaczego miałby zakładać jakieś dodatkowe
    > koszta?

    Za ingerencje w czyjas prywatna ziemie i teren, za zniszczenie komus kawalka drogi -
    nie przewidzial dodatkowych kosztow!? W takim razie to dupa, nie przedsiebiorca.
    Niech teraz szambo sobie wybuduje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-05-20 18:47:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 17:49:37 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Koło mnie dom seniora budują.
    > Pozwoliłbyś?
    > Aha. To prywatny dom seniora będzie;) Komercha więc.

    Wszystko zalezy co zostaloby zniszczone / przekopane. Jak kawalek pola - prosze
    bardzo :) Choc na komercyjny dom seniora patrzylbym raczej jak na sklep niz dobrego
    sasiada ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.