  • 211. Data: 2014-03-03 14:51:12
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 13:59:28 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > No dobra, a teraz wyobraź sobie taką sytuację, że żona bierze auto,
    > jedzie do fryzjera, bo ją prosiłem, aby w moim imieniu uzgodniła
    > szczegóły usługi, którą będę wykonywał fryzjerowi,
    A żona u Ciebie oficjalnie zatrudniona? Bo wiesz że przy działalności jak zatrudniasz
    małzonka to więcej korowodu niż bys obcego zatrudnił.
    A jak nie zatrudniona a uzgadnia szczegóły zlecenia to znaczy że pracuje na czarno a
    na to tez sa paragrafy;)

  • 212. Data: 2014-03-03 14:57:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ta historyjka tylko potwierdzasz, ze w tym wypadku wyzsza cena lokalna
    > nie ma znaczenia - bo i tak Ciebie to wyjdzie na zero.

    Nie! Na zero wyjdzie tylko przedsiębiorca dymający innego przedsiębiorcę.
    Przeciętny kowalski dwukrotnie zapłaci zawyżoną cenę.

    > Ale rozwinmy
    > ta historyjke.

    > Od kazdego zaplaconego zjedzonego gowna jest sciagany podatek.
    > Jezeli to gowno wysral francuz (carrefour) to Twoja gmina i nasz kraj
    > nie zobaczy ani zlotowki tego podatku. W efekcie budzet nic nie zarobi.

    Nie prawda. Zarobi na podatku od nieruchomości, na podatkach płaconych przez
    pracowników, dostawców, firmy transportowe itd. Dlatego państwom opłaca się
    tworzenie stref przemysłowych i zwalnianie od podatku CIT bo i tak na
    pozostałych podatkach państwo zarobi swoje.

    > Jezeli to gowno wysral lokalny przedsiebiorca - to ten podatek trafi
    > do budzetu i zasili kase Twojej gminy i ogolnie budzetu panstwa.

    Spore uproszczenie - bo co jeśli przedsiębiorca pojedzie na Kajmany i tam
    wyda kasę płacąc lokalny VAT :-) Co Państwu z 20% skoro 80% poszło do
    obcokrajowców?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 213. Data: 2014-03-03 15:00:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 14:03:21 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Patriotyzm jak sam skurwysyn. Przepraszam wszystkich w imieniu Slaska za
    > niego - ja sie do niego nie przyznaje :D
    Pamiętasz co Kaczor gadał :""śląskość jest pewnym sposobem odcięcia się od polskości,
    przypuszczalnie przyjęciem zakamuflowanej opcji niemieckiej";)

  • 214. Data: 2014-03-03 15:06:35
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-03 14:49, Kris pisze:

    > Większość ludzi nie korzysta ze swoich praw. A taki Deichmann daje dwa lata
    pisemnej gwarancji i jeszcze za każdym razem przy zakupie sprzedawczynie o tym
    przypominają.
    > A ludziska butów reklamować masowo nie chcą nie wiem czemu. Jak się telewizor
    popsuje to w ramach gwarancji każdy zgłasza a buty to już krempacja jakaś;)

    No dokladnie.

    > To tak jak ja z butami "garniturowymi"
    > Ale mam już sprawdzone modele i sprzedawców w sieci więc jak zamawiam to pasują.

    Tez mam w sumie trzy sprawdzone marki. Czasem zamawiam przez net, a
    czasem kupuje w sklepie. Zalezy gdzie jakie modele i rozmiary znajde.
    Jak juz czlowiek sobie firme dobierze to pozniej kupuje w ciemno.

    > Ceny trochę inne jak w Deichmannie ale chodzę w tym po 10godz dziennie to byle co
    być nie może.

    No wlasnie.
    Ja co prawda butow garniturowych niemal nie uzywam, ale w tych
    codziennych chce sie dobrze czuc.

    Pozdro.. TK

  • 215. Data: 2014-03-03 15:09:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Pier....sz od rzeczy.

    Jasne :-)

    > Nie mówimy tu o oszukiwaniu pracowników.

    A to jakaś nowa relatywna moralność która określa kogo można oszukiwać a
    kogo nie???

    > Ile czasu prowadziłeś swoją działalność gospodarczą?
    > Śmiem twierdzić i idę o zakład, że się nie mylę, iż nigdy nie prowadziłeś
    > działalności gospodarczej i nie masz najmniejszego pojęcia o jej
    > prowadzeniu.

    ROTFL. Ty znowu wiesz lepiej co ja w życiu robiłem.

    > Niestety zaczynasz prowadzić działalność i się dowiadujesz, że cała
    > buchalteria cię przerasta

    Przykro mi że Cięto przerasta. Szczerze.

    > Ty jak ten US czy ZUS zakładasz z góry, że jednak każdy oszukuje.

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś.

    > Znów pier....sz głupoty.
    > Dam ci swój przykład. W pewnym momencie potrzebowałem aparatu cyfrowego.
    > Kupiłem kompakt za ok. 1500zł. bo wydawało mi się, że taki mi akurat
    > wystarczy. Jednak szybko się okazało, że ten aparat w pewnych warunkach
    > nie spełnia moich potrzeb i oczekiwań i powinienem był jednak kupić
    > porządną lustrzankę z wymienną optyką za ok. 3500-4000zł.

    Nie piszę o Tobie bo nie wiem, czego Ty potrzebujesz do swojej pracy.
    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem. Ten przedsiębiorca o którym pisze
    nie potrzebował aparatu z optyką za 30 tysięcy.

    > Dochodzimy do sedna: Ty uważasz, że wiesz lepiej co mnie jest potrzebne

    Bynajmniej, nie znam Cię i nie oceniam Twoich potrzeb. Odnoszę się do
    znanych mi przypadków.

    > i z góry zakładasz, że nie mam prawa kupić nawet aparatu za 1500zł tylko
    > powinienem kupić za 500zł, a ja natomiast uczę się na własnych błędach i
    > tego doświadczam.

    Weź się ogarnij i przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz... Nie piszę o Tobie
    i nie mam zamiaru oceniać po pozorach czy komuś jest coś potrzebne czy nie.
    Pisałem o konkretnym przypadku gdy aparat za 30 tysięcy _nie_ był potrzebny.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 216. Data: 2014-03-03 15:10:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-03 14:22, Adam pisze:

    > Jaki monopol. FB tworzy spolecznosc, nie odwrotnie.

    Monopol, bo inne portale spolecznosciowe niemal nie istnieja. Mniejsza o
    przyczyny.

    > Zobacz na to co zrobil NTV w polaczeniu z Canal+ (NC+) i co dzialo sie na
    > FB. Tylko i wylacznie dzieki tej akcji francuzi nie wyj**i dziesiatek tysiecy
    > Polakow w kakao.

    Nie powiedzialem, ze FB to wylacznie zagrozenie, a tylko to, ze nie
    nadaza za tym prawo.

    Pozdro.. TK

  • 217. Data: 2014-03-03 15:13:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Patriotyzm jak sam skurwysyn.

    Może nie używaj słów których nie rozumiesz. Potępianie oszustów podatkowych
    jest jak najbardziej patriotyczne w przeciwieństwie do oszukiwania na
    podatkach - bo to z patriotyzmem nie ma nic wspólnego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 218. Data: 2014-03-03 15:15:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 14:57:13 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Nie! Na zero wyjdzie tylko przedsiębiorca dymający innego przedsiębiorcę.
    > Przeciętny kowalski dwukrotnie zapłaci zawyżoną cenę.

    Przedsiebiorca zarabiajac wiecej - wiecej placi swoim pracownikom.
    Ty zdaje sie tego w ogole nie bierzesz pod uwage - ale nie dziwie sie, bo
    taki "standard" narzucily na nas zachodnie korporacje i sieci handlowe.

    Mam wielu znajomych przedsiebiorcow i 90% bardzo chetnie dzieli sie zyskami
    ze swoimi pracownikami, nie traktujac ich jak niewolnikow.

    > Nie prawda. Zarobi na podatku od nieruchomości,

    Grosze w stosunku do tego co powinien placic.

    > na podatkach płaconych przez pracowników,

    Tak, placonych od 1680 brutto albo nawet mniej.

    > dostawców, firmy transportowe itd.

    Wiesz jakie warunki trzeba spelniac zeby dostarczac towary do sieci
    handlowych? Juz to ktos pisal - trzeba ciac koszty na wszystkim - w tym
    i na pracownikach. Tobie sie podoba ze wszyscy (dostawcwy, pracownicy)
    zarabiaja grosze, a zyskuje tylko zachodni wlasciciel ktory dzieki
    optymalizacji podatkowej nie placi podatkow w kraju?

    > Spore uproszczenie - bo co jeśli przedsiębiorca pojedzie na Kajmany i tam
    > wyda kasę płacąc lokalny VAT :-) Co Państwu z 20% skoro 80% poszło do
    > obcokrajowców?

    Dalej nie rozumiesz i wszystko odwrotnie pojmujesz - gdybysmy byli
    bogatym krajem to kajmany przyjezdzalyby do nas. Ale bogactwo nie wezmie
    sie z dymania nas z wszystkiego przez zachod.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 219. Data: 2014-03-03 15:15:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 15:00:35 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Pamiętasz co Kaczor gadał :""śląskość jest pewnym sposobem odcięcia się od
    polskości, przypuszczalnie przyjęciem zakamuflowanej opcji niemieckiej";)

    Ja ja, naturlich ;)

    --
    Adam Sz.

  • 220. Data: 2014-03-03 15:16:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No dobra, a teraz wyobraź sobie taką sytuację, że żona bierze auto, jedzie
    > do fryzjera, bo ją prosiłem, aby w moim imieniu uzgodniła szczegóły
    > usługi, którą będę wykonywał fryzjerowi, a przy okazji robi sobie trwałą.
    > Czy był to użytek w celach prowadzenia działalności czy też li tylko
    > prywatny?

    _Moim_ zdaniem jeśli zrobiła to _przy_ _okazji_ to jak najbardziej był to
    użytek w ramach działalności. Tak samo jak odwożenie dzieci _po_ _drodze_ do
    pracy itd.

    Choć oczywiście to _moja_ interpretacja bazująca na prawie moralnym a nie
    państwowym.

    Pozdrawiam
    Ergie