  • 81. Data: 2014-02-27 21:27:18
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 15:10:14 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Ech, następny. Co to znaczy łupi. Zabiera i zakopuje? Te pieniądze nie
    > znikają i wrócą do obywateli w postaci zasiłków emerytur, dróg, przedszkoli
    > służby zdrowia lub obniżki podatków.

    ROTFL.
    Ja mysle ze raczej pojda w kolejny palac ZUS albo rozrosnieta do granic
    mozliwosci biurokracje (po cholere nam tyle urzednikow? No skoro prawo
    jest tak skomplikowane to i do kontroli potrzeba ich duzo). Taki urzednik
    nic nie wytwarza - to on jest pasozytem na utrzymaniu panstwa, nie
    przedsiebiorca.

    > i co? Armia urzędników którzy będą te kary egzekwować?

    Po co armia? Jak zasady beda bardzo proste to wystarczy zapewne 10 x
    mniej urzednikow do kontrolowania tego. Im bardziej skomplikowane prawo
    tym wiecej aparatow kontroli i karania trzeba. Po co? Zeby swojego
    obywatela udupic? Potraktuj panstwo jako matke ktora ma na utrzymaniu
    swoje dzieci - czy matka Polska troszczy sie o swoje dzieci? Nie!

    > Przepisy już były jasne i proste i to właśnie wtedy pojawili się oszuści.

    Oszusci beda *zawsze*. Kwestia ilu jest tych oszustow i czy panstwo
    na tym wyjdzie in plus czy in minus. Calosciowo - jako panstwo i jako
    obywatele.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2014-02-27 21:31:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 15:25:08 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Gdzieś tam wyżej pisze o naszych lokalnych kupcach. Oprócz tego mamy 6 biedronek,
    Netto, Lidl, Bricomarche + Intermarche(to franszyzny więc lokalni biznesmeni
    zarabiają)+ Kaufland i Tesco. I tak się zastanawiam bo danych nie mam: kto więcej
    płaci podatków nasi "kupcy" czy sieci handlowe?

    http://www.fronda.pl/a/zobacz-ktora-siec-handlowa-pl
    aci-podatki-w-polsce,33339.html

    (akurat zrodlo przypadkowe)

    Jak widac tylko biedronka - cala reszta nie placi zadnego podatku.
    Korporacje maja prawnikow do "optymalizacji podatkowej" i nic nie placa.

    Powinien byc CIT od przychodu, a nie od zysku.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2014-02-27 21:54:53
    Od: k...@g...com

> [...]
    zarabiają)+ Kaufland i Tesco. I tak się zastanawiam bo danych nie mam: kto więcej
    płaci podatków nasi "kupcy" czy sieci handlowe?

    Duże sieci handlowe jeśli nie płacą podatków to robią to w ramach przepisów. Drobni
    jak nie płacą to oszukują. tak to mniej więcej wygląda. Pomimo że może i duże sieci
    nie płacą albo płacą mało to są potrzebne jak powietrze do oddychania. Z punktu
    widzenia klienta bo zapewniają niskie i stabilne ceny. jak by nie było marketów to
    rdzenni patrioci sklepikarze obdarli by ludzi ze skóry. W sklepie obok ceny są
    średnio o 30% wyższe niż w Realu albo Biedronce. Oczami wyobraźni widzę jakie by były
    gdyby nie było konkurencji dużych sklepów. Z punktu widzenia krajowego producenta i
    dostawcy sieci tez są dobre. Nie ma kontygentów na dostawy do marketów a wszyscy
    bardzo się starają żeby od nich brały towar. Szkoda ze tylko krajowe jest tam
    jedzenie, ale co zrobić jak w Polsce przemysł nie istnieje.

  • 84. Data: 2014-02-27 21:58:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 21:31:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Jak widac tylko biedronka - cala reszta nie placi zadnego podatku.
    > Korporacje maja prawnikow do "optymalizacji podatkowej" i nic nie placa.

    Drobni przedsiębiorcy jeszcze lepiej optymalizuja;)
    > Powinien byc CIT od przychodu, a nie od zysku.
    Uderzyło by to równiez w drobnych przedsiębiorców;)

  • 85. Data: 2014-02-27 22:05:49
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 21:27:18 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > Oszusci beda *zawsze*. Kwestia ilu jest tych oszustow i czy panstwo
    >
    > na tym wyjdzie in plus czy in minus. Calosciowo - jako panstwo i jako

    W Lodzi zlikwidowano 400 dużych przedsiębiorstw. Każde z nich wysyłało do ZUSu jeden
    dokument zbiorczy. Teraz jest z 50 000 firm na miejsce tych czterystu. każda wysyła
    więcej niż jeden dokument. To kurwa ci co w zusie pracują mają pod mostami i w
    kanałach te papierzyska obrabiać. Czy stawiają pałace? Nie, taka jest teraz moda
    stawiania budynków biurowych. W Łodzi podobno ZUS wynajmuje cały wieżowiec. Tak
    słyszałem. Podobno też buduje nową siedzibę. Oni nie robią tego bo mają za dużo kasy
    tylko po to że może we własnym taniej. Grupa budowlana i wiele razy były tematy jak
    to w wynajmowanym drogo a jak postawić własne to tanio. To może żeby być uczciwym,
    jeśli jesteś we frakcji ze we własnym tanio, warto nie zmieniać zdania żeby tani
    poklask dostać.

  • 86. Data: 2014-02-27 22:45:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 16:36, Ergie pisze:

    > A wyższe ceny usług to niby nie? Coraz bardziej argumentacja Ci się
    > rozjeżdża.

    A wez sobie sprawdz co jest w koszyku i jaki ma udzial w CPI to moze
    czegos sie dowiesz. Chcesz sie przepychac kolejnymi bzdurnymi tezami to
    prosze bardzo, ale na tym poziomie to ja chyba nie mam ochoty. Bo zaraz
    dowiemy sie, ze inflacja jest niska bo lokomotywy stanialy, albo bedzie
    wyzsza bo ceny opon do Airbusa A380 wzrosly?

    > I jakie były wpływy???
    > To co chodziło o budżet czy może jednak by postraszyć kierowców?

    > Przestań manipulować!!!
    >
    > "stawiać fotoradary _zamiast_ budować drogi".

    > Czy powtarzanie wielokrotnie prostowanych bzdur i podpieranie
    > zmanipulowanym cytatem to dorosłość???

    Ale ubodlo, ja cie... Pewnie masz tam popiersie premiera w sypialni,
    albo w salonie obok telewizora?
    I to Twoim zdaniem usprawiedliwia wpisanie wplywow z sufitu do budzetu?
    I to tez przekonuje Cie do myslenia, ze chodzilo o bezpieczenstwo? A
    wzrost akcyzy na alkohol to walka z nalogiem? Wez sam dorosnij, bo od
    czasow prohibicji w stanach jakos to sie nie udalo. Co jak widac nie
    przeszkadza trafiac wyswiechtanymi frazesami w podatny jak Ty grunt.

    Zycze nadal dobrego nastroju.. TK

  • 87. Data: 2014-02-27 22:51:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 21:58, Kris pisze:

    > Drobni przedsiębiorcy jeszcze lepiej optymalizuja;)

    Moze tak, moze nie, ale wazna tez jest skala. Sieci generuja miliony
    zyskow transferowanych do wlascicieli.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2014-02-27 22:58:14
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 16:46, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > Co to znaczy nasze warunki? Z roku na rok przeciętnego Polaka stać na
    > coraz lepsze auto i coraz więcej paliwa. Kiedyś te "nasze warunki"
    > dorównają do europejskich ale nie da się nadrobić 50 lat zastoju w lat 20.

    I to jest powod dla ktorego powinnismy placic tyle samo euro za np.
    paliwo, zarabiajac tak ze cztery razy mniej?
    Ola boga no Ty to jestes masochista. Nie daj Boze wiecej takich glosow.

    > Też bym chciał byśmy tych innych dogonili w ciągu ułamka sekundy, ale
    > jak na razie wydajność naszych współobywateli nie chce rosnąć takim
    > tempem :-)
    >
    > Ja się cieszę, że ciągle gonimy i ciągle nam to lepiej wychodzi niż
    > naszym wschodnim sąsiadom, a czasem południowym też.

    To poczytaj o Islandii. Cale szczescie dla nich, ze UE nie nakazala im
    np. ratowania bankow.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2014-02-27 23:01:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 16:50, Ergie pisze:

    > Wiesz moje zadłużenie też mocno urosło jak zainwestowałem w dom i to
    > jest niesamowite jak można wciąż nie rozumieć że nie jest istotna
    > wysokość zadłużenia sama w sobie tylko czy te pieniądze zostały
    > przejedzone czy zainwestowane np. w nowe drogi.

    Wez wyluzuj. Budowa domu to zadna inwestycja, to w czystej formie
    konsumpcja. Przejadles pieniadze ktorych jeszcze nie zarobiles.

    > Z ciekawości jaki?

    No Ty nam powiedz jaki jest cel nie obnizania podatkow i wynajdowania
    kolejnych, oczywiscie dla naszego dobra i sprawiedliwosci spolecznej.

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2014-02-27 23:03:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > dowiemy sie, ze inflacja jest niska bo lokomotywy stanialy, albo bedzie
    > wyzsza bo ceny opon do Airbusa A380 wzrosly?

    Sprecyzuj czy dla Ciebie inflacja to to co wyznacza arbitralny koszyk a nie
    to o ile rosną obciążenia przeciętnego kowalskiego? Bo wiesz, dla mnie (i
    chyba nie tylko) inflacja to wzrost cen. Wszystkich proporcjonalnie w
    stosunku do ich znaczenia a nie tylko tych co są w koszyku. I wiesz nie ma
    znaczenia czy na fryzjera i dentystę wydam rocznie 100zł więcej. Czy może o
    te 100zł więcej wydam na droższe jedzenie istotna jest suma zmian cen.

> [...]

    > "stawiać fotoradary _zamiast_ budować drogi".

    > Ale ubodlo, ja cie... Pewnie masz tam popiersie premiera w sypialni, albo

    Żegnam. Nie mój poziom. Bzdury mogłem prostować, marne próby manipulacji
    demaskować, ale nie mam zamiaru dyskutować na poziomie przedszkola. Pisałem
    Ci już nie raz to nie "mój" rząd, ale skoro według Ciebie gdy prostuję
    pisane przez Ciebie bzdury jestem zwolennikiem premiera to nie mamy o czym
    dyskutować.

    Pozdrawiam
    Ergie