  • 11. Data: 2011-08-16 07:58:24
    Temat: Re: Dom na raty lub więksa działka
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > Czy jest sens budować się "na raty" w zamian za znacznie lepszą, ale
    > droższą działkę? Powiedzmy, że stawiamy "plan minimum" (kuchnia, łazienka,
    > dwa pokoje, kotłownia), ale w zamian mamy dużą, dobrze zlokalizowaną
    > działkę. I w bliżej nieokreślonej przyszłości dobudowujemy resztę za
    > odłożone pieniądze.
    >
    > Alternatywą jest większy dom pod klucz na mniejszej, gorzej położonej
    > działce, z dłuższym dojazdem, od gorszej strony miasta, itp.

    Ja wyszedłem z założenia, ze działka musi byc w dobrej lokalizacji
    chociaż mialabybyc 2x droższa.

    Jak poźniej przeliczysz czas stracony na dojazdy do pracy, do szkoły dzieci
    bilety , dojazdy do marketów, dużo tego by się uzbierało, kto Ci odda czas
    stracony w aucie?

    Jak juz zaczniesz budowę to po prostu na pierdoły nie będziesz wydawal
    pieniędzy, a każe 100zł
    to się przyda.

    W dobrej lokalizacji szybciej sprzedać można taki dom, jak Ci się znudzi
    albo zechcesz coś innego,
    pozatym jak nie masz dużo finansów wybuduj mały domek z poddaszem użytkowym,
    bez jego wykończenia, bez piwnicy i zrobisz to w cenie mieszkania bez
    problemu nie licząc działki.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-08-16 09:12:34
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > W drugim przypadku przez 20 lat plujemy sobie w brodę, że nie kupiliśmy
    > pierwszej działki ;) Ale mieszkamy od razu i czekają nas tylko remonty.
    >
    > Którą wersję byście wybrali?

    Jestem za wariantem z dobra lokalizacja i mniejszym lub gorzej
    wyposazonym domem.

    Bezcenne jest miec do miasta 3km, a nie 15.

  • 13. Data: 2011-08-16 09:13:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.08.2011 00:47, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > dwa pokoje, kotłownia), ale w zamian mamy dużą, dobrze zlokalizowaną
    > działkę. I w bliżej nieokreślonej przyszłości dobudowujemy resztę za

    Przez "dobudowanie" rozumiesz rozszerzenie fundamentów i postawienie
    nowych murów? (przynajmniej tak wynika z dalszej części)

    W to bym się nie bawił - same kłopoty formalne i poważne techniczne.

    Natomiast spróbuj pomyśleć o nieco mniejszym, niż "wymarzony" domu,
    który "plan minimum" spełni na parterze, ale będzie miał też łatwe do
    adaptacji/wykończenia (może nieco podwyższone) poddasze.

    W tej opcji dodatkowe miejsce na potencjalną przestrzeń mieszkalną jest
    "darmo", nie masz problemów z pozwoleniami ani z "domkiem Frankensteina"
    na "szwach" ;)

    Kuchnia, łazienka, kotłownia i dwa pokoje to standardowy parter
    większości projektów.

  • 14. Data: 2011-08-16 09:37:29
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    A dla ilu osób ten dom miałby być i czy z piętrem/poddaszem użytkowym? Są
    projekty, które można sobie zaadaptować dla własnych potrzeb, ale tę
    umiejętność chyba dopiero nabędziesz po budowie pierwszego domu:-) Ja mam
    200 m2 dla 3 osób z poddaszem a teraz bym już tylko 80-100 m2 budował i
    partertówka bez żadnego poddasza z tanim dachem dwuspadowym a nie fikuśnymi
    lukarnami czy oknami dachowymi. Lepiej jest budować od razu ściany i nie
    kończyć części niż później bujać się po urzędach i załatwiać pozwolenia.

    --=olo=--

  • 15. Data: 2011-08-16 14:14:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup

    >Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    > kominiarski i certyfikat energetyczny [zrobiłem za 60 zł].

    >za ile?????

    Ok 60zł za tyle faktycznie teraz robią certyfikaty- patrz Allegro.

    >legalny?

    Musi być legalny, gość robiacy taki certyfikat musi mieć przeciez stosowne
    uprawnienia

    >ktoś coś liczył czy tylko papier sprzedał?

    Żeby sprzedać papier musi policzyć. A ten certyfikat to tylko kolejny nic
    nie dajacy papier ale jest wymagany do odbioru więc trzeba robić. Z poczatku
    pamietam chcieli za taki certyfikat nawet ponad 1000zł , teraz ceny spadły
    poniżej 100zł

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 16. Data: 2011-08-16 14:19:24
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    [ciach]

    > kominiarski i certyfikat energetyczny [zrobiłem za 60 zł].

    za ile?????
    legalny?
    ktoś coś liczył czy tylko papier sprzedał?

    pozdr
    przemek.

  • 17. Data: 2011-08-16 16:01:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.08.2011 16:14, Kris pisze:

> [...]
    > nic nie dajacy papier ale jest wymagany do odbioru więc trzeba robić. Z
    > poczatku pamietam chcieli za taki certyfikat nawet ponad 1000zł , teraz

    Pewnie dlatego, że ludzie rzucili się do robienia uprawnień, a za mało
    kończonych budów żeby tę podaż usługi skonsumować.

  • 18. Data: 2011-08-16 17:59:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Pewnie dlatego, że ludzie rzucili się do robienia uprawnień, a za mało
    > kończonych budów żeby tę podaż usługi skonsumować.

    Ale to tylko 'lepiej', bo na końcu budowy to każdy chyba jest już u
    kresu sił... finansowych :-) i tysiaka jeszcze dodatkowo na kolejne
    widzimisię urzędnicze, to już może boleć.

    pozdr
    Robert G.

  • 19. Data: 2011-08-16 20:29:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.08.2011 19:59, robercik-us pisze:

    > Ale to tylko 'lepiej', bo na końcu budowy to każdy chyba jest już u
    > kresu sił... finansowych :-) i tysiaka jeszcze dodatkowo na kolejne
    > widzimisię urzędnicze, to już może boleć.

    Zgadzam się.

    Mnie to nie dotyczyło, bo zgłosiłem zakończenie budowy "rzutem na taśmę"
    przed wejściem przepisu w życie ;)

  • 20. Data: 2011-08-17 07:32:37
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > sił... finansowych :-) i tysiaka jeszcze dodatkowo na kolejne widzimisię

    Zeby bylo smieszniej to osoba uprawniona do sporzadzania certyfikatow nie
    moze sama dla swego domku takiego zrobic :)