  • 1. Data: 2009-03-22 15:24:24
    Temat: Drzwi przesuwne - opinie
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Czy macie jakieś dobre/złe doświadczenia w temacie praktycznego zastosowania
    drzwi przesuwnych (chowanych w ścianie, ale tez "doklejonych" do niej).
    Mam w projekcie takei drzwi pomiędzy kuchnia a jadalnią z uwagi na to, że
    pewnie 90% czasu będa otwarte...
    Ale zastanawiam się nad zrobieniem takich drzwi do zejścia do
    piwnicy/garażu. Moje obawy budzi jednak szczelność takich drzwi (zapachowa i
    temperaturowa).
    No i czy w ogóle użytkowanie drzwi przesuwnych jest równie wygodne jak
    normalnych bo niestety nie miałem kontaktu na codzień z takowymi....
    Cy np robienie drzwi przesuwnych z wiatrołapu do korytarza (holu) ma sens?
    (chciałbym uniknąc problemu skrzydła zabierającego miejsce).
    Wszelkie uwagi sugestie mile widziane.

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-03-22 17:51:00
    Temat: Re: Drzwi przesuwne - opinie
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 22.03.2009 Mariusz <m...@n...net> napisał/a:
    > Czy macie jakieś dobre/złe doświadczenia w temacie praktycznego zastosowania
    > drzwi przesuwnych (chowanych w ścianie, ale tez "doklejonych" do niej).

    Tak 'przyklejane'
    Minusy
    - potrafią być głośne (nie wiem, może są jakieś ciche prowadnice
    z rolkami, ale nawet jak będą ciche na początku, to nie wiadomo czy z
    biegiem czasu się nie wyrobią). Poza tym dolna prowadnica jest tylko
    cierna i ma luz więc trochę się 'telepie'.
    - Są mniej szczelne - na pewno - do garażu to IMHO niebardzo. Jednak
    żadnych uszczelek tam nie ma. (wpuszczone będą pewnie ciut bardziej
    szczelne, ale na pewno nie bardziej niz uchylne)
    - jeśli są ładne drewniane - są ciężkie. Zdecydowanie łatwiej jest
    uchylić skrzydło niż odsunąć - tam gdzie będzie częsta potrzeba
    otwarcia/zamknięcia - lepiej dać uchylne, no chyba, że jakieś lekkie
    przesuwne.

    Plusy
    - no.. mogą się podobać ;)
    - zabierają mało miejsca (to jedyny argument który do mnie na dziś
    przemawia, a kiedyś wszędzie chętnie widziałbym przesuwne).
    Sam planuję zrobienie u siebie drzwi przesuwnych, bo inne po prostu
    się nie zmieszczą. Natomiast będzie to jakieś lekkkie coś (jeszcze
    nie wiem co ;). Drugie drzwi będą harmonijkowe synchroniczne. Powód
    jw.

    Te drzwi o których piszę, że to drzwi do toalety - czyli muszą być zawsze
    zamykane ;) Są ładne, duże, ciężkie, niewygodne ;) No i w tym miejscu
    spokojnie mogłyby być uchylne - miejsca jest dość.
    Jeśli chodzi akurat o zapachy - tam problemu nie ma - wentylacja jest
    dobra.

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 3. Data: 2009-03-22 18:19:54
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Wszelkie uwagi sugestie mile widziane.

    Ja sie podepne:

    - jak realizuje sie zamykanie tych drzwi tj jakis skobel/zamek na
    klucz/zasuwa ? Czy jest to wykluczone przy przesuwnych ?

    - systemy bez szyny dolnej (drzwi "wisza" na szynie gornej, z dolu jest
    tylko tzw slizgacz - jak to sie sprawuje w praktyce ? ten slizgacz jest z
    dołu jakis filcowany ? na płytkach to moze normalnie "jezdzic" ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-03-22 18:41:32
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 22.03.2009 Kane <s...@s...pl> napisał/a:

    > Ja sie podepne:
    >
    > - jak realizuje sie zamykanie tych drzwi tj jakis skobel/zamek na
    > klucz/zasuwa ? Czy jest to wykluczone przy przesuwnych ?

    są zamki - takie skobelki
    pierwszy lepszy z alledrogo:
    http://allegro.pl/item578046096_zamek_hakowy_do_bram
    _przesuwnych_72_60_faktura_vat.html

    > - systemy bez szyny dolnej (drzwi "wisza" na szynie gornej, z dolu jest
    > tylko tzw slizgacz - jak to sie sprawuje w praktyce ? ten slizgacz jest z
    > dołu jakis filcowany ? na płytkach to moze normalnie "jezdzic" ?

    Nie. Plastik czy teflon, ew alu. Drzwi na tym nie jeżdżą tylko są
    prowadzone. Wiszą na górnej szynie.

    Szczegóły
    http://www.laguna.pl/pl/content/index/read/id/90/tit
    le/Lider.html
    na dole strony. Sposoby - jak podano są różne. Ale przy każdym sposobie
    jest trochę luzu. Faktycznie może warto byłoby dać trochę filcu,
    przynajmniej drzwi nie będą się tłukły ;)

    Przy okazji: na tej stronie są kompletne instrukcje, z wymiarami. Warto
    skorzystać, można zrobić samemu czy drzwi, czy szafę przesuwną.
    Z innych stron nie korzystałem, to nie wiem jak to wygląda.

    pzdr, szadok

  • 5. Data: 2009-03-23 13:04:51
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Tez sie podepne do drzwi przesuwnych.

    Mam w projekcie takie tylko sa one na zewnatrz domu, oczywiscie pod
    zadaszeniem i to w taki sposob, ze deszcz sie nie dostanie. Natomist
    beda narazone na standarode warunki pogodowe jak wiatr, wilgoc, cieple
    powietrze. Nie musza byc piekne jedyny warunek to wytrzymalosc (zeby
    po 1 sezonie nie rozlecialy mi sie) i jak najnizsza cena.
    Wstepne oferty firm sa takie, ze wychodza te drzwi jako najdrozsze w
    domu. Oczywiscie wynika to czesciowo z niezrozumienia zastosowania,
    poniewaz proponuja mi niskie progi, z super zabezpieczeniami i
    odpowiednimi okuciami itd. one musza tylko zakrywac pomieszczenie w
    okresie zimowym bo w letnim beda caly czas otwarte.
    Czy moze ktos mi podpowiedziec jak takie drzwi zrobic najtaniej?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-03-23 18:41:00
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 23.03.2009 Dy <d...@m...com.pl> napisał/a:
> [...]
    > okresie zimowym bo w letnim beda caly czas otwarte.
    > Czy moze ktos mi podpowiedziec jak takie drzwi zrobic najtaniej?

    No najtaniej to będzie pewnie dobrać odpowiednie skrzydło, takie, żeby
    spełniało Twoje założenia co do trwałości, kupić okucia...
    i zrobić samemu ;) Prowadnice przykręcasz do ściany z góry, z dołu;
    przykręcasz do skrzydła wózki. Wózki mają regulację, więc jakieś błędy
    montażowe wybaczą ;)
    IMHO montaż takich drzwi jest o wiele prostszy niż osadzanie drzwi
    uchylnych. No chyba, że jest kaseta - czyli drzwi wpuszczane, ale chyba
    też nie powinno być problemu, tylko kaseta pewnie z 800 na dzień dobry.

    Możesz jeszcze popytać w firmach montujacych szafy do zabudowy - to
    temat w sumie pokrewny - może oni Ci tanio zrobią.

    BTW: jak masz namiary netowe na te oferty na te drzwi z superokuciami,
    daj jakiegoś linka, z ciekawością obejrzę.

    pzdr, szadok

  • 7. Data: 2009-03-24 09:11:15
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > pzdr, szadok
    > --
    > 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    >                         śp. babcia
    > ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail

    rzeczywiscie, nie pomyslalem o takim prostym rozwiazaniu. Sprobuje.
    Co do firm, o ktore pytasz to niczego odkrywczego ci nie podam sa to
    zwykle firmy produkujace okna i (tez czasami) drzwi. Poniewaz w
    projekcie sa to drzwi przesuwne to wymyslaja chlopcy cuda. Do tego
    stopnia wlasnie ze drzwi najprostsze wychodza najdrozej :)
    Np.:

    www.venessa.com.pl
    6'751.00
    ORTIS
    7'813.00
    www.gebauer.waw.pl
    11'190,00 (sam w to nie wierzę ale tyle wychodzi po zsumowaniu)
    welet.pl
    8'778,00
    M&S Pomorska Fabryka Okien Sp. z o.o
    7.482,11

    itd. jesli beda cie interesowaly jeszcze jakies inne firmy napisz.
    zamiescilem tylko takie, ktore na szybko moglem sprawdzic. Wiecej
    musze siegnac do calej poczty.

    Pozdrawiam
    Dy