  • 1. Data: 2009-03-22 10:23:10
    Temat: fundamenty
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    Mam pytanie czy w świetle obecnych przepisów można beton na fundamenty
    robic samemu na budowie, czy trzeba koniecznie kupowac z betoniarni ?

    --
    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2009-03-22 10:29:42
    Temat: Re: fundamenty
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Krzysiek M. pisze:
    > Mam pytanie czy w świetle obecnych przepisów można beton na fundamenty
    > robic samemu na budowie, czy trzeba koniecznie kupowac z betoniarni ?

    Jakich przepisów?
    Jak na mój gust to możesz sobie nawet kijem od miotły mieszać beton w
    wiaderku.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-03-22 10:43:19
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    RudeBoy napisał(a):

    > Jakich przepisów?
    > Jak na mój gust to możesz sobie nawet kijem od miotły mieszać beton w
    > wiaderku.

    Budowlany dotyczacych np tego, że na fundamenty ma iść beton b25

    --
    Krzysiek M.

  • 4. Data: 2009-03-22 10:46:17
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Krzysiek M. pisze:

    > Budowlany dotyczacych np tego, że na fundamenty ma iść beton b25

    Jaki??
    B25?
    Pokaż mi ten przepis.
    Fundamenty czego? Budki na drewno, domku jednorodzinnego czy może 40
    piętrowego biurowca?

  • 5. Data: 2009-03-22 11:22:12
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    RudeBoy pisze:

    > Jaki??
    > B25?
    > Pokaż mi ten przepis.

    Norma, popularnie zwana, żelbetowa (Konstrukcje betonowe, żelbetowe i
    sprężone. Obliczenia statyczne i projektowanie). Ta oto Polska Norma
    mówi, że niższej klasy betonu niż B15 nie powinno się przyjmować. A to
    jaki beton ma iść to np. w opisie tech. do projektu konstrukcji obiektu
    jest (powinno być).

    > Fundamenty czego? Budki na drewno, domku jednorodzinnego czy może 40
    > piętrowego biurowca?

    Jakby budował 40 piętrowy biurowiec to takich pytań raczej by nie zadawał ;)

  • 6. Data: 2009-03-22 11:39:01
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie czy w świetle obecnych przepisów można beton na fundamenty
    > robic samemu na budowie, czy trzeba koniecznie kupowac z betoniarni ?
    >
    > --
    > Krzysiek M.

    Ja co prawda zalewałem 4 lata temu.
    Ale nie sądze aby coś się zmieniło w tym aspekcie.
    Zalewałem z betoniarki a nie gruchy.
    Głównie z powodu tego że wykopy pod fundamenty
    były w kiepskim stanie. Gdybym lał z gruchy musiałbym
    wszystko doprowadzić do porządku. A tak to na bierząco
    "łatałem" jakimiś dechami, blachami te ściany wykopu które się
    obsunęły. Co do kosztów to nie ma dużej różnicy.
    Beton z gruchy brałem na stropy.
    Najważniejsze to żeby zalać dość szybko aby nie było
    za bardzo na raty no i skład betonu na fundament.
    Takie rzeczy jak rodzaj (klasa) betonu są w projekcie,
    bo może byc to kurnik albo wieżowiec.
    Zamawiasz pospółkę, cement, odpalasz betoniarkę i ognia.
    "Lej wodę, syp piach - nie żałuj materiału"
    A tak serio to oczywiście cementu odpowiednia ilość.
    To że coś zamówisz, kupisz to nie znaczy że będzie lepsze.
    Ja zamówiłem kręgi na studzienki kanalizacyjne i jedna z nich
    rozsypała się pod samochodem z pospółką. Wyrwałem od
    wykonawcy kręgów kasę i sam zrobiłem. Zaręczam że ta
    wykonana przeze mnie jest o znacznie większej wytrzymałości.

    Pzdr
    J23

  • 7. Data: 2009-03-22 12:10:47
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Mam pytanie czy w świetle obecnych przepisów można beton na fundamenty
    > robic samemu na budowie, czy trzeba koniecznie kupowac z betoniarni ?

    zdaje sie ze w swietle tych przepisow nie ma obowiazku
    posiadania jakiegokolwiek zaswiadczenia o uzytej klasie betonu.
    W projekcie jest zawarta przez konstruktora wymagana klasa
    betonu i to chyba wszystko.

    A tak z innej beczki, czy ktos moze wie ile kosztuja badania
    probek betonu? Takie probki mozna pobrac smodzielnie i wyslac,
    czy robi sie to w jakis specjalny sposob przez laboranta - mieszajac
    jeszcze mokry beton z odczynnikami?

    Pzdr
    Darek

  • 8. Data: 2009-03-22 16:52:11
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    detektyw pisze:
> [...]

    > mówi, że niższej klasy betonu niż B15 nie powinno się przyjmować. A to
    > jaki beton ma iść to np. w opisie tech. do projektu konstrukcji obiektu

    No to B15 a nie B25

  • 9. Data: 2009-03-22 18:40:17
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    RudeBoy pisze:

    > No to B15 a nie B25

    Akurat na fundamenty, zależy co z obliczeń konstruktorowi wyjdzie. Z
    drugiej strony gdyby ława strzeliła w poprzek to uuu...

  • 10. Data: 2009-03-22 19:02:17
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

> [...]
    > że niższej klasy betonu niż B15 nie powinno się przyjmować. A to jaki
    > beton ma iść to np. w opisie tech. do projektu konstrukcji obiektu jest

    norma normą, ale trzeba pamietać, że nie jest to dokument z mocą prawną
    jest bo jest i tyle

    pozdrawiam