  • 21. Data: 2010-09-14 04:42:19
    Temat: Re: Dylemat kosiarkowy
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:i6m6sc$1h6$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    -pd-dostaw-ole-i1218287095.html
    h=35&products_id=136

    > Przy takiej wielkości i równym terenie oraz częstym koszeniu wystarczy
    > http://www.iglak.pl/trawnik/koszenie.htm
    > albo takie
    > http://www.e-kosiarki.pl/go/_category/?idc=id_98
    > z koszem, abyś nie musiał grabić trawy.
    > Koszę taką mechaniczną kosiarką 400 m2 bez problemu.
    > A nawet nauczyłam się ją naprawiać :-)))
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Mam MF 70 z kosiarką rotacyjną, zagregowany z nią jest dosyć długi, ale
    wrzucałem sprzęgło i wywijałem nim między krzakami jak w tańcu, ale ja
    ważyłem nawet do 125 kg. Dla uwagi zakładających ogrody - bierzcie pod uwagę
    serwis ogrodowy. Dawniej byle urządzenie było projektowane było tak, że ktoś
    kto pierwszy raz bierze się za obsługę miał mnóstwo pracy z wybebeszeniem go
    do naprawy. Tutaj jest analogia - trzeba tak planować nasadzenia, aby się
    później nie utyrać przy utrzymaniu. Zwłaszcza gdy te osoby są starsze lub
    zbliżają się do tego wieku.
    Uprawy czasem muszą być pryskane - nie można tych zabiegów ochronnych
    przeprowadzać, gdy w zasięgu są rośliny jadalne. Maruda takie nasadzenia
    zrobiła, że nie mogę nawet pługiem czy glebogryzarką zadziałać, pryskanie
    też jest niemożliwe - w tym roku nie zjadłem ani jednej śliwki z kilku
    drzew.

  • 22. Data: 2010-09-14 17:12:05
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat dla mnie jest poważna i oczekuję konkretnej odpowiedzi, podpowiedz.
    > Nie chcę kosiarki elektrycznej bo takową miałem na poprzednim mieszkaniu i
    > więcej juz nie chcę. Jeśli mam kupić jakiś shit w supermarkecie i się z
    > nim później męczyć, może warto dodac parę groszy i kupić coś co posłuży mi
    > dłużej. Jeżeli kosiarki które podałem wyżej wg Ciebie sa za dobre/drogie
    > na moje potrzeby to podaj propozycje w miarę przyzwoitej, markowej,
    > niedrogiej i sprawddzonej kosiarki.
    Wiesz co?
    Przekornie zaproponowałabym Ci jednak kosiarkę elektryczną. Ale niezłą.
    Używamy Al-ko (AL-KO Comfort 40E) i jest... świetna. Lekko chodzi, tnie jak
    burza, łatwo ustawić wysokość cięcia i co mnie zachwyca.. zbiera liście z
    trawnika jak rasowy odkurzacz. Mulczowania jeszcze nie próbowaliśmy.
    Ma jedną wadę. Konstruktorzy przechytrzyli i próbowali (chyba) zapobiec
    przepełnieniu kosza w oparciu o wyrównywanie ciśnień (jest jakaś durna
    klapeczka, która zaraz pokrywa się trawą i otwiera sie pokrywa). Ale
    wiesz... wystarczy położyć ..siekierkę :-) (świetnie zahacza się o uchwyt).
    A kosiarka kosztuje koło 500 PLN, co jest jej niebagatelną zaletą. I nie
    dmucha spalinami prosto w nos.
    MK

  • 23. Data: 2010-09-14 17:37:48
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości > Wiesz co?
    > Przekornie zaproponowałabym Ci jednak kosiarkę elektryczną.

    Wszystko ok, tylko jak pomyslę o rozwijaniu 50m kabla, a potem jeszcze sie z
    nim motac, to już niech mi dmucha w nos.

  • 24. Data: 2010-09-14 20:46:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Sep 2010 19:37:48 +0200, severin napisał(a):

    > Wszystko ok, tylko jak pomyslę o rozwijaniu 50m kabla, a potem jeszcze sie z
    > nim motac, to już niech mi dmucha w nos.

    Też wolę to, niż rozwijanie i zwijanie... 200 m kabla :-D

  • 25. Data: 2010-09-15 05:08:38
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    w tym roku nie zjadłem ani jednej śliwki z kilku
    > drzew.

    Robale czy choroba?

  • 26. Data: 2010-09-15 05:31:52
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> wrote in message

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > w tym roku nie zjadłem ani jednej śliwki z kilku
    >
    > Robale czy choroba?

    Wszystko na raz. Straciłem działkę, co prawda Maruda zbiera resztki, ale już
    nie inwestuję w działkę.

  • 27. Data: 2010-09-15 07:35:11
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    > Wszystko ok, tylko jak pomyslę o rozwijaniu 50m kabla, a potem jeszcze sie
    > z nim motac, to już niech mi dmucha w nos.
    To była tylko sugestia.
    Ale przyjrzałabym się, na Twoim miejscu, kosiarkom Al-ko.
    To niemiecka firma i z racji tego, że dopiero wchodzi na nasz rynek jakby
    tańsza.
    Czy można polegać na niemieckiej solidności, czy to przeszłość? Nie wiem,
    sam musisz ocenić (wyszukać). Ale ceny mają bardzo przyjazne, a ja ze swojej
    (na sznurku) jestem bardzo zadowolona.
    MK

  • 28. Data: 2010-09-15 07:35:22
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    > Też wolę to, niż rozwijanie i zwijanie... 200 m kabla :-D

    :-P
    MK

  • 29. Data: 2010-09-15 08:33:54
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Na taki mini-trawniczek wystarczy dowolna kosiarka.
    Zwróć natomiast uwagę CO będziesz robił ze skoszoną trawą?
    Będziesz kompostował albo pakował w worki i oddawał śmieciarzom?
    Jak masz przyzwoitego gatunku trawę to rozważ kosiarkę mulczująca. Bedziesz
    musiał kosić raz w tygodniu, ale nie będzie śladu po skoszonej trawie.
    Jacek

  • 30. Data: 2010-09-15 18:34:05
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości > Ale
> [...]
    > tańsza.
    > Czy można polegać na niemieckiej solidności, czy to przeszłość? Nie wiem,

    Z czystej ciekowości zacząłem przeglądach i przyznam szczerze że maja bardzo
    przyzwoitą ofertę, naprawde kosiarki wyposażone optymalnie za rozsądne
    pieniądze np. ta:
    http://stihl.swidnica.pl/sklep/product_info.php?cPat
    h=44&products_id=202

    Ma wszystko czego potrzebuje) A że Świdnica jest ode mnie rzut beretem, więc
    chyba mój wybór padnie właśnie na tą kosiarkę.