  • 11. Data: 2012-03-30 11:07:19
    Temat: Re: Folia na kalenicy
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Chociaż i tak chyba nie ma to dużego znaczenia bo chyba zarówno folia
    > paroprzepuszczalna jak i paraizolacyjna wymaga wykonania wentylacji wełny
    > (2cm) więc wszystko jedno jaką mam folię bo obie wymagają wentylację ...

    nie... membrana wysokoparoprzepuszczalna sama w sobie jest wentylacją dla
    wełny, więc nie musi być szczeliny między tymi dwoma... korzyść jest taka,
    że wiatr nie hula już po wełnie, która może gdzieś być niedokładnie
    ułożona...

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2012-03-30 11:22:50
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >że wiatr nie hula już po wełnie, która może gdzieś być niedokładnie
    >ułożona...

    Co za różnica ?

    Jak źle ułożona to tu i tu będzie mostek termiczny.
    Po to daje się drugą warstwę aby ewentualne mostki zminimalizować ..

  • 13. Data: 2012-03-30 11:31:39
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >ale zauważ, że pod tym samym oznaczeniem funkcjonuje też folia
    >paroprzepuszczalna
    >dla mnie w ogóle to jakiś burdel na tej stronie z opisami, te same symbole,
    >nazywanie membrany folią, brak podanej paroprzepuszczalności...

    Na stronie producenta jest instrucja montażu ...

    http://www.lenko.com.pl/index.php?str=4&idm=21&id_m=
    56&ido=34

    Tam wszystko ładnie jest opisane i są tam odpowiedzi na wszystkie moje
    pytania ...

  • 14. Data: 2012-03-30 12:09:57
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    56&ido=34

    > Tam wszystko ładnie jest opisane i są tam odpowiedzi na wszystkie moje

    no nie... nie ma nic o tym jak odróżnić folię od membrany o tym samym
    oznaczeniu, choć patrząc na opisy montażu, nie ma to szczególnej różnicy,
    skoro zostawia się szczelinę, można było położyć najtańszą folię dostępną na
    rynku, nawet obkleić workami na śmieci...
    moim zdaniem, jeśli już stosować membranę, to wysokoparoprzepuszczalną,
    która dobrze odprowadza wilgoć, bez względu na szczeliny czy też jej brak...
    no i jedna porada mnie rozwaliła: "Prosimy układających folie o nie palenie
    papierosów w trakcie jej układania. Spadają
    papierosów wypala w foliach małe otwory trudne do zauważenia a powodujące
    przecieki." :-)))

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2012-03-30 13:14:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >papierosów w trakcie jej układania. Spadają
    >papierosów wypala w foliach małe otwory trudne do zauważenia a powodujące

    Nie obrażając budowlańców , ale często to ludzie prości i muszą mieć proste
    i jasne instrukcje. Jak będą zbyt skomplikowane i ze zbyt dużą ilością
    treści to nie zrozumieją. Trzeba dawać obrazki i "dobre rady" , bo pijący i
    palących budowlańców jest wielu ...

    A co do folii to nie wpadajmy w skrajności. Każda folia budowlana musi
    spełniać rygorystyczne normy dotyczące wytrzymałości i itd ..
    Są folie gorsze i lepsze , ale wszystkie MUSZĄ spełniać pewne normy ...

  • 16. Data: 2012-03-30 17:02:42
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    > Ja się wczytałem i do końca nie wiem czy mam folię paraizolacyjną czy
    > paroprzepuszczalną , tym bardziej że producent z tym samym oznaczeniem
    > produkuje folie paraizolacyjne i paroprzepuszczalne i na moje oko wyglądem
    > niczym się nie różnią ...

    Masz złą membranę. Nie masz membrany właściwie.
    Dupa z ocieplenia jeżeli odsuniesz wełnę na 2 centymetry. Tak jakbyś jej tam
    nie dał.

  • 17. Data: 2012-03-30 17:04:02
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Co za różnica ?

    Czy ja ci kaszpir rok temu nie pisałem, że masz nie taka membranę?

  • 18. Data: 2012-03-30 17:05:45
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jl3o48$lvj$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Na moje laickie oko to nie jest folia paroprzepuszczalna. W takim razie
    > być może korzystnie byłoby rozciąć folię przy kalenicy.

    Ale to wywieje ciepło z wełny. Trzeba reklamować u wykonawcy. Niech rozbiera
    dach i robi przekładkę.

  • 19. Data: 2012-03-30 21:15:39
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Masz złą membranę. Nie masz membrany właściwie.
    >Dupa z ocieplenia jeżeli odsuniesz wełnę na 2 centymetry. Tak jakbyś jej
    >tam nie dał.

    Kiki daj sobie luzu i skończ są z tą krucjatą i "nawracaniem" wszystkich ...

    Gadasz niesamowite bzdury niczym nie uzasadnione.

    Aż żal się robi jak się czyta wypowiedzi takich "fachowców" ...

  • 20. Data: 2012-03-31 00:52:41
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message

    > Kiki daj sobie luzu i skończ są z tą krucjatą i "nawracaniem" wszystkich
    >
    > Gadasz niesamowite bzdury niczym nie uzasadnione.
    >
    > Aż żal się robi jak się czyta wypowiedzi takich "fachowców" ...

    Do dachów daje ję membranę wysokoparoprzepuszczalną gdzie wełna do niej
    dotyka.
    Tak jak w kurtce puchowej.
    Jeżeli robisz odstęp i tniesz kalenicę to musisz zrobić wlot przy murłacie.