  • Data: 2010-03-03 08:00:22
    Temat: Funadement na palach
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    hey

    Temat jest staty jak swiat ale mam pewne watpliwowsci. Chce postawic
    budynek gospodarczy do 25 m2. Czyli zgloszenie.
    Wielkosc w obrysie to 5,5 x 4 i wysokosci 2,5 m. Dach jednospadowy,
    sciany z betonu komorkowego gr24cm.
    Moj dylemat polega na tym ze nie chce mi sie kopac law. Mam wiertnice
    25 cm i chcialbym w wiercic sie na 1,2m w grunt zalac betonem. Takie
    pale chcialbym dac co 1 m. No i teraz nie wiem czy dawac na to :

    Opcja 1.
    Ramka zelbetonowa - prety zbrojeniowe i beton - grubosc jakies 30 cm.

    Opcja 2
    Murowac z bloczkow betonowych ramke na wysokosc 2 bloczkow (bloczki
    35x24x12). - grubosc 2x12 = 24 cm
    Jesli dam slupy co 1 m to jeden bloczek bedzie wisial tylko na piachu.
    Moze zagescic ilosc slupow co 80 cm. Wtedy kazdy bloczek w 1 wartwie
    bedzie sie wspieral na slupie a kolejna wartwa bloczkow przycisnie
    pierwsza.

    Wolalbym opcje nr 2 ale czy byloby dobrze ?