  • 41. Data: 2009-03-23 03:24:05
    Temat: Re: Grubośćścianzewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Mar, 17:58, "tornad" <t...@v...pl> wrote:

    > Milo mi, najgorsze co moze byc dla starzejacej sie aktorki to brak
    > zainteresowania.

    Może to właśnie kwintesencja Twoich wypowiedzi na tej grupie ...
    ;-)

    > Rozumuje dokladnie jak Ty z tym, ze roznice dwa czy trzy razy uwazm za
    > porownywalne ale juz ponad dziesiec razy to nie. Czyli objetosc szklanki wody
    > do dwu, uwazam za porownywalna ale juz szklanki do wiadra to nie.

    Czyli jak Ty zarabiasz 3000 na miesiąc, a ktoś inny w Twoim fachu 7000
    to uważasz że to są porównywalne dochody ....
    ;-)

    > A korzysci z tego beda wszelakie. Najwazniejsza jest paroprzepuszczalnosc

    Czyli znowu "oddychanie ścian"...
    :-(
    A już myślałem że ten mit zatonął ...
    ;-)

    > One sa odporne na pozary i jak i powodzie a przede

    BK ani ceramika poryzowana nie jest odporna na powodzie ...
    ;-)

    > czas. Kazde tworzywo sztuczne zbudowane z dlugich i skomplikowanych lancuchow
    > polimerowych, w koncu jedno po dluzszym, inne w krotszym czasie, ulegnie
    > mineralizacji

    Czyli za 300 lat
    ;-)

    > Moze przesadzam ale domy krakowskiej starowki licza sobie po kilkaset lat i
    > zapewne stac beda sobie nastepne stulecia...

    A ile mają z "oryginału" ? A ile razy były remontowane, wzmacniane,
    osuszane itp?
    ;-)

    > Jakos malo kto slyszal i zastanawia sie nad tym jak gruba warstwe tynku
    > keramzytowego zastosowac... A on ma rowniez porownywalne do styropianu

    Znowu porównywalne?
    ;-)

    > lepszy. Moj kolega i wspolpracownik, tu w Usa, mieszkajacy w piwnicy czyli jak
    > sie tu to elagancko nazywa w "bejzmencie", niestety nie obudzil sie gdy dom, w
    > ktorym ten bejzment wynajmowal, stanal w plomienich. Sajding, ktorym pokrywa

    Zabił go pewnie nie siding, ale czad z palącego się drewna (lub po
    prostu brak tlenu)
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 42. Data: 2009-03-23 17:26:47
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Widzę tornad że jesteś "fachofcem" od wszystkiego. Teraz "fachofcem"
    > mikrobiologiem ....
    > ;-)
    >
    > Muszę Cię zmartwić - im bardziej porowate tym więcej bakterii ... bo
    > większa jest powierzchnia którą mogą skolonizować.

    > Pozdrawiam,
    > Krzemo.
    Ano jestem i to nie tylko "fachofcem" ale w pewnych sprawach ekspertem. Chyba
    dlatego, ze nie udaje najlepiejwszystkowiedzacego, ale pilnie obserwuje i
    doceniam nie tylko tradycje lecz i madrosc ludowa.
    Otoz moja babka ze strony ojca tym razem, miala sucha piwniczke, wlasciwie
    ziemianke a w niej na polepie stawiala garnki gliniane, niepolewane, w ktorych
    rozne rzeczy przechowywala, w tym kwasne mleko. I one, te produkty w tych
    garnkach dziwnie dluugo utrzymywaly swiezosc, smak i wszystko co najlepsze.
    Otoz Ty tego nie zrozumiesz ale kumatym zapodaje, ze w tych garnkach panowala
    temperatura okolo 5 st. Celsjusza. Ciekawe nie? I ta Babka (dziadek nie bo go
    Ruscy zalatwili jak sie poszedl do nich upomniec o buty, ktore mu wczsniej
    zarekwirowali), zyla lat 90 i co ciekawe, po doktorach nie chodzila.
    Wystarczyl jej syn, a moj stryjek, ktory mial jak ja tytul doktora tyle, ze
    medycyny. I z nim o tych sprawach czesto dyskutowalem i stad to wiem.
    A ty starasz sie jak mozesz mnie osmieszyc czy od "fachofcow" zwyzywac. Nie
    kumasz, ze sam sie tym tylko osmieszasz?