  • 61. Data: 2010-05-06 15:40:22
    Temat: Re: Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 May 2010 08:40:28 +0200, jagr napisał(a):

> [...]
    > co nie znaczy, że go na bieżąco osusza. Nie nadąża z osuszaniem do
    > następnego korzystania z łazienki. Na mokrych i ciepłych elementach tynku
    > grzyb chętnie się rozwija.
    > Aby temu zapobiec, według mnie należy zlikwidować higroskopijność sufitu
    > poprzez jego zaimpregnowanie. Ja w swojej łazience mam sufit pomalowany po
    > chamsku dwukrotnie farbą olejną, żeby w czasie kąpieli nie nasiąkał wodą, bo
    > higroskopijny (czytaj "oddychający" :-) ) nie nadąży wysychać. I jest git.
    > Ot, cała sprawa. A sąsiad jest nie tylko niewinny, ale dodatkowo grzeje

    Jak grzeje, skoro pod swoim ogrzewaniem podłogowym NA PEWNO musi mieć
    izolację termiczną?

  • 62. Data: 2010-05-06 15:44:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 May 2010 08:33:56 +0200, Panslavista napisał(a):

    > He..he, albo duża turbina nad kominem jako napęd tej w kominie.
    > A JAK Z PRZEPŁYWEM PRZY BRAKU WIATRU?

    A najlepiej to w ogóle wywalić starą wentylację, zwiększyć jej przekroje,
    zrobić potem wszystkim remont na swój koszt - skoro porąbanemu człekowi się
    grzyb nie podoba, który jest, a go nie było, przy niezmienionych warunkach
    własnych przed i po.
    :->

  • 63. Data: 2010-05-06 18:00:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Panslavista" 4be25d42$0$17097$6...@n...neostrada.pl

    ominowe.html

    > Obrotowe hamuja przepływ powietrza - w końcu skądś energię muszą pobierać.

    Nasada jest obracana wiatrem nad kominem, nie ciągiem kominowym.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2010-05-06 18:03:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Panslavista" 4be262d4$0$19182$6...@n...neostrada.pl

    > He..he, albo duża turbina nad kominem jako napęd tej w kominie.

    Nie ma takiej potrzeby.

    > A JAK Z PRZEPŁYWEM PRZY BRAKU WIATRU?

    Wówczas nasada hamuje, ale zazwyczaj jakiś wiatr jest.
    Nie widziałem takiej nasady sprawnej na kominie, która by nie obracała się.
    Nawet jeśli przez kilka chwil ;) nie ma żadnego wiatru (a nasadzie jest
    obojętne, w którą stronę wieje wiatr, więc szansa na taką bezwietrzność
    jest mała) to nasada ma jakąś bezwładność.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2010-05-06 18:08:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jagr" 4be26462$0$19166$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    znaczy, że go na bieżąco osusza. Nie nadąża z
    > osuszaniem do następnego korzystania z łazienki. Na mokrych i ciepłych elementach

    Z tym mogę zgodzić się.

> [...]
    > "oddychający" :-) ) nie nadąży wysychać. I jest git. Ot, cała sprawa. A sąsiad jest
    nie tylko niewinny, ale dodatkowo grzeje sufit

    (; Winny! Toż pleśń lubi ciepełko. ;)

    -=-

    IMO oczywiście sąsiad nie jest winny. Olejna na suficie -- być może to ma sens.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2010-05-06 18:09:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 1...@4...net

    > Jak grzeje, skoro pod swoim ogrzewaniem podłogowym
    > NA PEWNO musi mieć izolację termiczną?

    Żadna termiczna izolacja nie jest skuteczna w 100%.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 67. Data: 2010-05-07 08:19:26
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *Ikselka*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
    Pippi):

    > Rodzinka kupiła mieszkanie, nowe, fajne, ale po roku od zamieszkania
    > na całym suficie łazienki dosyć nagle pojawił się grzyb. I to tylko w
    > łazience. Na początku tego nie było, więc wiążą fakt pojawienia się
    > grzyba z założeniem przez sąsiada z góry ogrzewania podłogowego w
    > jego łazience położonej dokładnie nad ich łazienką. Czy słusznie?

    Raczej nie.

    > I co w takim przypadku można zrobić, aby wykluczyć pojawienie się
    > znowu tego grzyba po planowanym właśnie remoncie?

    Sprawdzić wentylację - czy jest odpowiedni ciąg w kominie wentylacyjnym.
    Może któryś z sąsiadów wpiął się w kanał wentylacyjny wentylatorem
    mechanicznym i zaburzył ciąg.

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

  • 68. Data: 2010-05-07 14:53:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "gdaMa" 4be3cd1b$0$2604$6...@n...neostrada.pl

    > Sprawdzić wentylację - czy jest odpowiedni ciąg w kominie
    > wentylacyjnym. Może któryś z sąsiadów wpiął się w kanał
    > wentylacyjny wentylatorem mechanicznym i zaburzył ciąg.

    Ale co to znaczy ,,sprawdź''? Sprawdź, czyli mierz nie jeden raz, na
    dodatek oczekując konkretnych danych, ale mierz wielokrotnie, pokornie
    odbierając z miernika to, co on pokazuje, choćby pokazywał to, co jest
    niewygodnie dla Ciebie. :) Miernik może mylić się, może wprowadzać
    w błąd, mierniczy też możesz się mylić itd... Doświadczenie uczy, że
    za pleśń odpowiada zła wentylacja. Być może doświadczenie masy ludzi
    jest błędne a być może nie... :)

    Oczywiście najlepszy byłyby jakieś mierniki mierzące stale przez długi
    czas -- na przykład przez rok. :) I ja takie wykresy takich mierników
    widywałem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 69. Data: 2010-05-07 15:43:05
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście najlepszy byłyby jakieś mierniki mierzące stale przez długi
    > czas -- na przykład przez rok. :) I ja takie wykresy takich mierników

    Ale dla Pani X to za proste.
    Lepiej parę lat ciągać sąsiada po sądach.
    Ile wrażeń i uciechy.Może każą zburzyć jego dom, super :-)

  • 70. Data: 2010-05-07 15:54:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid" 4be43507$0$2605$6...@n...neostrada.pl

    : Ale dla Pani X to za proste.
    : Lepiej parę lat ciągać sąsiada po sądach.
    : Ile wrażeń i uciechy.Może każą zburzyć jego dom, super :-)

    Dokładnie. Gdy byłem małym dzieckiem, opowiedziano mi dowcip:

    -- Cześć. Co robisz? Szukasz czegoś?
    -- Tak.
    -- Czego? Pomogę ci.
    -- Długopisu.
    -- A gdzie dokładnie go zgubiłeś?
    -- W tamtym pokoju.
    -- To dlaczego szukasz w tym?
    -- Bo tam nie ma światła. ;)

    -- A gdzie dokładnie go zgubiłeś?
    -- W łazience.
    -- To dlaczego szukasz w kuchni?
    -- Bo tam nie ma okna, a elektryczność wyłączyli... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'