  • 31. Data: 2010-12-21 09:40:25
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "k_jak_krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:17c52fed-d103-4111-9041-c7f5c88a0009@f20g2000vb
    c.googlegroups.com...
    On 20 Gru, 16:13, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
    >120 - 200 złotych zależy od użytkowników u mnie pewnie bliżej tej
    >górnej granicy, zatem jeśli założyć, w domu będę mieszkał 20 lat to po

    Ciepła woda dla rodziny 2+1 grzana gazem to koszt ok 200zł ale za 3
    miesiące.
    No dla zaokraglenia przyjmijmy 100zł na miesiąc. Więcej na prawdę trudno
    zużyć.

    Krzysiek

  • 32. Data: 2010-12-21 09:45:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-12-2010 o 21:33:56 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > No ja powiem tak.. Ci, co pisza o "kotlowni w salonie" grubo
    > przesadzaja :)
    Popieram :) palę brykietem i mam czysto, mam szufelkę od odkurzacza
    pod kominkiem także utrzymanie czystości to pikuś, a i szyba od brykietu
    sie mniej brudzi. A lubie ogien i pale codziennie, rozpalanie to pryszcz
    a przy okazji pozbywam się nadmiaru gazetek reklamowych.
    Nie mam bufora bo jest zbedny, podłogówka ponad 200m2 jest wystarczającym
    buforem.
    Mam automat który włącza pompe jak przekroczy 70st woda w kominku a przy
    60 wyłącza.
    Dla autora, kupuj wkłąd z szamotem albo czymś podobnym, wtedy jest wyższa
    temp spalin i lepiej się pali.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 33. Data: 2010-12-21 09:49:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A w jakich temp. taka pompa dziala?
    >
    > Pozdro.. TK

    To są pompy sprężarkowe, wiec działają praktycznie w każdej temperaturze.
    największa efektuywność występuje powyżej temp 15 st C, w niższej
    efektywność jest mniejsza i czas np grzania wody jest dłuższy. Całość można
    też zamontować wewnątrz pomieszczeń dla zachowania lepszej sprawności.
    Natomiast pompy viessmanna są tak skonstruowane że mogą służyć jako żródło
    ciepła także dla celów ogrzewczych (pracują kaskadowo, mają różne wymienniki
    i ich kombinacje, np powietrze-woda, solanka-woda) . Można uzyskać od 55 do
    65 st C czynnika grzewczego i 55 st C CWU.

    --
    Jackare

  • 34. Data: 2010-12-21 09:49:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-12-2010 o 08:29:22 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > tylko czemu jak sie pali w kominku to naraz tyle sie w domu dziwnego
    > kurzu robi :) a filtr gabkowy w odkurzaczu co chwila sie zatyka. No i ta
    > cudowna suchosc.
    Marku ale ty masz zwykły kominek, a on produkuje dużo gorącego powietrza
    które
    porywa kurz i wysusza dom, w wodnym w mnie 70% energi idzie w wodę, dzięki
    temu
    kominek nie przegrzewa mi salonu. Inna sprawa że cały wkład szczelnie
    zawinąłem
    wełną z aluminium, tylko rura spalinowa ma dodatkowy radiator aby schłodzic
    spaliny. Tak że u mnie grzeje szyba i powietrzem 1m kawałek rury
    spalinowej.

    > potrafi zjechac do 28% trzeba szybko solidne pranie zrobic aby wrócilo
    > do 40%
    Mały dom, mała kubatura to taki efekt, u mnie prawie niezauważalny.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2010-12-21 10:05:09
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale o jakim serwisowaniu solarów piszecie? Zauważyłem że ci co nie mają
    > solarów mają najwięcej do powiedzenia i piszą coś o serwisowaniu i jakiś
    > innych tajemnych czynnościach i wadach.

    Zgadzam sie z Panem, nie mam solarow, opieram sie na informacjach
    od tych co maja - byc moze chca to placa za cos za co nie powinni tego nie
    wiem ;-)))

    > Ja od 2 lat nie kiwnąłem przy moich kolektorach palcem.
    > U mnie to wasze serwisowanie to co 4-5 lat wymienić 11 litrów glikolu co
    > daje kwotę 120zł.

    To ma sens.

    >Kolektory moje mają 10 lat gwarancji więc gdyby ktoś rzucił urok na nie i
    >wszystkie trzy padły po 10 latach (co jest i tak niemożliwe) to i tak przez
    >okres sześciu lat od dnia zwrotu będę miał ciepłą wodę w cenie 120-140zł
    >(glikol).

    Tu sie nie zgodze, albo czegos nie wiem ;-))
    Czyli oprocz solarow w zaden inny sposob nie ogrzewa
    Pan wody ?

    pozdrawiam
    Adams

  • 36. Data: 2010-12-21 11:14:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Glina ma ciut wyższe ciepło własciwe niż piasek a i 1m3 gliny waży też
    > więcej niż piasku więc wypełnienie gliną jest korzystniejsze. Ale nawet
    > gdyby policzyć wypełnienie piaskiem to pod niewielkim domem o wymiarach
    > 12x12 i głębokim fundamencie na 1,2m, zakładając że dolna granica
    > wychłodzenia piasku to 25stC - przy której temperatura jest jeszcze
    > użyteczna do grzania domu - jezeli ten piasek nagrzejemy do tych 45st tak
    > jak jest u niego to mamy zakumulowane 1,3GWh ciepła.
    > To działa.

    To nie jest takie oczywiste. Robiłeś szacunek strat ciepła z takiego
    zbiornika? Wychodzi że jesli we wrześniu nie bedzie słońca 2 tygodnie to na
    początku okresu grzewczego tej energii w zbiorniku też już będzie.

    Robiłem stosowne obliczenia i symulacje równiez dla takiego zbiornika bo
    jakis duzy akumulator ciepła chcę mieć. Ale ten sposób mnie nie przekonał. A
    juz zupełnie nie mam informacji jak bedzie pracować taki piasek w
    fundamencie pod wzgledem rozszerzalnosci termicznej. Jesli bedzie pracować -
    to sie zagęsci na maxa. Jak sie zagęsci - to beton nad nim siądzie. Czy to
    prawda i czy to bardzo niekorzystne -nie wiem :)

    b.

  • 37. Data: 2010-12-21 11:18:59
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zgadzam sie z Panem, nie mam solarow, opieram sie na informacjach
    > od tych co maja - byc moze chca to placa za cos za co nie powinni tego nie

    Ja znam tez kilka osób które mają solary ale mają je zainstalowane i
    wyregulowane prawidłowo.
    Całkiem niedawno byłem u kogoś komu solary nie grzały jak nalezy tylko
    dlatego że instalator nie miał pojęcia jak się ustawia przepływ. Właściciel
    na drugi dzień powiedział mi że po mojej wizycie nie poznaje tych solarów.
    Mimo że zastrzegałem iż robię to u niego jako ustawienie wstępne a
    dokładniej to pasuje parę razy do nich podejść. On w euforii podziękował mi
    że jest bardzo dobrze i że nie musze przychodzić drugi raz.

    > Tu sie nie zgodze, albo czegos nie wiem ;-))
    > Czyli oprocz solarow w zaden inny sposob nie ogrzewa
    > Pan wody ?

    No faktycznie zapędziłem się gdyż w zimie grzeję gazem ale też nie w kazdy
    dzień ten kocioł jest w 100% wykorzystywany.
    Co roku gdzieś w połowie kwietnia wyłączam kocioł gazowy z prądu, zamykam
    kurek z gazem i zapominam że wogóle wisi na ścianie aż gdzies do końca
    września sobie o nim przypominam,
    W okresie przejściowym jesień wiosna solary zapewniaja mi nadal średnio
    60-70% zapotrzebowania na ciepłą wodę a w zimie jakieś 30%. W taki dzień
    słoneczny jak dzisiaj solary nagrzewają zbiornik do 37-40st a resztę do 50st
    dogrzeje kocioł na ścianie. Więc kocioł w okresie przejściowym chodzi sobie
    lajtowo i w zasadzie czuwa tylko aby w zbiorniku nie było za zimno natomiast
    w szczerej zimie nie odwala też całej roboty gdyż pomagają mu dzielnie
    solary.
    Jak chcesz to ci wkleje dokładne wyliczenie inwestycji na podstawie faktur.

    Marek

  • 38. Data: 2010-12-21 11:29:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 08:29, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > suchosc.
    >
    > potrafi zjechac do 28%  trzeba szybko solidne pranie zrobic aby wrócilo do

    Nie zauwazam. Wilgotnosc spada moze w powietrznym gdzie kominek mocno
    powietrze nagrzewa. U mnie nie mam nawet kratki wentylacyjnej w
    obudowie poki co - kominek grzeje tyle co przez szybe. W salonie jest
    troche cieplej niz w pozostalych pomieszczeniach ale nie tak jak w
    przypadku powietrznego wkladu! Zwiekszonej ilosci kurzu u mnie tez nie
    ma, bo niby skad mialby sie kurz brac ? Z popiolu przy czyszczeniu?
    Czy z suchego drewna? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2010-12-21 11:34:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 10:45, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Dla autora, kupuj wkłąd z szamotem albo czymś podobnym, wtedy jest wyższa
    > temp spalin i lepiej się pali.

    Albo zwykly + wklad wermikulitowy! Drogie cholerstwo (400-500 pln za
    trzy plytki) ale *znacznie* poprawia czystosc szyby, a
    "organoleptycznie" stwierdzajac, nie wplywa na sprawnosc plaszcza.
    wermikulit tez zwieksza temperature w komorze spalania przez co szyba
    jest czystsza.. Ciekawy jestem jaka bylaby roznica przy szybie
    pyrolitycznej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2010-12-21 12:04:57
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > użyteczna do grzania domu - jezeli ten piasek nagrzejemy do tych 45st tak jak
    > jest u niego to mamy zakumulowane 1,3GWh ciepła.
    > To działa.

    Tak oczywiście. 1.3GWh ciepła ;)))
    Proszę Cię... - no chyba że ten piasek z każdej strony jest
    b. dobrze zaizolowany - zwłaszcza od spodu - gdzie grunt ma kilka stopni.
    Bo inaczej, to to ciepło szybciuuuutko mu wyjdzie... dołem, bokami itd.

    Żeby sobie uświadomić że nie można tego ciepła "pod domem" ot tak
    zgromadzić... to wyobraź sobie że masz dom na wodzie, w oceanie.

    I teraz grzejesz sobię wodę "pod domem" ... żeby później z niej
    odzyskiwać energię ;))

    Może ciut przerysowany przykład, bo oczywiście piasek gorzej
    przewodzi ciepło od wody... ale jednak całkiem sprawnie (trzeba by
    sprawdzić w jakiś tabelakach ;) )