  • 71. Data: 2010-12-22 09:53:14
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:4d11c44a$0$22805$65785112@news.neostrada.pl...

    > I co pan na to panie Aleksander? Co z twoim przykładem pustyni?

    Porównujesz 1km2 pustyni z 100m2 domu.
    Dodatkowo porównujesz ogrzewanie troposfery z ogrzewaniem domu
    Coś nie tak chyba

    Krzysiek

  • 72. Data: 2010-12-22 10:04:22
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > to wroc do szkoly i popros nauczyciela, zeby laskawie wytlumaczyl ci
    > to, czego w swojej arogancji nie douczyles sie...

    Ja uwazalem. Gorzej z innymi z którymi musze tu dyskutowac.

    > to pokazane z przykladzie rozwiazanie z akumulatorem w gruncie pod
    > domem ma jedna zasadnicza wade... nie bedzie dzialac...:-)
    > dlaczego?

    A dlaczego dziala w przykladowym domu? Dlaczego dziala w wielu domach w
    Niemczech?

    > cofnij sie pare postow wyzej i zastosuj swoje teorie o
    > warstwowym rozkladaniu ciepla w gruncie...

    Kolego czytasz po lebkach i stad twoje bledy w rozumowaniu.

    > potem pomysl jeszcze raz i
    > moze zauwazysz, ze sprawnosc oddawania ciepla przez taki akumulator
    > bedzie bardzo niska, a wlasciwie zdolnosc regeneracyjna zloza wokol
    > rurek bedzie bardzo slaba... czas, jaki bedzie potrzebny na ogrzanie
    > gruntu wokol rurek odbierajacych cieplo bedzie wiekszy, niz czas
    > odbierania tego ciepla przez rzeczone rurki, wiec instalacja glownie
    > bedzie w stanie wylaczonym...:-)... to ci ciekawy sposob
    > ogrzewania...:-) poczytaj sobie o tym chocby w archiwum tej grupy,
    > bylo kiedys to liczone,

    Rurki pod budynkiem musza byc na dwóch poziomach dolny poziom do nagrzewania
    zloza a górny do odbioru ciepla ze zloza. Ale tylko taki buc jak ty na to w
    zyciu nie wpadnie.
    Bylo moze cos liczone ale widac nie do konca prawidlowo i nie sprawdzone w
    praktyce.
    Jak oddaje cieplo piec akumulacyjny albo kaflowy? No jak bucu? Oddaja
    cieplo czy nie? Gora jest goraca a dól chlodny.

    > a czesto jest temat wspominany a propos GWC...
    > ale skad bucu mozesz o tym wiedziec, przeciez ty nawet kodowac
    > poprawnie nie umiales, zanim zaczales tu pisac...:-)

    Na komputerze na którym teraz akurat pisze mam ustawione kodowanie od samego
    poczatku tak samo.
    Juz ci kiedys pisalem kup sobie pole buraków i sie zasadz tam jest twoje
    miejsce.

    Antyburak

  • 73. Data: 2010-12-22 10:06:46
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    > w pierwszej lepszej ksiazce o tym nie ma... sprawdzone... :-) a ty sam
    > zapoznaj sie z definicja za trudnych dla ciebie okreslen, bo
    > smiesznosc wychodzi, kiedy ich uzywasz w innym znaczeniu... :-)

    Pewnie w swoim elementarzu szukales.
    Nawet nie wiesz w jakich ksiazkach szukac.

    Asertywnosc to:
    umiejetnosc wyrazania opinii, krytyki, potrzeb, zyczen, poczucia winy,
    umiejetnosc odmawiania w sposób nieulegly i nieraniacy innych,
    umiejetnosc przyjmowania krytyki, ocen i pochwal,
    autentycznosc,
    elastycznosc zachowania,
    swiadomosc siebie (wad, zalet, opinii),
    wrazliwosc na innych ludzi,
    stanowczosc.

    Marek

  • 74. Data: 2010-12-22 10:10:41
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > rozumiem, ze jak zrobisz zloze powiedzmy 100m w glab czyli wijdzie ci
    > 2880 ton zloza, to ogrzejesz tym cale osiedle...?
    > do szkoly panie sysopie... do szkoly...:-)

    Gówno jelopie rozumiesz. Jelop jestes zwykly i tyle. Co znaczy twoje
    "rozumiem"?
    Nie jestem takim przyglupem jak ty i nigdzie nie wspomnialem w warstwie
    wiekszej niz 1m. tylko taki jelop jak ty moze wpasc na taki idiotyczny
    pomysl i to roztrzasac jak gówno widlami po wodzie.
    Caly czas mowa jest przyglupie o sensownej warstwie okolo 1m.
    Co jeszcze wymyslisz pacanie? No pochwal sie

    Marek

  • 75. Data: 2010-12-22 10:21:45
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Porównujesz 1km2 pustyni z 100m2 domu.
    > Dodatkowo porównujesz ogrzewanie troposfery z ogrzewaniem domu
    > Coś nie tak chyba

    Ludzie!!!!
    Czytałeś o co biega od początku? To się wróć i przeczytaj. Na poczatku
    wskazałem link do przykładu domu z takim akumulatorem. Aleksander stwierdził
    że to się nie da i jako przykład to on pierwszy i jedyny wskazał przykład z
    oceanem i pustynią. Napisałem mi że jego przykład z pustynią jest
    nietrafiony ale on nadal twki przy swoim.
    Gdzie byłeś Kris wtedy? Co czytałeś?
    W następnym poście aby mu udowodnić że przypadek pustyni jest nie trafiony
    policzyłem jaka jest róznica w domu na złożu oraz na pustyni pod
    troposferą.
    Teraz ty mi wspaniałomyślnie wytykasz że podaję porównywanie domu do pustyni
    ma się nijak. To nie był mój przykład ale Aleksandra. Doczytałeś?
    A swoją droga co według ciebie ma sięnijak? Może masz na myśli powierzchnię?
    Proszę bardzo
    Jezeli 1km2 pustyni zmniejszymy do powierzchni domu to przeciez nadal będą
    to te same proporcje masy powietrza nad nią do piasku. Odpowiedz mi - Tak
    czy nie?
    A może zaprzeczysz że ciepłe powietrze z poziomu piasku unosi się aż do
    górnych warstw troposfery ale nie wyżej?
    Odpowiedz co masz na myśli pisząc "Coś nie tak chyba" Taka odpowiedź jest
    żadną odpowiedzią, to tylko bicie piany.

    Marek

  • 76. Data: 2010-12-22 10:26:46
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > U mnie na przykład.. Poniżej 10stC to dopiero w połowie grudnia spada.

    Aha - czyli temperatura spada poniżej 10C u Ciebie już jesienią.
    Zimę mamy od wczoraj.

    > Problem jest u ciebie taki z nie umiesz nawet policzyć ile m3 atmosfery nad
    > pustynią zostało ogrzane tą marna ilością piachu?
    > Porywasz się na dyskusję na tematy o których nie masz zielonego pojęcia.

    Dobrze że Ty masz pojęcie ;).

    W tych swoich "obliczeniach" nie uwzględniłeś mnóstwa rzeczy.
    Np. ciepła uwięzionego w powietrzu - do zachodu słońca powietrze
    nad pustynią jest również bardzo gorące. Gdzie ono zostało
    wypromieniowane ?

  • 77. Data: 2010-12-22 10:40:27
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Aha - czyli temperatura spada poniżej 10C u Ciebie już jesienią.
    > Zimę mamy od wczoraj.

    Czepiasz się szczegółów które niczego nie wnoszą. W tej chwili jest to
    11stC. Lepiej ci?

    > Dobrze że Ty masz pojęcie ;).

    No mam.

> [...]
    > Np. ciepła uwięzionego w powietrzu - do zachodu słońca powietrze
    > nad pustynią jest również bardzo gorące. Gdzie ono zostało

    Dobrze wiem czego nie uwzględniłem i o tym napisałem że mnóstwa szczegółów
    nie uwzględniłem ale to są szczegóły które eliminują się wzajemnie.
    Np. Równie dobrze mogę pominąc ciepło uwięzione w powietrzu bo wiem że to
    nie nie jest zamknięty balon więc zostanie zmieszane z powietrzem z poza
    naszej strefy 1km2.
    Tu sobie poczytaj coś o troposferze i unoszeniu się ciepłego powietrza.
    http://www.atmosphere.mpg.de/enid/1__Budowa_i_sk_ad/
    -_w_pionie_3p1.html
    Jak widzisz 1km2 przy powierzchni, im wyżej tym bardziej wychodzi poza
    granicę naszego 1km2.

    I nie zarzucaj bo zacutyję co napisałem:
    "Nie zagłębiając się w mnóstwo szczgółów przedstawię ci porównanie:"

    Marek

  • 78. Data: 2010-12-22 10:41:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > wskazałem link do przykładu domu z takim akumulatorem. Aleksander
    > stwierdził że to się nie da i jako przykład to on pierwszy i jedyny

    Bo w praktyce się nie da. Jest to ekonomicznie bez sensu. Jak by się dało to
    by było to masowo stosowane

    > Teraz ty mi wspaniałomyślnie wytykasz że podaję porównywanie domu do
    > pustyni ma się nijak. To nie był mój przykład ale Aleksandra. Doczytałeś?

    Kurcze, ja o niebie Ty o chlebie. Przeciez to ty porównywałes 1km2 pustyni z
    ze 100m2 domu itp

    Krzysiek

  • 79. Data: 2010-12-22 10:42:01
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Caly czas mowa jest przyglupie o sensownej warstwie okolo 1m.
    > Co jeszcze wymyslisz pacanie? No pochwal sie

    ale sie wkurwil burak...:-)
    widzisz w swojej asertywnosci swoje miotanie sie bez sensu? dales sie
    zlapac we wlasna pulapke bledu...
    a dlaczego to 1m jest sensowna warstwa, a dlaczego nie 10...?
    uwazasz, ze to ma znaczenie...? ze glebsze warstwy podlegaja innym
    prawom fizyki...? :-)
    inaczej odbiera cieplo rurka zakopana na 10m, niz ta na 1m...?:-)
    ja nie mowie, ze pomysl z akumulacja ciepla jest do bani, ale tylko
    smieje sie z twojej chlopsko- miczurinowskiej metodzie wyjasniania
    nieznanych tobie praw fizyki...:-)
    idz ignorancie i nie ublizaj nauce wiecej...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 80. Data: 2010-12-22 10:46:36
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Kurcze, ja o niebie Ty o chlebie. Przeciez to ty porównywałes 1km2 pustyni
    > z ze 100m2 domu itp

    Tak ale tylko po to aby pokazać Aleksandrowi że zły przykład podał.

    Marek