  • 1. Data: 2009-02-20 09:18:34
    Temat: Jaka bateria termostatyczna?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, jaką baterię termost. byscie polecili.
    Jakiego producenta. Bateria prysznicowa. No i cena nie z kosmosu
    (max.400-500zł).
    Chodzi mi o uwagi posiadaczy baterii. Ogólne opinie znam.
    Rozważałem KFA (Clasic-czyli półka pośrednia), Kludi Zenta, Grohe 1000.
    Najpierw byłem zafiksowany na KFA, bo ogólnie baterie ma OK,
    ale o termostatycznych już różne opinie słyszałem.
    Co do Grohe to też wiem że zwykłe bat.
    mają b. dobre, ale nie wiem jak z termostatycznymi,
    zwłaszcza że w tej cenie to tylko najtańsza seria.
    Chodzi mi głównie o bezawaryjność, choć i szumy też.

    Pzdr
    J23

  • 2. Data: 2009-02-20 10:30:28
    Temat: Re: Jaka bateria termostatyczna?
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    J23 pisze:

    > Co do Grohe to też wiem że zwykłe bat.
    > mają b. dobre, ale nie wiem jak z termostatycznymi,
    > zwłaszcza że w tej cenie to tylko najtańsza seria.
    > Chodzi mi głównie o bezawaryjność, choć i szumy też.

    Ja jakiś rok temu kupiłem najtańszą baterię termostatyczną Valvex'a - w
    Leroy'u. Zapłaciłem coś koło 200PLN a po podłączeniu w domu zdziwiłem
    się, bo działała bez zarzutu - natychmiastowo reagowała na zmiany
    temperatury, praktycznie niezauważalnie (wówczas miałem tylko ogrzewacz
    przepływowy). Działa tak do dzisiaj. Valvex to chyba niższa półka niż KFA :)

    Wcześniej, w starym mieszkaniu używałem Grohe, która po trzech latach
    zaczęła strasznie wolno działać - trzeba było minuty na stabilizację
    temperatury.

    W ogóle jeśli chodzi o baterie, to przekonałem się że często marka
    baterii nie ma żadnego znaczenia bo sama bateria produkowana jest gdzie
    indziej. Przekonałem się o tym gdy zobaczyłem w hipermarkecie baterię
    "no-name" *identyczną* jak moja kuchenna firmowa, za którą dałem kilka
    stów. Identyczny wygląd, identyczne działanie, akcesoria też - różnica w
    kartoniku no i w cenie. Szok...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2009-02-20 10:45:52
    Od: Czarek <...@...pl>

    Sebcio wrote:
> [...]
    > "no-name" *identyczną* jak moja kuchenna firmowa, za którą dałem kilka
    > stów. Identyczny wygląd, identyczne działanie, akcesoria też - różnica w

    A dodatkowo, przy termostatycznych, trzeba koniecznie patrzeć na
    ergonomię kurków. Kupiłem swego czasu baterię umywalkową, działa dobrze
    od kilku lat, tylko co z tego, jak klnę na nią przy każdej okazji, bo
    obłe kurki, bez nacięć, chodzą ciężko, i mając śliskie ręce - tłuste
    albo namydlone - niesposób jej ani zakręcić, ani odkręcić...

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 4. Data: 2009-02-20 11:18:42
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości
    > Wcześniej, w starym mieszkaniu używałem Grohe, która po trzech latach zaczęła
    > strasznie wolno działać - trzeba było minuty na stabilizację temperatury.

    mi grohe zaczęła po roku kiepsko działać ale okazało się, że przyczyną był
    kamień, zresztą przez rok pozatykały sie dziurki w baterii prysznicowej
    zakupiłem filtr zmiękczający i wszystko samo sie ponaprawiało

  • 5. Data: 2009-02-20 12:51:22
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > praktycznie niezauważalnie (wówczas miałem tylko ogrzewacz przepływowy).
    > Działa tak do dzisiaj. Valvex to chyba niższa półka niż KFA :)

    ja mam w domu kilka barerii KFA bez termostatu i strasznie szumią...

  • 6. Data: 2009-02-20 15:22:18
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message
> [...]

    To się zgadza. Lepiej kupić tanią Chińską baterię niż nabijać kabzę tym
    zdziercom, którzy w tych samych chińskich fabrykach piszą swoje logo na ich
    produktach. Jak się podoba i jest tania to brać.

  • 7. Data: 2009-02-20 21:45:12
    Od: jacek_placek_01 <k...@p...pl>

    ja mam od kilku lat perline za 90 zł i działa superowo bezawaryjnie tez
    z bojlerem. dodam ze to jedyna bateria w łazience, bo nie skończona i
    umywalka jeszcze nie postawiona wiec używana b. często i działa cały czas.

  • 8. Data: 2009-02-21 17:16:26
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > mi grohe zaczęła po roku kiepsko działać ale okazało się, że przyczyną był
    > kamień, zresztą przez rok pozatykały sie dziurki w baterii prysznicowej
    > zakupiłem filtr zmiękczający i wszystko samo sie ponaprawiało

    Co to za filtr?
    Gdzie się go montuje? Przy przyłączu?
    Ja mam przy przył jakiś zwykły filtr co by piachu nie ciągnęło. Przed
    piecykiem też jakieś filterki.
    No a u mnie na lubelszczyznie mam wode bogatą w minerały, więc może się
    kamień szybko odkładać.
    Ile dałeś za ten fitr. To by może i piecyk dłużej był nie zakamieniony. U
    teściów po 10 latach woda
    z piecyka dwufunk. ma już znacznie niższą temp.

    Pzdr
    J23