  • 11. Data: 2009-10-04 07:47:21
    Temat: Re: Kominek, a węgiel brunatny...
    Od: mk <d...@t...pl>

    Na Twoje pytanie chętnie udzieli odpowiedzi instrukcja lub producent
    kominka. Po sprzedaż swojego Dovre kupiłem na jeden sezon piec typu
    koza. W jego instrukcji jest napisane, ze można palić drewnem, brykietem
    drzewnym lub brykietem z węgla brunatnego.
    Pdr. M.

  • 12. Data: 2009-10-04 07:50:32
    Od: mk <d...@t...pl>

    Alti pisze:

    > Już to widzę jak w salonie trzymasz węglarkę a wszędzie dookoła kominka
    > jest czarmo od węgla....
    > Kotłownia w salonie to raczej nienajlepszy pomysł....

    Wyobraź sobie, że moi pradziadkowie mieli w każdym pokoju piec węglowy,
    mój sąsiad nadal ma 2, w których pali węglem. Zaglądałem do niego w
    sezonie i nie zauważyłem żeby miał taki problem
    M.

  • 13. Data: 2009-10-04 19:30:26
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie w kazdym. Na 100% są kominki w ktorych mozesz uzywac wegla brunatnego

    Wystarczy wrzucić w wyszukiwarkę lub nawet allegro: "wkład kominkowy węgiel
    brunatny"

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2009-10-04 20:12:16
    Od: "Pawel" <P...@g...pl>

    > gratuluje pomysłu.....
    >
    > rzeczywiscie robienie sobie kotłowni w salonie to świetny pomysł
    Nie powielaj bzdur i głupich haseł. Zapraszam do Bytomia, Zabrza czy innych
    śląskich miast. Większość starych budynków posiada w pokojach piece kaflowe
    ogrzewane węglem. Codziennie. Wiadro węgla na piec z komórki i ćwierć wiadra
    popiołu do usunięcia dziennie. Funkcjonują tak od 100 lat.Wg ciebie i
    podobnych propagatorów mają same kotłownie zamiast pokoi?

  • 15. Data: 2009-10-05 10:54:02
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Andrzej R. pisze:
    > sezonowane. Najlepiej kupować je u leśników prosto z lasu, ponieważ
    > sprzedawcy "porąbanego" sprzedają w tzw. metrach przestrzennych (kupujesz
    > powietrze). Zwykle 1 metr przestrzenny (ładowany mechanicznie) to około 0,6
    > metra sześciennego (ułożonego ściśle). Tego problemu nie ma kupując drewno z
    > lasu. Poza tym jest sporo tańsze. Tylko, że trzeba samemu zabrać z lasu,
    > pociąć i porąbać.

    Niewazne, jak nazywa sie jednostka drewna kominkowego. U mnie byl
    to jeden samochód "Żuk".

    W ub.r. bralem u lesniczego, narobilem sie wraz z sasiadem jak kon,
    a drewno bylo gówno warte bo mokre i grube. Najpierw pilowanie,
    potem rąbania od cholery, co w ub.r. (pierwszy sezon to byl) wygladalo
    na dobra, meska zabawe.

    W tym roku wzialem od hurtownika, porabane, dowiezione, suche
    i na oko (trudno porównac tamta, juz spalona kupe z terazniejsza)
    nie drozsze.

    pozdro
    --
    A S

  • 16. Data: 2009-10-05 13:21:36
    Od: Zorka <c...@v...pl>

    wolim pisze:
    > Witam, szanownych grupowiczów ;)
    >
    > Ponieważ można dzisiaj kupić węgiel brunatny

    Kupiłem kiedys kilka paczek wegla brunatnego prasowanego w castoramie.

    Smierdziało w domu spalinami takimi jakbym palił weglem kamiennym.

  • 17. Data: 2009-10-06 06:37:46
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    wolim pisze:
    > Od razu się usprawiedliwiam, ze pomysł czysto teoretyczny, przyszedł mi do
    > głowy, jak szukałem brykietu drzewnego do kominka i znalazłem to:
    > http://www.allegro.pl/item757882521_brykiet_kominkow
    y_rekord_wroclaw_okolice.html

    > Skoro brykietem brunatnym można palić w kominku, to pomyślałem, że węglem
    > (czyli chyba jego mniej kalaroczną wersją) tym bardziej ;)
    >
    > Pzdry,
    > /\/\\/\/

    palić możesz nawet olejem opałowym, benzyna, ropą, ba nawet gazem. Ale
    zanim zaczniesz przeczytaj instrukcje użytkowania.