  • 1. Data: 2009-10-02 11:51:05
    Temat: Szerokość korytarza.
    Od: Rick <r...@o...pl>

    Witam.
    Poniżej rysunek przedstawiający korytarz na piętrze w domu. Linią przerywaną
    narysowałem schody. W projekcie jest tak, że korytarz jest na całej swej długości
    szeroki na 125cm. Niestety, nie dopilnowałem murarzy i tak mi wylali schody, że
    pierwszy stopień niejako wchodzi w ten korytach i w tym miejscu jest on szeroki na
    95cm. Pomijając fakt, że jest to niezgodne z projektem, czy taka szerokość jest
    dopuszczalna? Mam na myśli przepisy, czy nie ma tu jakichś minimalnych szerokości?

    _______________________________________

    szerokość: 125cm_____95cm____ 125cm
    ________________|-----|-----|___________

    Pozdrawiam.
    Rick.

  • 2. Data: 2009-10-02 12:05:49
    Temat: Re: Szerokość korytarza.
    Od: "..::Adam::.." <e...@o...pl>

    Rick pisze:
> [...]
    dopuszczalna? Mam na myśli przepisy, czy nie ma tu jakichś minimalnych szerokości?

    Ale chwila, to nie ty masz ich pilnować. Zrobili źle to niech poprawiają
    na swój koszt, pamiętaj że przez to tracisz też czas
    Pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2009-10-02 13:56:29
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Rick pisze:
> [...]
    dopuszczalna? Mam na myśli przepisy, czy nie ma tu jakichś minimalnych szerokości?

    Rozumiem, ze na tym korytarzu wylewek jeszcze nie ma?

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 4. Data: 2009-10-02 19:11:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Mam na myśli przepisy, czy nie ma tu jakichś minimalnych szerokości?

    § 95. 1. Kształt i wymiary przedpokoju powinny umożliwiać przeniesienie chorego na
    noszach oraz wykonanie manewru wózkiem inwalidzkim w miejscach zmiany kierunku
    ruchu.
    2. Korytarze stanowiące komunikację wewnętrzną w mieszkaniu powinny mieć szerokość w
    świetle co najmniej 1,2 m, z dopuszczeniem miejscowego zwężenia do 0,9 m na długości
    korytarza nie większej niż 1,5 m.

  • 5. Data: 2009-10-06 08:57:33
    Od: mk <d...@t...pl>

    Rick pisze:
    _____________________________________

    > szerokość: 125cm_____95cm____ 125cm
    > ________________|-----|-----|___________
    >
    > Pozdrawiam.
    > Rick.

    Bardziej martwiłbym się obitymi kostkami niz przepisami. Musisz sam
    rozstrzygnąć, ale wydaje mi się, że w przyszłości za każdym razem jak
    spojrzysz na ten stopień albo walniesz się w niego...a może jednak
    przywykniesz, bo nie jest to główny ciąg komunikacyjny.
    Pdr. M.

  • 6. Data: 2009-10-06 20:19:03
    Od: rick <...@a...ee.pl>

    mk pisze:
> [...]
    > spojrzysz na ten stopień albo walniesz się w niego...a może jednak
    > przywykniesz, bo nie jest to główny ciąg komunikacyjny.

    Wykonawca podjął się naprawienia. Chce nadlewać te stopnie. Każdy
    stopień będzie podwyższany o ( n+0.5cm ), gdzie 'n' jest kolejnym
    stopniem. Twierdzi, że przy grubości warstwy betonu >4cm nie będzie on
    pękać...
    A może są inne sposoby naprawienia tego?
    Pozdr.
    Rick