  • 31. Data: 2009-01-19 05:49:45
    Temat: Re: ZDJECIA WIEŹBA OD DOŁU ...Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego.
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Marcin Gornik" <m...@r...pl> wrote in message
    news:b339f02ad5fc8893098963a9f52e8b2c@news.home.net.
    pl...

    > ZDJECIA WIEŹBA OD DOŁU
    >
    > http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Dom_budow
    a_dach_wiezba?auth
    > key=kl_tx-K4oco#

    Fuszera jak nic. Szkoda nawet gadać :-( To styro powinno być z wycięciami na
    krokwie pod samo deskowanie minus 2-3cm na szczelinę, na dyszę. A sądzę, że
    tam zostawili tak rozpaprane jak widać. Będzie wiało, lepiej od razu to
    rozebrać.

    Możesz szykować już paragony :-)

  • 32. Data: 2009-01-19 16:49:04
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Górnik" <m...@r...pl> napisał w wiadomości
    > http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Dom_budow
    a_dach_wiezba?authkey=kl_tx-K4oco#

    Tak na marginesie to lepiej skoncentruj sie na poprawnej izolacji komina.
    Snieg i deszcz bedzie zalegal w starsznych ilosciach.
    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/14_wieBa#
    5292838538574226994

    Projektant jest dupa i dal komin w koszu. Takich projektantow to bym za
    ja...a powiesil.

    Co do ocieplenia to niestety musisz wyeliminowac mostki cieplne. Najlepiej
    ocieplic dom.
    Jesli chodzi o wentylacje to mozesz wywiercic otwory bedzie latwiej.
    (oczywiscie nad murlata w scianie raz przy razie).
    Co do ocieplenia to musisz je wentylowac bo albo zgnija dechy albo izolacja.
    (w zaleznosci co dasz na izolacje).
    Pamietaj o oknach polaciowych jesli takowe masz trzeba wiercic otwory w
    krokwiach tuz pod deskowaniem tak aby powietrze omijalo okno polaciowe.
    No szczelina w kalenicy obowiazkowa. Mozesz tez wiercic otwory.

  • 33. Data: 2009-01-19 21:18:04
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Igus'" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > Pamiętaj, że piszemy tu o wietrzeniu wełny ocieplenia, a nie pomieszczeń.

    Skrot myslowy -- chodzi mi o to, ze zanim beda tynki to bedzie paroizolacja
    zabezpieczajaca welne a ponadto jak juz beda te tynki, to szybko wyschna i
    nawet nie bedzie ryzyka, ze mimo paroizolacji welna moglaby zawilgotniec.
    Ponadto teraz juz to co jest w murach schnie, wiec cala ilosc wody w domu
    wysycha na raty, co oznacza, ze nie bedzie jednego momentu, gdy wszystko to
    bedzie mialo isc w welne ;).

    [...]
    > Jeśli zrobisz dobrą (szczelną) izolację między karton-gipsem (który wodę
    > przepuszcza) a wełną, to wełnanie będzie miała gdzie pobierać wilgoci i
    > jest duża szansa, że u Ciebie będzie OK, ale bezpieczniej jest wełnę
    > wentylować.

    No, staram sie tego pilnowac, dzieki uwagom z grupy jest nawet mozliwe, ze
    uda mi sie tego dopilnowac ;).

  • 34. Data: 2009-01-20 02:07:58
    Od: "Marcin Gornik" <m...@r...pl>

    "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    > krokwiach tuz pod deskowaniem tak aby powietrze omijalo okno polaciowe.
    > No szczelina w kalenicy obowiazkowa. Mozesz tez wiercic otwory.

    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Dom_dach_
    krokwie#

    MUSZĘ ZROBIĆ TAK:

    1. Wykonawca dachu musi zdjąć podprzybitkę, musze się z nim dogadać, bo
    zapomniał zamontować drewnianych wsporników na lampy i kamery. Ja mogę to
    wykorzystać do wycięcia szczelin ssawnych w widocznych od środka
    styropianach i ich otynkowanej warstwie. Wiem, można też od środka, ale bez
    zdejmowania już na zawsze na podprzybitce zostanie syf odpadowy. To trzeba
    zrobić przed ociepleniem poddasza wełną
    2. Do końca stycznia muszą leżeć wszystkie kable alarmowe, zasilające,
    sygnałowe, instalacja wodna i kanalizacyjna już prawie jest
    3. Potem wylewka miksokretem. Początek lutego i tak z tydzień na
    podeschnięcie. Czyli na początku drugiego tygodnia lutego można zacząć
    stawiać ścianki łazienki
    4. Do połowy lutego powinna stanąć ta ścianka łazienki. Myślę, że grubość
    stelażu(jej grubość) 5 cm z watą w środku będzie ok. To okazjonale
    pomieszczenie spełniające u nas funkcje relax : duża wanna, rowerek gym,
    miejsce na trening rozruchowy (takie 15min na początek dnia)
    5. Teraz jest też czas na rozpięcie siatki zapewniającej szczelinę
    dylatacyjna. Czy ktoś podpowie gdzie kupić cynkowane gwoździe ,,zaczepne" i
    drut też odpowiedni? Może jakiś link?
    6. Czas do końca lutego powinien wystarczyć do odpowiedniego podeschnięcia
    i na start w montażu waty ocieplającej poddasze. Pod podpiętym już stelażu.
    Jak prawidłowo policzyć ilość potrzebnej waty? Na co zwrócić uwagę?
    7. Teraz folia PAROPRZEPUSZCZALNA.
    a)Jaka wybrać?
    b) Taką samą do łazienki i poza?
    c)Jak ja się przyczepia? Przykleja, przybija? Zostaną przecież dziury i
    cala idea małej przenikalności idzie w powietrze!
    8. Potem płyty gk. Też nie wiem jak je poprzykręcać i do czego? Może do
    stelaża na dodatkowy kawałek waty ocieplającej?

    Ogólnie chce z całością zdążyć na pierwszego maja. Nie wiem, czy mi się
    uda. Ale wiem, że muszę koniecznie cofnąć się w sprawie wentylacji dachu

  • 35. Data: 2009-01-20 02:09:36
    Temat: Re: Kto mi p.... WIĘŹBA - NOWE ZDJECIA Z WCZORAJ - ZAPRASZAM
    Od: "Marcin Gornik" <m...@r...pl>

    "Marcin Górnik" <m...@r...pl> napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mój wykonawca dostał zadanie - proszę budować w 100% wg projektu (
    > http://www.archipelag.pl/projekty-domow/kornelia/?Ki
    nd=1&Name=kornelia&Se

  • 36. Data: 2009-01-20 16:45:53
    Od: a...@g...com

    On 19 Sty, 06:49, "kiki" <a...@...c> wrote:

> [...]
    > tam zostawili tak rozpaprane jak widać. Będzie wiało, lepiej od razu to

    Zobacz tutaj:

    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Dom_dach_
    krokwie#5293151481855655362

    Tu wyglada dobrze - tzn. styro jest az do deskowania. Nie wiem, co to
    "dysza" - zapewne chodzi Ci o szczeline wentylacyjna miedzy welna, a
    deskowaniem? U mnie tego nie ma bo wybralem folie
    wysokoparoprzepuszczalna - jeden problem mniej :-)) Ja mam murlaty
    prawie zlicowane ze scianami zewnetrznymi (no, tak ok. 3cm szczelinka
    jest) i zamierzam najpierw miedzy krokwiami wypuscic welne ok 20cm za
    lico sciany (na zewnatrz), a potem przycieta od gory pod katem
    nachylenia dachu plyte styropianowa (grubosci 20cm) dosunac do gory do
    tej welny, a ew. szczelinke (ta co ma 2-3cm miedzy licem sciany, a
    murlata) wypelnic piana montazowa:)

    W ten sposob mam zachowane i polaczone szczelnie 20cm ocieplenia
    sciany i dachu :-) Nigdy sie nie zastanawialem nad wykonaniem
    ocieplenia dachu z deskowaniem ale widze, ze duuuzo latwiej go
    spaprac! Folia gora ;-)

    > Możesz szykować już paragony :-)

    Kultowe haslo ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2009-01-20 18:32:25
    Temat: Re: Kto mi p.... WI?BA - NOWE ZDJECIA Z WCZORAJ - ZAPRASZAM
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Marcin Gornik pisze:
    > "Marcin Górnik"
    >
    > MUSZĘ ZROBIĆ TAK:
    >
    > 1. W [ciach]
    > Jak prawidłowo policzyć ilość potrzebnej waty? Na co zwrócić uwagę?
    ??? Powierzchnia dachu na poddaszu ?
    Na jakość tzn termoizalacyjność wełny. Na grubości wełny powinno być min
    20cm.
    Wełna najlepiej w dwu wastwach, grubsza od strony desek i na nią w
    poprzek cieńsza, czyli np 15+5, albo 20+5 itp

    > 7. Teraz folia PAROPRZEPUSZCZALNA.
    Chyba PAROIZOLACYJNA ? Ona ma izolować wełnę od karton-gipsów.

    > a)Jaka wybrać?
    > b) Taką samą do łazienki i poza?
    Bez różnicy.

    > c)Jak ja się przyczepia? Przykleja, przybija? Zostaną przecież dziury i
    > cala idea małej przenikalności idzie w powietrze!
    Do krokwi mocuje się haczyki a do nich profile ocynkowane tzw CD,
    profile idą w poprzek krokwi.
    Pierwsza warstwa wełny idzie w poprzek profili, a druga wzdłuż, nieco
    zachodząc od profile (tak , aby powierzchnia wełny licowała z
    powierzchnią profila.
    Na profil przykleja się taśmę dwustronną (jak do wykładzin) i przykleja
    folię.

    > 8. Potem płyty gk. Też nie wiem jak je poprzykręcać i do czego? Może do
    > stelaża na dodatkowy kawałek waty ocieplającej?
    Płyty karton-gips przykręca się właśnie do profili CD wkrętami.

    > Ogólnie chce z całością zdążyć na pierwszego maja. Nie wiem, czy mi się
    > uda. Ale wiem, że muszę koniecznie cofnąć się w sprawie wentylacji dachu
    Ty to sam będziesz robił czy masz ekipę ?

    BTW Jaką dachówkę będziesz kładł ? Jak już zrobią ci daszek nad wykuszem
    i wejściem to zrób zdjęcia i podeślij. Ciekawe jak wyjdzie.
    Zwróć też uwagę na ten komin w koszu, to bardzo, bardzo trudny element i
    dekarze muszą się bardzo mocno przyłożyć i uszczelnić, aby potem woda do
    domu po kominie nie leciała.

    Powodzenia
    Igus'

  • 38. Data: 2009-01-20 19:48:09
    Od: "Marcin Górnik" <m...@r...pl>

    Uwielbiam co raz bardziej to gęsiowe nazewnictwo ;-)

  • 39. Data: 2009-01-20 20:00:48
    Od: "Marcin Górnik" <m...@r...pl>

    Witaj,

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 19 Sty, 06:49, "kiki" <a...@...c> wrote:

> [...]
    > że
    > tam zostawili tak rozpaprane jak widać. Będzie wiało, lepiej od razu to

    Zobacz tutaj:

> [...]

    sciany i dachu :-) Nigdy sie nie zastanawialem nad wykonaniem
    ocieplenia dachu z deskowaniem ale widze, ze duuuzo latwiej go

    Witaj Adamie i innych też oczywiście. Dziękuję za tak szalenie dla mnie
    interesującą dyskusję.

    Muszę Wam powiedzieć, że po pierwsze zdjęci pochodzą z 3 różnych okresów: a)
    jak nic nie wiedziałem o tej wentylacji, b) jak wiedziałem,że dach jest
    zrobiony nie wg projektu (tam jest folia na górze, a nie deski) no i jest to
    okres mojego bardzo słabego samopoczucia (poważna choroba jak sie zaraz
    okazało) więc jak dodać do tego brak zaufania do moich logicznych wniosków
    ze strony oraz niby fachowość wykonawcy co te 200domów już zbudował.... po
    prostu zrobił co chciał. i trzeci okres, c) (ja po operacji i) jak już inni
    robili łaty, kontr... i dachówki wraz z podprzybitką. Oni też powinni
    powiedzieć,że nie zrobią podprzybitki do chwili rozwiązania metody
    wentylacji, bo i tak trzeba będzie ją zdejmować w celu wykonania np.
    szczelin nad ścianą kolankową oraz inaczej podejść do wymiany powietrza z
    pod desek i papy do dachówek z dziurką czy inną kaczką. Ale po takiej
    dyskusji ... obiecuje.... każdy winny dostanie za swoje!