  • 1. Data: 2010-04-27 22:39:02
    Temat: Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?
    Od: "Negatyw" <n...@W...o2.pl>

    Witam
    Po zmianie mieszkania na większe - nie mam gazu. Myślę o zakupie nowej
    kuchenki.
    Dziś zrobiłem rekonesans po sklepach.
    Koszt eksploatacji indukcyjnej można rzekomo porównać do gazowej. Wymaga
    jednak nowej floty garnków, choć (rzekomo) ta inwestycja zwraca się po
    jakimś tam czasie w rachunkach za prąd.
    Kuchnia elektryczna nie jest tak wybredna co do garów. Jeden z modeli
    przypadł mi nawet do gustu:
    http://www.mixmedia.pl/?zobacz=247

    Co polecacie?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2010-04-28 08:37:25
    Temat: Re: Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-04-28 00:39, Negatyw pisze:
> [...]
    > jakimś tam czasie w rachunkach za prąd.
    > Kuchnia elektryczna nie jest tak wybredna co do garów. Jeden z modeli

    Weź pod uwagę to, że w kuchence elektrycznej (z płytą ceramiczną)
    nagrzewanie trwa dużo dłużej niż w indukcyjne, płyta taka też dużo
    dłużej trzyma ciepło - trzeba się do tego przyzwyczaić przy gotowaniu.

    Co do garnków do indukcji - nie jest tak źle. AFAIK wszystkie stalowe
    się nadają, i wszystkie, do których przyciąga magnes.

    Do obu kuchenek ważne, żeby garnki miały idealnie płaskie dno i dobrze
    przylegały - inaczej straty energii są olbrzymie...

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 3. Data: 2010-04-28 09:33:49
    Od: RTJ <r...@p...com>

    On 28 Kwi, 10:37, Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>
    wrote:
    > W dniu 2010-04-28 00:39, Negatyw pisze:> Witam
    >
    > Do obu kuchenek ważne, żeby garnki miały idealnie płaskie dno i dobrze
    > przylegały - inaczej straty energii są olbrzymie...

    O ile wiem, to wymóg płaskiego dna jest ważny przy kuchence
    ceramicznej
    (musi być dobra powierzchnia styku, aby przenieść ciepło).
    Natomiast przy kuchence indukcyjnej - nastepuje indukcja
    w dnie garnka, gdzie wydziela się ciepło - i nie ma potrzeby idealnie
    płaskiego garnka (dlatego stare żelazne garnki emaliowane o strasznie
    krzywym dnie działają pięknie na indukcji)

    --
    Pozdrawiam Romek
    www.rtj-foto.com

  • 4. Data: 2010-04-28 12:20:23
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@W...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Po zmianie mieszkania na większe - nie mam gazu. Myślę o zakupie nowej
    > kuchenki.
    > Dziś zrobiłem rekonesans po sklepach.

    A masz trzy fazy czyli tzw "siłę"?
    Ja mam dzieloną: dwa "palniki" indukcyjne i dwa jako grzewcze.

    PS
    macie jakieś sprawdzone gary do indukcji?

  • 5. Data: 2010-04-28 12:37:47
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Negatyw pisze:
    > Witam
    > Po zmianie mieszkania na większe - nie mam gazu.
    > Koszt eksploatacji indukcyjnej można rzekomo porównać do gazowej.

    o kosztach to Ci dokladnie nie powiem, bo nie liczylem jakos bardzo, ale
    po chyba 4 latach ceramicznej zamienilem na indukcyjna i gupi bylem ze
    od razu nie kupilem indukcji.

    Bardzo szybko grzeje, duzo mniej grzeje sie sama plyta, latwiej
    doczyscic, garnki nie taki znowu majatek, poza tym moze sie okazac ze
    duzo starych tez zadziala.

    KJ

  • 6. Data: 2010-04-28 19:30:40
    Od: Marchewka <s...@g...pl>

    Jan Kowalski pisze:
    > macie jakieś sprawdzone gary do indukcji?

    IKEA, seria 365+.
    I.

  • 7. Data: 2010-04-29 09:36:26
    Od: "sam jestem" <j...@v...pl>

    Dobrzy ludzie, a jakie są róznice między tymi kuchniami, bo już nic
    nie rozumiem...

    Obrazowo poproszę.

    Sj

  • 8. Data: 2010-04-29 11:40:06
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 11:36:26 +0200, sam jestem napisał(a):
    > Dobrzy ludzie, a jakie są róznice między tymi kuchniami, bo już nic
    > nie rozumiem...

    W dużym uproszczeniu: kuchenka indukcyjna nie grzeje sama w sobie - tylko
    przy użyciu efektu indukcji elektromagnetycznej sprawia, że dno garnka
    zaczyna samo być grzałką. Skutek jest taki, że dno garnka od razu się
    rozgrzewa, podczas gdy przy klasycznej kuchence najpierw musi się rozgrzać
    element grzejny pod płytą, potem ciepło musi przebić się przez samą płytę
    i rozgrzać dno garnka.
    Zalety indukcji:
    - niemal natychmiastowa reakcja na ustawienie (włączenie wyłączenie) - co
    sprawia, że ma sens coś takiego jak timer :) Ja tak np. podgrzewam mleko
    wiedząc że jak ustawię "7" i 4 minuty to pół litra mleka będzie gorące
    i nie wykipi :) Reakcja na wyłączenie jest nawet lepsza niż na kuchence
    gazowej, bo elementy gazowej podgrzewają się bardziej niż szklana płyta,
    - dużo lepsza wydajność - ta sama energia jest spożytkowana znacznie
    lepiej, co daje niższe koszty
    - grzeje szybko jak burza - koniec z dłuuuugim czekaniem aż się zagotuje
    woda pod spaghetti ;)
    - nawet jeśli coś wykipi, to się nie przypali - gorące jest dno garnka,
    w dodatku znacznie mniej niż przy kuchence elektrycznej gdzie najgorętsza
    jest płyta, potem dno garnka od dołu, potem dopiero dno garnka od góry ;)
    Oczywiście, coś tam się może przypalić jeśli użytkownik nie będzie się
    przejmował tym że się np. mleko wylało - ale i tak skutki będą bez
    porównania mniejsze niż przy gazie/zwykłej elektrycznej
    - grzeje się dno garnka, więc jedyny gorący element płyty to powierzchnia
    pod garnkiem (nawet nie powierzchnia grzejna), obok jest po prostu zimna.

    Wady? Niektóre płyty wydają z siebie piski/bzyczenie (moja tak robi, podobno
    z reguły nie robią). Ja mam jakiegoś najtańszego electroluxa. Jeśli chodzi o
    konieczność zakupu specjalnych garnków - wystarczą dowolne z odpowiedniej
    stali (choćby Ikea 365+), najprostszy test to magnes :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 9. Data: 2010-04-29 11:41:52
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 28 Apr 2010 00:39:02 +0200, Negatyw napisał(a):
> [...]
    > jakimś tam czasie w rachunkach za prąd.
    > Kuchnia elektryczna nie jest tak wybredna co do garów. Jeden z modeli

    Indukcyjna też nie jest wybredna, a zalet ma tak wiele że elektryczną kupuje
    się tylko z niewiedzy albo chcąc maksymalnie obniżyć początkowy koszt
    (indukcyjna jednak jest zauważalnie droższa).

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 10. Data: 2010-04-29 13:46:35
    Od: Marchewka <s...@g...pl>

    sam jestem pisze:
    > Dobrzy ludzie, a jakie są róznice między tymi kuchniami, bo już nic nie
    > rozumiem...
    >
    > Obrazowo poproszę.

    Jak obrazowo, to obrazowo. Porche (auto takie) widziales/las kiedys? To
    jest indukcja. A reszta - to elektryczna lub gazowa.
    I.