  • 1. Data: 2010-03-15 20:40:33
    Temat: Łuparka do drewna
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Witam,
    Może NTG ale mam pytanie o łuparkę do drewna. Kupiłem 20 mp buka i trzeba
    teraz to pociąć i porąbać. Dużo tego. Myślę o kupieniu łuparki do drewna.
    Widzę w necie dwa systemy - klocek umiejscowiony w poziomie lub klocek w
    pionie. Jest tego trochę na Allegro.
    Może ktoś z Grupy używa takie urządzenie, prosił bym o info za i przeciw.
    Który system sprawdza się lepiej?
    Jurek

  • 2. Data: 2010-03-15 22:14:26
    Temat: Re: Łuparka do drewna
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    SP2GUB <s...@e...com.pl> wrote:
> [...]
    > Może ktoś z Grupy używa takie urządzenie, prosił bym o info za i
    > przeciw. Który system sprawdza się lepiej?

    poszukaj łuparek ze śrubą stożkową, moim zdaniem są najlepsze.

    J.

  • 3. Data: 2010-03-16 00:48:36
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    > poszukaj łuparek ze śrubą stożkową, moim zdaniem są najlepsze.

    Nie wiem bo nie mam, ale wydaje sie ze kolega ma racje
    Luparka oparta sa swidrze wydaje sie byc najszybsza
    Poszukaj świder w necie albo na aukcjach albo na portalach z filmami
    Daj znac co kupiles i czy sie sprawdza

  • 4. Data: 2010-03-16 07:55:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SP2GUB" <s...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pionie. Jest tego trochę na Allegro.
    > Może ktoś z Grupy używa takie urządzenie, prosił bym o info za i przeciw.

    Dwa lata temu pozyczyłem od znajomego taka łuparkę z klockiem w poziomie.
    Do klocków o niewielkiej średnicy to sie jeszcze jako tako nadawała. Do
    wiekszych niestety nie.
    Po jednym dniu zabawy zrezygnowałem i oddałem.
    W zeszłym roku kupiłem siekiere Fiskarsa i rąbanie drzewa idzie o wiele
    szybciej.
    Popatrz w tych łuparkach z allegro jakie średnice klocków maksymalne możesz
    łupać.
    Ja po moich doświadcZeniach z łuparką raczej juz takiego sprzętu nie kupię.
    Za dużo z tym zabawy.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-03-16 08:56:03
    Od: gont <g...@d...plusnet.pl>

    kris pisze:

> [...]
    > możesz łupać.
    > Ja po moich doświadcZeniach z łuparką raczej juz takiego sprzętu nie

    Potwierdzam to o Fiskarsie - wart jest każdej złotówki na niego wydanej,
    choć nie jest ich mało.

    Ja niestety dałem się wpuścić w maliny swojemu skąpstwu i kupiłem taką
    1,5 kilo i jest trochę za lekka niestety - ale i tak bez porównania z
    takimi zwykłymi siekierami za 40zł.

    --
    gonT
    zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
    (W. Wharton: Ptasiek)<<